ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"והלך לפניך צדקך"

בית משפט העליון ביטל את ההליך הפלילי נגד הגר"א בקשי דורון זצ"ל

פרסום ראשון: למעלה משנה אחרי הסתלקותו של זקן הראשונים לציון, העליון ביטל בפסיקה דרמטית את ההליך הפלילי נגד הראשון לציון המנוח בעניין פרשת הרבנים. משפחתו התעקשה להמשיך בערעור בכדי לטהר את שמו של הרב זצ"ל | ח"כ ארבל: העננה שהוסרה היא ממדינת ישראל"

בית משפט העליון ביטל את ההליך הפלילי נגד הגר"א בקשי דורון זצ"ל
הגר"א בקשי דורון זצ"ל בלימוד בחדרו צילום: יעקב כהן

בית המשפט העליון קיבל היום (שלישי) את ערעורו של זקן הראשונים לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל לשעבר הראש הראשי לישראל על הרשעתו בפרשת הרבנים.

הרב בקשי דורון הסתלק לבית עולמו למרבה הצער מנגיף הקורונה בחג הפסח בשנה שעברה, משפחתו של הרב ביקשה להמשיך את הערעור במטרה מוצהרת לטהר את שמו ולבטל את הקנס הכספי שהוטל על עזבונו.

בית המשפט העליון, בדעת רוב בפני השופטים ניל הנדל וג'ורג' קרא קיבלו את עמדת הסניגור, עו"ד ירון קוסטליץ וביטל את פסק דינו של בית המשפט המחוזי, והורה על הפסקת ההליכים נגדו.

תגובת בני משפחת הגר"א דורון זצ"ל

הערעור נסוב על שלוש טענות חלופיות: האחת, ההגנה מן הצדק בשל כך שהרב הועמד לדין לאחר שהודיעו לו על סגירת התיק נגדו, ומבלי שהועמד על זכויותיו במהלך עדותו במשפט הרבנים; השניה, בסוף ימיו סבל הרב מבעיות רפואיות, ועל-כן בשל העדר כשירות דיונית מן הדין והצדק היה להפסיק את ההליכים; השלישית, ערעור על עצם הרשעתו לגופה.

בית משפט העליון דן בטענה השנייה, וקיבל את הערעור, מבלי צרוך להידרש להכרעה ביתר הטענות. השופט הנדל כתב בסיום פסק-דינו: "בנסיבות המצערות של פטירת הרב בקשי דורון ז"ל, התוצאה של הפסקת ההליכים היא התוצאה הסופית, כמו רוח המהדהדת בין העצים".

בני משפחת הרב בקשי דורון זצ"ל הגיבו לאחר הפסיקה, "הזיכוי ופרסומו חשובים לציבורים אחרים שלא זכו להכיר את אישיותו הרמה של הרב זצ"ל. אנו ואלפי תלמידיו של הרב זצ"ל ועם ישראל בארץ ובתפוצות ההולכים בדרכו ודבקים במורשתו, נמשיך לילך לאור מורשתו הרוחנית. צניעותו, יושרו וניקיון כפיו של מורנו ורבנו הרב זצ"ל. השבח לבורא עולם. ותודה מיוחדת לעו"ד ירון קוסטליץ שעמד מול הרשויות וניהל את העניין בחכמה ובתבונה".

עו"ד ירון קוסטליץ מסר בתגובה להחלטה: "זכות גדולה הייתה לייצג את הרב בקשי דורון ז"ל, ואשרינו שבית המשפט העליון קיבל את הערעור והורה על ביטול ההליך הפלילי נגד הרב בקשי דורון ז"ל, כך שהעננה בשל פרשת הרבנים הוסרה היום באופן סופי מעל מורשתו האדירה".

ח"כ משה ארבל (ש"ס) בתגובה להחלטת בית המשפט העליון בעניין הראש"ל הגר"א בקשי דורון זצ"ל: "זכותו, טהרתו וזכאותו של מורינו הראש"ל הגאון הרב בקשי דורון לא זקוקה לאישור ערכאות שיפוטיות. העננה שהוסרה היום היא לא משמו הטהור של הרב זצ״ל אלא ממדינת ישראל".

עוד כתב ארבל: "אני מברך על ההחלטה ומתפלל שזכות הרב זצ"ל תגן בעדינו שיקויים בנו במהרה 'השיבה שופטינו כבראשונה' אמן".

הרב אליהו בקשי דורון בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד