ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
חשש בחיל האוויר

נחשף: הטעות החריגה של לוחמי כיפת ברזל במהלך המבצע

במהלך ימי מבצע 'שומר החומות' לוחמי כיפת ברזל יירטו בשגגה כטב"ם צה"לי אותו זיהו בטעות ככלי טיס של האויב. בחיל האוויר מודאגים מאוד ובצה"ל מתחקרים את האירוע

נחשף: הטעות החריגה של לוחמי כיפת ברזל במהלך המבצע
מערכת כיפת ברזל בפעולה צילום: Uri Lenzl/Flash90

ב'הארץ' נחשף היום (שלישי) כי במהלך מבצע 'שומר החומות' אירעה טעות חריגה של לוחמי כיפת ברזל שבטעות יירטו כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל לאחר שזיהו אותו בטעות ככלי טיס עוין.

התקרית החריגה מעוררת דאגה בחיל האוויר, המסתמך על היכולת של מערכת ההגנה האווירית לזהות כוחות אויב בשמי ישראל ובאזורי לחימה, וליירט אותם. כלי הטיס שהופל, מסוג רוכב שמים, נועד לבצע משימות תצפית ואיסוף מודיעין. לפי הדיווח, בצה"ל חוקרים בימים אלו את התקרית.

במהלך ימי הלחימה אישר מערך הבקרה האווירית הבינלאומי לישראל להשאיר את המרחב האווירי פתוח גם לתעופה אזרחית, אחרי שלנציגיו שהגיעו לישראל, הוצגה היכולת לנהל את המרחב האווירי תחת שיגור טילים ופעילות נרחבת של חיל האוויר בשמי הארץ.

לפי הפרסום ב'הארץ' מערכת כיפת ברזל הייתה הסיבה המרכזית שאפשרה את השארת המרחב האוויר פתוח לטיסות אזרחיות בשל היכולות שלה להבחין בין כלי טיס עוין לכלי טיס שאינו מהווה איום.

דובר צה"ל מסר בתגובה: "במסגרת סבב הלחימה בעזה וכחלק מהגנת שמי המדינה נפגע מזל"ט מסוג 'רוכב שמיים' של צה״ל על ידי כיפת ברזל. האירוע מתוחקר".

כלי טיס בלתי מאויש עזה כיפת ברזל חיל האוויר שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד