י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ישראל VS חמאס

דיווח: האיום ההדדי שהוביל להפסקת האש

ביתו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בקטאר שימש חמ"ל לניהול הלחימה. רגע לפני כניסת הפסקת האש לתוקפה, עלה איום של חמאס לשגר רקטות לחיפה ואילת. בתגובה איימה ישראל למוטט שלושה בניינים ברצועה

דיווח: האיום ההדדי שהוביל להפסקת האש
אילוסטרציה צילום: unsplash

פרטים חדשים על המגעים להפסקת אש בין ישראל לחמאס: על פי הדיווח של גל ברגר, ראש הדסק לענייני ערבים ב'כאן 11', ביתו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בקטאר שימש חמ"ל. ורגע לפני כניסת הפסקת האש לתוקפה, עלה איום של חמאס לשגר רקטות לחיפה ואילת. בתגובה איימה ישראל למוטט שלושה בניינים ברצועה.

בתוך כך, אתמול (ראשון) נפגש אמיר קטאר, השייח' תמים בן חמד אל ת'אני, עם מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה ששוהה בקטאר. זאת היתה פגישה ראשונה בין השניים מאז הפסקת האש ברצועת עזה.

הנייה הודה לאמיר קטאר על המאמצים של קטאר במישור הדיפלומטי כדי לעצור "את ההתקפות של ישראל נגד העם הפלסטיני וכדי להביא להפסקת אש ברצועת עזה". אמיר קטאר מצדו הדגיש את "תמיכת ארצו בעם הפלסטיני ובסוגייתו הצודקת". הפגישה עסקה גם במאמצים לשיקום עזה.

איסמעיל הנייה בפגישתו עם אמיר קטאר. צילום: נסיכות קטאר.

אתמול פרסם העיתון הלבנוני אל-אחבאר כי חמאס העביר אזהרה לישראל דרך המתווכים המצרים ולפיה כל מתקפה על עזה תענה בתגובה. המצרים הבטיחו לחמאס כי הזהירו את ישראל מפני חיסול של בכירי חמאס בתקופה הקרובה, שבה ידונו בהימשכות הפסקת האש.

עוד הבטיחו המצרים כי סוגיית פתיחה מחדש של מרחב הדייג והמעברים ותיקון קווי החשמל, תיפתר בימים הקרובים, לאחר שחמאס הביעו את רצונם שלא לקשור את הסוגיות האלו בהסכם ארוך הטווח של הפסקת אש. כמו כן דווח כי המשלחת המצרית הציעה לחמאס לחדש את השיחות בדבר עסקת חילופי שבויים ובחמאס השיבו בחיוב אך במקביל הוסיפו כי ישראל היא זו שמסרבת לשלם את המחיר עבור השבויים והנעדרים בעזה, וכי לא יקבלו התניה של שיקום עזה בסוגיית השבויים.

הפסקת אש שומר החומות קטאר איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד