ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"חייבים להילחם בה"

פרסום ראשון: בן גביר מקדם חוק שימנע השתלחות בחרדים

לאחר התבטאויות של אנשי ציבור נגד חרדים, יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן-גביר הגיש הצעת חוק לתיקון הגדרות הגזענות, במטרה לצמצם את השימוש במוצא ובדת בהתקפות: "גזענות היא תופעה בזויה שחייבים להילחם בה" | אל הצעת החוק הצטרפו ח"כים מכל מפלגות גוש הימין

פרסום ראשון: בן גביר מקדם חוק שימנע השתלחות בחרדים
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע האפשרות שהכנסת תפוזר בקרוב ונהיה עדים שוב לקמפיין בחירות המלווה בהסתה והשתלחויות של פוליטיקאים נגד הציבור החרדי, ל'בחדרי חרדים' נודע כי היום (שלישי) הוגשה הצעת חוק לתיקון הגדרת הגזענות.

מגיש ההצעה הוא יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן-גביר, שנרתם לעניין ברקע התבטאויות חמורות ביותר מצד אנשי ציבור שהשתלחו בצורה גזענית בחרדים, ביוצאי עדות המזרח ובעולים מחבר העמים במהלך השנים האחרונות והחוק לא אשר לטפל בהם.

על פי החוק כיום, פגיעה בחרדים כחרדים לא מוגדרת ככזענות, ובהצעה שהגיש בן גביר נאמר כי "תורחב ההגדרה לגזענות", כך, "שתקיפה רדיפה, השפלה, ביזוי וגילוי איבה, עוינות או אלימות גם על רקע השתייכות למוצא דתי או עדתי".

בדברי ההסבר צוטטו מספר דוגמאות: "קריין ידוע ברדיו כינה את החרדים, "עלוקות וטפילים", איש ציבור אחר כינה אותם, "בורים שמסכנים את ביטחון ישראל וכי מספרם גדל בקצב מבהיל".

וכן התבטאות של אביגדור ליברמן ערב הבחירות האחרונות שעוררה סערה: "הייתי שם את החרדים יחד עם ביבי במריצה, ולמזבלה הקרובה". עוד נכתב כי "התבטאויות דומות וחמורות לא פחות, נשמעו גם כנגד יוצאי עדות המזרח ועולים מחבר העמים".

עוד נכתב בדברי ההסבר כי קיימים הבדלים בהעמדה לדין בין יהודים לערבים: "סעיף הגדרת הגזענות מאפשר כיום להעמיד לדין פלילי אדם המסית לגזענות כנגד אדם אחר בשל צבעו או בשל השתייכותו לגזע או למוצא לאומי-אתני".

"משכך, לו אמירות אלו היו נאמרות ביחס לציבור הערבי בישראל, היו המשתלחים מועמדים לדין פלילי", נכתב בהצעתו של איתמר בן גביר.

אל ח"כ בן גביר שיזם ההצעה הצטרפו קבוצת חברי כנסת מהליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית. בהצעתו מרחיב ח"כ בן גביר את ההגדרה לגזענות, כך שתקיף רדיפה, השפלה, ביזוי וגילוי איבה, עוינות או אלימות גם על רקע השתייכות למוצא דתי או עדתי.

"גזענות היא תופעה בזויה שחייבים להילחם בה", אמר בן-גביר והמשיך, "לא ייתכן שעל עבירות חמורת לא תהיה אפשרות העמדה לדין בגלל שאין חוק שאוסר זאת, לכן הגשתי את הצעת החוק שתצמצם את תופעת הגזענות במדינת ישראל".

נציין כי הצעת החוק מצטרפת להצעה של חבר הכנסת משה ארבל מ'ש"ס', שהגיש הצעה דומה.

איתמר בן גביר חרדים הסתה נגד חרדים אביגדור ליברמן משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד