י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רק בגלל שגרה ביפו

"כובשת נאורה" • העיתונאי מהשמאל נגד הח"כית מהגוש

לאחר הפרעות בערים המעורבות, חברת הכנסת אפרת רייטן קראה לדו-קיום ביפו - אך רון כחלילי, במאי ואיש התקשורת שמזוהה עם השמאל, תקף אותה על כך: "אינה מבינה היכן היא ממוקמת על סרגל המוסריות" | בנוסף טען: "המשיכה את דחיקת הערבים מהעיר"

"כובשת נאורה" • העיתונאי מהשמאל נגד הח"כית מהגוש
ארכיון צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חברת הכנסת אפרת רייטן ממפלגת 'העבודה' סופגת ביקורת מאיש התקשורת והבמאי רון כחלילי, המזוהה עם גוש השמאל במפה הפוליטית.

כחלילי מבקר את רייטן, בעקבות התייחסותה של האחרונה לשריפת רכבה בסמוך לביתה שביפו, באומרה כי היא אינה מאשימה את כלל האוכלוסיה הערבית כי מיעוט קטן הוא זה ששרף את רכבה, וכי היא קוראת לדו-קיום.

"אינני חלק ממסיבת השנאה המטורפת הזאת, אומרת הכובשת הנאורה", כינה כחלילי את רייטן בטורו ב'הארץ' והמשיך, "שרכשה נכס אותנטי ביפו — לא מפני שהיא רוצה לנשל ערבים, חס וחלילה, שהרי היא ממחנה השלום, אלא כדי להתמזג אִתם לרקמה אנושית אחת חיה".

הוא המשיך: "ברור שרייטן אינה מבינה היכן היא ממוקמת על סרגל המוסריות. מבחינתה היא בצד הנאור, בקצה הגבוה של האוניוורסליזם. שהרי היא אינה שועטת ברחובות וצורחת "מוות לערבים" כמו הכהניסטים מלה פמיליה, ואינה מצביעה לאיתמר בן גביר ולבצלאל סמוטריץ', או לנפתלי בנט או לגדעון סער".

"לו הבינה רייטן, שאין הבדל מהותי בינה ובין נערי לה פמיליה, אלא בסמנטיקה ובשיוך החברתי. לו הבינה, שההתנחלות בלב יפו הערבית, בכבשת הרש הפלסטינית, אינה שונה מהגרעינים התורניים בערים המעורבות, שנהפכו לגורם מתסיס ומרעיל", הוסיף.

"לו הבינה, שהקריאות "מוות לערבים" אינן שונות מהותית מרכישת בתי הערבים ודחיקתם החוצה", כתב וטען, "לו הבינה, שיש כל מיני ביטויים של שנאה ושל אדנות, גם מנומסים וגם בוטים — לו הבינה את כל אלה".

"אני מניח שהיא היתה רוכשת בית במקום אחר והייתה מתבטאת אחרת כלפי נערי לה פמיליה, שלכאורה הרסו את הדו־קיום הרגיש שהיא בנתה במו ידיה. מרטירית פוליטית שכמותה", סיכם.

אפרת רייטן מפלגת העבודה ערביי יפו רון כחלילי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד