ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לוין בתפקיד הנשיא?

הקרב בין יש עתיד לליכוד שעלול לדחות את הבחירות לנשיאות

ביום רביעי הבא צפויים 120 הח"כים לבחור את נשיאות המדינה הבא/ה, אלא שקרב בין הליכוד ליש עתיד עשוי לדחות את מועד הבחירות ובכך להביא למינויו של יו"ר הכנסת לנשיא הזמני. דבר שב'יש עתיד' ודאי לא רוצים לראות

הקרב בין יש עתיד לליכוד שעלול לדחות את הבחירות לנשיאות
בכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הקרב בין הליכוד ליש עתיד סביב החוקים שעלולים למנוע מראש הממשלה בנימין נתניהו מסעיר את הכנסת בשעות האחרונות ומאיים לדחות את הליך הבחירות לנשיאות הצפויות להתקיים ביום רביעי הבא.

היום (שני) אישרו חברי הוועדה המסדרת את המשך הליכי החקיקה של 17 חוקים פרטיים, בהם הצעות חוק שהגישו במחנה השינוי שנועדו למנוע מראש הממשלה בנימין נתניהו להתמודד בעתיד על ראשות הממשלה.

בליכוד יחד עם החרדים ניסו לבלום את המשך החקיקה ולערוך פיליבסטר בוועדה המסדרת, אך ללא הצלחה, כשהערב אושר ההליך שפוטר את החוקים מהמתנה של 45 יום ומאפשר להם לעלות אותם להצבעה מיידית.

אלא שבליכוד בישלו תרגיל מבריק למחנה השינוי, ובכינוס נשיאות הכנסת השבועית בהיעדרות נציגי האופוזיציה, הכריעה הנשיאות כי לא תעלה הצבעה שכולל את החוקים נגד נתניהו בשבועיים הקרובים, ובכך לדחות את החקיקה שמא עד הכנסת תפוזר בתום ימי המנדט של לפיד.

בתגובה, ביש עתיד מאיימים שלא לאשר את המועד לבחירת נשיא המדינה הצפוי להתקיים ביום רביעי הבא, במטרה לאשר את החקיקה הפרטית ביום רביעי הבא במקום דיון בחירות לנשיאות.

בליכוד לא חוששים, שכן אם נשיא המדינה לא ייבחר עד לעוד כשלושה שבועות, מי שיהפוך לנשיא הזמני הוא יריב לוין, נציג הליכוד המשמש כיושב ראש הכנסת. כך לפי חוק יסוד נשיא המדינה.

יש עתיד יריב לוין הבחירות לנשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד