כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שלושה שבועות אחרי שהתקבלה

סוכנות הידיעות AP פיטרה עיתונאית יהודייה שהזדהתה עם פלסטינים

שלושה שבועות אחרי שהתקבלה לעבודה בסוכנות הידיעות AP, פוטרה עיתונאית יהודייה בת 22, לאחר שהפרה את מדיניות החברה בכך שהזדהתה עם הפלסטינים לאורך המבצע בעזה

סוכנות הידיעות AP פיטרה עיתונאית יהודייה שהזדהתה עם פלסטינים
צללית אישה. אילוסטרציה צילום: unsplash

סוכנות הידיעות AP פיטרה השבוע עיתונאית צעירה בגלל פעילותה ברשתות החברתיות. הפיטורים מגיעים על רקע הפלת הבניין בו שכנה הסוכנות, על ידי צה"ל בשיא הלחימה במבצע 'שומר החומות'.

אמילי ווילדר, יהודייה, בת ה-22, החלה לעבוד בסוכנות רק לפני שלושה שבועות ב-3 במאי כחברת חדשות בפיניקס. ביום רביעי האחרון, קצת יותר משבועיים לאחר מכן, הודיעה לה מנהליה בסוכנות AP כי היא מפוטרת בגלל הפרת המדיניות ברשתות החברתיות שלה שהתרחשה לאחר שהפכה לעובדת הסוכנות.

בימים שלפני פיטוריה, וילדר היתה תחת ביקורת בתקשורת השמרנית בגין פעילותה הפרו-פלסטינית, כאשר הייתה באוניברסיטת סטנפורד, שם סיימה את לימודיה בשנת 2020.

מאז הצטרפותה לסוכנות AP פורסמו בחשבון הטוויטר שלה כמה ציוצים האוהדים את הפלסטינים במלחמה האחרונה בעזה, כולל וידיאו של מפגינים שקראו: "פלסטין חופשית". כידוע סוכנות הידיעות AP אוסרת על עובדים להביע בגלוי את דעתם בנושאים פוליטיים ובנושאים ציבוריים אחרים. בעבר פרסמה הסוכנות כי המדיניות שלה נקבעה "מחשש עלול לפגוע במוניטין של האובייקטיביות של ארגון החדשות מהגדולים בעולם, ולסכן את כתביו הרבים ברחבי העולם".

במהלך הימים האחרונים ספגה AP עצמה ביקורת מצד כמה גורמים שמרניים בארה"ב לאחר התקיפה האווירית של ישראל שהרסה את הבניין בו שכנו משרדיה. לטענת ישראל חמאס פעל בתוך הבניין, מנגד הסוכנות טענה שהיא לא היתה מודעת לכך.

בעקבות ההפצצה שלחה AP הודעה לאנשי הצוות שלה להזכיר להם "את המדיניות נגד הבעת דעות בנושאים ציבוריים שנויים במחלוקת".

עיתונאית סוכנות הידיעות AP

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד