י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בחסות הקורונה

טלאי צהוב ענק צויר על בונקרים ממלחמת העולם השנייה

זעזוע בהולנד בעקבות ציור טלאי צהוב מחוץ לבונקרים שנשמרים כזיכרון וכעדות למלחמת העולם השנייה ובתוך הטלאי נכתב "קוביד". המשטרה חוקרת 

טלאי צהוב ענק צויר על בונקרים ממלחמת העולם השנייה
טלאי צהוב ענק רוססו על בונקרים צילום: משטרת זילנד - הולנד

כוכבים יהודיים צהובים (טלאי צהוב) עם המילה "קוביד" (קורונה) נמצאו מרוססים על בונקרים מזמן מלחמת העולם השנייה בהולנד, פעילים המתנגדים למגבלות בגלל הקורונה, משווים באופן קבוע את הסגרים להתנהגות הנאצים.

המשטרה אישרה כי בונקרים מתקופת מלחמת העולם השנייה בקודקרקה - זילנד הושחתו עם מגני דוד צהובים ובהם המילה "קוביד". הכוכבים צוירו בסגנון הטלאי אותו לבשו יהודים כסימן מזהה במדינות שנכבשו על ידי גרמניה בין השנים 1939 ל-1945, כולל בהולנד החל משנת 1942. מחוז זילנד הוא מחוז בדרום-מערב הולנד.

המשטרה גילתה את כתובות הגרפיטי על לפחות ארבעה בונקרים אתמול (שני) בשעות הבוקר. "עצוב מאד, אתם יכולים לחלוק על ההחלטות שקיבלו פוליטיקאים, ואין שום דבר רע בזה, אבל להבהיר את נקודת המבט שלך בצורה כזו זה מבחיל", פרסמה המשטרה.

הטלאי הצהוב על אחד הבונקרים. צילום: משטרת זילנד, הולנד.

הבונקרים שהושחתו ממוקמים בסמוך לכפר עם אוכלוסייה של כמעט 3,500 איש. הבונקרים מנוהלים על ידי ארגון מיוחד שאחראי על האנדרטאות. המשטרה דיווחה להם על האירוע.

מהמשטרה נמסר כי הם חוקרים את הבונקרים הצבועים בצבע, ומחפשים אנשים שיודעים יותר על מה שקרה.

חלק מהוויכוח בהולנד ובחו"ל בכלל, הוא על ניסיון לקשר בין הטלאי הצהוב שנכפה על העם היהודי, לבין דרישה מאנשים ללבוש מסכות פנים שאינן רפואיות, או להישאר בסגר שקבעה הממשלה. "כל ההשוואות הללו עם מלחמת העולם השנייה מתחילות להפוך לבעיה גדולה בהולנד", אמר ארון וריאלר, פעיל באחד הארגונים שתומכים בישראל.

לדבריו, "לווילם אנגל יש בסיס תמיכה גדול, וכעת כשהוא נכנס לפוליטיקה יש לו אחריות גדולה עוד יותר. עליו להיות מודע לכך, על ידי כך שהוא צועק דברים כאלה, הוא תורם לקיטוב של הולנד". ווילם הוא פוליטיקאי שמתנגד להגבלות.

טלאי צהוב בונקר הולנד מלחמת העולם השניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד