ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ישא באחריות?

עיתוני איטליה מציגים: האיש המפעיל את הרכבל שקרס

בתחילת השבוע אירעה טרגדיה נוראית באיטליה, עת קרון רכבל קרס מגובה 1200 מטרים מעל לפני הים, בקריסה מצאו את מותם 14 בני אדם, חמישה מהם ישראלים | בעיתוני איטליה מבהירים: זה האדם המפעיל את האתר

עיתוני איטליה מציגים: האיש המפעיל את הרכבל שקרס
אילוסטרציה צילום: unsplash

ביום ראשון נהרגו בתאונת רכבל באיטליה 5 ישראלים, משרד החוץ פרסם אתמול (שני) בבוקר את שמות ההרוגים אחרי שזוהו והודעה נמסרה לבני משפחותיהם. ההרוגים הם, עמית בירן וטל פלג-בירן, זוג ישראלים הלומדים ועובדים באיטליה, התגוררו בפאביה (צפון איטליה) ובנם תום בירן בן השנתיים. בנם הנוסף איתן מאושפז בבית החולים לילדים בטורינו.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת העולמיים הבוקר, האסון ארע מטרים ספורים לפני כניסת הקרון לתחנה, תוך שהעובד במקום כבר נערך לפתיחת הדלתות, רגע לפני החל הקרון לצנוח.

בנוסף דווח כי ישנם כאלו הסבורים כי חיבוקו של האב לבנו בשעת האסון הוא זה שהציל את חייו, מנגד היו כאלו שטענו כי בנפילה שכזו אף אחד לא יכול היה לחבק. עוד דווח כי איתן הורדם על מנת למנוע ממנו את הייסורים הגדולים מהם הוא סובל. בני משפחותים של ההורים הגיעו לאיטליה ושוהים ליד מיטתו.

בתוך כך פרסמו כליל התקשורת 'פרופיל' על איש העסקים המפעיל את המקום, והוא צפוי אולי לשאת באחריות על האסון הנורא בו נהרגו 14 בני אדם, 5 מתוכם כאמור ישראלים.

איש העסקים לואיג'י – ג'יג'י נריני הוא הבעלים היחיד של חברת 'פרוביה דל מוטרונה' שקיבלה את הזכיינות להפעלת האתר מעיריית סטרזה, על פי הפרופיל שערכו עליו בעיתון האיטלקי 'קוריירה דלה סרה' הוא מקבל מידי שנה קרוב למאה אלף אירו, כשהמחזור העסקי עומד על 1.7 מיליון אירו, כשהחברה מדווח על רווחים של קרוב ל-450 אלף אירו. יצויין כי האתר חתום בזכיינות אצלו עד לשנת 2028.

עוד דווח כי בדיקת התקינות האחרונה באתר, שהיה סגור בעקבות תקופת הקורונה נערכה בתחילת החודש הנוכחית, דבר שלא מנע את האסון באתר. על פי העיתון, את האתר כולו מפעילים בין 18 ל-8 בני אדם, לפי תקופות העומס, ועל קרונות הרכבל עולים מידי שנה למעלה ממאה אלף תיירים ותושבי האיזור.

בעיתון צוטט התובע ד"ר אולמפיה בוסי שאמר: "כל היפותזה תיבחן. למה חבל הגרירה נקרע, מכיוון שבלמי החירום לא פעלו, או כשל פתאומי שאירע בעקבות גורם חיצוני? אלו השאלות שעלינו לעלות עליהן, ייקח הרבה זמן להבהיר כל היבט בטרגדיה, ננסה לתת תשובה מלאה בהקדם האפשרי".

כזכור, ביום ראשון אירעה תאונת רכבל קשה מעל הרי האלפים בצפון איטליה נהרגו אמש 14 בני אדם, מתוכם 5 ישראלים וילד ישראלי נוסף, בן 5, אשר נפצע באורח קשה מאד ומטופל בשעות אלו בבית החולים.

בנוסף, באסון הקשה נהרגו גם ברברה ויצחק כהן, תושבי תל אביב, הסבא וסבתא של טל, אשר הגיעו למילאנו ב-19.5.21, לביקור הנכדה והנינים. האחות של עמית, איה, נמצאת בבית החולים ליד מיטתו של איתן בירן. אחיו של עמית בירן, ואחיה ואביה של טל, יטוסו הלילה לאיטליה.

הקונסול ברומא, איתן אברהם, ומחלקת ישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ, פעלו וסייעו למשפחה מייד עם קבלת ההודעה מהמשטרה המקומית. כאשר במקביל, שגרירות ישראל ברומא מסייעת בהעברת הגופות לארץ.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים הרכבל באתר התיירות בצפון איטליה, בסמוך לעיר סטרזה שעל שפת אגם מאג'ורה, המוביל את המטיילים להר הסמוך, נותק מבסיסו, וצנח ארצה. לצד ההרוגים, ישנם גם כמה פצועים שאושפזו עם דרגות פציעה שונות בבתי החולים בסביבה.

האסון התרחש על פי הדיווחים כ-300 מטרים מנקודת הסיום של הרכבל, כשהקרון עומד בגובה 1,200 מטר מעל פני הים. בקרון היו בזמן האסון מעל עשרה נוסעים, הפצועים פונו מהמקום לבתי החולים בעיר טורינו. 15 אנשים היו על הרכבל, 14 מהם נהרגו. הקרון התגלגל מספר מטרים לאחר נפילתו ואז נעצר על עצים.

 

צילום: שירות הכבאות וההצלה הלאומי של איטליה 'ויגילי דל פוקו'

מרצ'לה סברינו, ראש מועצת סטרסה, שם התרחשה התאונה סיפרה: "זה רגע נוראי, בדיוק כשהתחלנו מחדש ועודדנו את כולם לצאת כדי להחלים מהתקופה הנוראה שעברנו. האנשים האלה חשבו שהם יוצאים לטייל ביום יפה".

בתקשורת האיטלקית דווח כי לאחר תקופת סגר הקורונה, רק לפני כחודש נפתח הרכבל לנוסעים, וכשל בחבלים הוא זה שגרם לאסון.

הרכבל שקרס הסיע תיירים ומקומיים מהעיירה סטרזה, על גדות אגם מאג'ורה, לפסגת ההר מוטרונה – בגובה 1,400 מטר מעל פני הים. יצוין כי זהו לא האסון הראשון במקום, לפני 20 שנה נתקעו במקום 40 תיירים, שם האירוע נגמר בחילוצם על ידי כוחות ההצלה. ולפני מספר שנים היה המקום סגור לרגל שיפוצים. כעת, לאחר שנת קורונה, מתמודד המקום כאמור עם האסון הנוראי.

איטליה רכבל אסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד