י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בגלל הלחימה בעזה

מאות אקדמאים חתמו על קריאה לניתוק הקשר עם ישראל

564 אקדמאים הולנדים חתמו על קריאה שמבקשת מהמדינה לנתק את יחסיה עם ישראל בכל התחומים וכן עם בנות בריתה וזאת בגלל הלחימה בעזה וכאות הזדהות עם סבלם של הפלסטינים

מאות אקדמאים חתמו על קריאה לניתוק הקשר עם ישראל
מרכז עסקים בהולנד צילום: unsplash

מאות אקדמאים חתמו על עצומה הקוראת לממשלת הולנד לנתק את היחסים עם ישראל בשל מה שהם מכנים "הפרות ישראליות של החוק הבינלאומי" בתגובה לרקטות שירה חמאס מרצועת עזה.

בין 564 החותמים, חוקר במכון מחקר שואה ממלכתי. כך דיווחה סוכנות הידיעות היהודית JTA. "אנו מצהירים כי אנו מצטרפים לקריאות עמיתינו הפלסטינים להחרים מוסדות אקדמיים ישראלים", נכתב בעצומה שכותרתה "ההשכלה הגבוהה בהולנד עומדת בסולידריות עם הפלסטינים". המסמך קורא גם לממשלת הולנד "לנתק את כל הקשרים הכלכליים, הפוליטיים והצבאיים עם ישראל".

במסמך נכתב כי "ישראל הפרה את החוק הבינלאומי בתגובתה לאלפי הרקטות ששוגרו לערים שלה" כדי לנקום את מה שלדברי חמאס הוא "הפרת זכויות הדת והאזרח של הפלסטינים בירושלים".

עוד נכתב, "אנו מדענים ומורים להשכלה גבוהה בהולנד ואנו נוקטים עמדה נגד הכיבוש, אנו מראים את הזדהותנו עם כל הפלסטינים, תמיכתנו מגיעה לפלסטינים בעזה, בגדה המערבית ובישראל, כמו גם לשבעת מיליון הפליטים ברחבי העולם".

במהלך 11 ימי לחימה, שיגר חמאס לעבר אזרחי ישראל למעלה מ-4,000 רקטות, בתגובה פגע צבא ההגנה לישראל במאות יעדי טרור של חמאס בעזה וחיסל עשרות מחבלים. בישראל נהרו 12 בני אדם כתוצאה מירי הרקטות, בהם שלושה אזרחים זרים. הפסקת האש הושגה לאחר 11 ימי לחימה בתיווכם של מצרים וארצות הברית.

שומר החומות ניתוק יחסים אקדמאים הולנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד