י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ללא שמירה על בידוד

מדאיג: עשרות תאילנדים הכניסו ארצה את המוטציה הבריטית

ביום ראשון בערב הבהיר שר הבריאות כי ישראל חוזרת לשגרה, הבוקר מתפרסם דיווח כי במקביל ליציאה מההגבלות נכנסו ארצה עשרות פועלים תאילנדים כשבגופם המוטציה הבריטית

מדאיג: עשרות תאילנדים הכניסו ארצה את המוטציה הבריטית
נמל התעופה בן גוריון צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בימים האחרונים הצהיר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי מדינת ישראל יוצאת מהקורונה, הבוקר (שלישי) דווח כי במקביל להכרזה נכנסו עשרות תאילנדים ארצה כשבגופם המוטציה הבריטית.

על פי הדיווח ב'חדשות 13' 40 פועלים שהגיעו מתאילנד ונבדקו עם כניסתם לארץ כמו כלל הנכנסים בשערי הארץ, זוהו כמאמותים לנגיף בגרסתו הבריטית, הם התפזרו למוקדים שונים בכל רחבי הארץ, ללא שמירה על בידוד, וללא בדיקה נוספת כנדרש לאחר עשרה ימים.

‏במשרד הבריאות הגיבו לדיווח ואמרו: "בקבוצת עובדים זרים לחקלאות שהגיעו מתאילנד, שהו בבדוד 14 יום, לא נבדקו בתום הבידוד ופוזרו באתרים שונים בארץ. כתוצאה נמצאו כ-40 מאומתים תאילנדים שנמצאים בכל מיני מקומות בארץ מכמה טיסות. עדיין לא ידוע באיזה וריאנט נדבקו פרט לאחד שנמצא עם הוריאנט האנגלי".

כזכור, ביום ראשון בערב אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין: "ישראל חוזרת לשגרה! לפני פחות מחצי שנה התחלנו את מבצע החיסונים. בזכות העבודה המצוינת של אנשי מערכת הבריאות - קופות החולים, בתי החולים, מד"א, מגן ישראל ועובדי משרד הבריאות - ובזכות ההתגייסות המדהימה של אזרחי ישראל, ביצענו את מבצע החיסונים הטוב בעולם. מזה זמן רב אנחנו קוצרים את פירות החיסונים עם תחלואה נמוכה".

"לצד זה, משרד הבריאות גיבש לאורך הדרך מתווים לפתיחה מדורגת וזהירה של המשק, שאפשרו שמירה על נתוני תחלואה נמוכים לאורך זמן. כעת לשמחתי ניתן מבחינה בריאותית לבטל את הצורך בתו ירוק ואת מגבלות התו הסגול. המשק ואזרחי ישראל יקבלו אוויר נוסף לנשימה".

עוד הוסיף אדלשטיין: "עם זאת, החזרה לשגרה היא עם 'כוכבית': משרד הבריאות פועל להמשיך את המצב הירוק בשטחי מדינת ישראל וימשיך לעקוב בצורה רחבה יותר כדי למנוע התפרצות. כמובן שאם תהיה התפרצות נאלץ לחזור אחורה".

"אני קורא לאזרחי ישראל לא לצאת למדינות עם תחלואה גבוהה ולעקוב אחרי אזהרות המסע של משרד הבריאות. גם במדינות שניתן לטוס אליהן – חשוב להקפיד על ריחוקים חברתיים. עם החזרה לישראל – מוטלת החובה להקפיד הקפדה יתירה על ההנחיות. היוותרות מצב תחלואה נמוך תלויה בנו" סיכם אדלשטיין. 

קורונה תאילנד מוטציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד