י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
רב זרועות

"תשלחו נציג אחד": יו"ר 'נעם' תקף את הקרן החדשה

יו"ר 'נעם' תקף בוועדה לענייני ערבים את הקרן החדשה, וביקש כי ישלחו נציג אחד: "לא 15 ארגונים שמייצגים את אותה אג'נדה" | בנוסף התייחס לפרעות: "לא ניתן להתעלם ממה שקרה בשבועיים האחרונים"

"תשלחו נציג אחד": יו"ר 'נעם' תקף את הקרן החדשה
אבי מעוז בכנסת צילום: ערוץ כנסת

חה"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם ונציג סיעת הציונות הדתית בוועדה המיוחדת לענייני ערבים, תקף אתמול (ב') בוועדה את ארגוני הקרן החדשה לישראל, וביקש כי ישלחו נציג אחד מטעמם, ולא כ-15 נציגים של ארגונים שונים שמייצגים אותה אג'נדה כמו שהגיעו היום לדיון הראשון בוועדה.

"הוזמנו לפה לוועדה הרבה מאד ארגונים, הייתי רוצה להתייחס לנקודה הזו", אמר והמשיך, "מהמעט שחקרתי, אמנם זה עושה רושם גדול כמות הארגונים, אבל רובם ככולם זה ארגונים שמגיעים מאותו מקום והם מקבלים את המימון שלהם מאותו מקום".

הוא ציין את שמות הארגונים: "יוזמות אברהם, אג'יק - מכון הנגב, קו משווה, צופן, המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי, עדאלה, מרכז מוסאווא, סיכוי, איתך-מעכי, האגודה לזכויות האזרח, מכון מרחבים, מכון ואן ליר, אעלאם - המרכז הערבי לחרות המדיה, ועדת המעקב לענייני החינוך הערבי כולם מקבלים את כספם מהקרן לישראל חדשה, כשמה כן היא, האג'נדה של הקרן לישראל חדשה היא אג'נדה שרוצה להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה".

חה"כ מעוז הציע כי בדיונים הבאים כל ארגוני הקרן ישלחו נציג אחד לוועדה: "אני מציע שבדיוני הוועדה יבחרו כל אותם הארגונים נציג אחד שייצג את כולם, כולם באים מאותה אג'נדה, לא נוכל לספור 15 ארגונים שכביכול מייצגים הסתכלות שונה".

"לכן אני מבקש לעשות סדר, שנתכנס פה בפעם הבאה, שיהיה ברור שמי שמייצג את תפיסת של הקרן לישראל חדשה ייוצג ע"י נציג או שניים, ויביא בפנינו את האג'נדה שלהם", הוסיף.

לאחר מכן התייחס להתפרעויות בשבועות האחרונים: "לא ניתן להתעלם ממה שקרה בשבועיים האחרונים, זו התקוממות, זו התקוממות שמכוונת כנגד היותה של מדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי. קודם כל צריך לשים את הנקודה הזו בוועדה".

"חשוב שייצאו מכאן גם גינויים חריפים, גם תצא אמירה מאד ברורה שהדברים האלו אינם מקובלים וכן שאנו מקבלים את זה שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, ועם זה אנחנו צריכים לתת לחברה הערבית את הכלים לחיות כאן חיים אזרחיים נוחים", ציין.

הקרן החדשה לישראל אבי מעוז פורעים ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד