י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מכתבים מצמררים

"אין לי בסיס לקיום כלכלי": אלמנת הרוג מירון זועקת לעזרה

אחר פרסומם של שני מכתבים מתוך אלמנות הרוגי אסון מירון, ניתן לחוש בצורך הדחוף לסייע לכל המשפחות שאביהן לא שב הבייתה מהילולא דבר יוחאי

"אין לי בסיס לקיום כלכלי": אלמנת הרוג מירון זועקת לעזרה
אסון מירון צילום: David Cohen/Flash90

עם פרסומם של שתי מכתבים מתוך אלמנות הרוגי אסון מיר, דרכם ניתן לחוש בצורך הדחוף לסייע לכל המשפחות שאביהם לא שב הבייתה מהילולא דבר יוחאי, שבים ומתעוררים הצרכים הדחופים הנצרכים למשפחות האלמנות, היתומים, והפצועים, כאשר מבדיקה חלקית של 'קופת העיר' עולה, כי נזקקים לפחות לעוד 4 ש"ח עבור משפחות הרוגי מירון, אשר מיועדים עבור צרכים שוטפים ומינימליים ולבסיס איתן לאלמנות וליתומים.

לחצו כאן כדי לסייע למשפחות הנתונות עדיין באבל ובצער עצום<<<

המספרים המחרידים שלא נשמעו מעולם בהרוגי אסון מירון בל"ג בעומר, ממשיכים להדיר שינה מעיניהם של מרנן ורבנן גדולי הדור שליט"א, ומוסיפים להעסיק את 'קופת העיר' קופת הצדקה של גדולי הדור. המוני בית ישראל מוסיפים להירתם ולתרום לקרן אסון מירון, אלא שכאמור, הצרכים המרובים המיועדים לכל משפחות היתומים וצרכי הפצועים, דורשים עדיין היענות נוספת מהציבור הרחום.

כל הכספים מחולקים לפי הצורך למשפחות האלמנות, היתומים, והפצועים לפי הנחיות מרנן הגר"ש שטיינמן, הגר"ש גלאי והגרש"א שטרן שליט"א ולפי החלטתם בקרן שהוקמה בקופת העיר.

מכתבים מצמררים נכתבו על ידי אלמנות של הרוגי האסון הנורא

מכתב ראשון מאחת מאלמנות מירון

"לכבוד קופת העיר
עומדים אנו לפני יום השלושים, לפטירת בעלי זצ"ל במירון.
כשאני יושבת ומחשבת את דרכי בעתיד, ללא דירה, ללא מקור מחיה (פרט לקצבת שארים), ללא שום בסיס לעתיד ילדי, היתומים הרכים, (לצערי לא השכלנו להצטרף לתכנית ערבים) , אני נזקקת לפנות לקרן שהוקמה על ידכם עבור הרוגי מירון, לשלושה דברים בסיסיים אלו:
1. אפשרות לקניית דירה – אפילו בפריפריה רחוקה,
2. בסיס לקיום כלכלי לכמה שנים.
3. בסיס לקרן לגידול והוצאות נישואי היתומים שיחיו.
אני מקווה שאכן הסכום בקרן יספיק לי ולכל שאר האלמנות , כל אחת לפי צרכיה, ולא תשיבו פני ריקם.
בהזדמנות זו הנני להודות על סך 53,000 ש"ח שהעברתם לי בימי השבעה, מלבד סכום זה, לא קבלנו שום העברה משום גורם (למעט מגורמים ממשלתיים, ויהודי יקר שהתקשר לממן את המצבה) והסכום הראשוני היה כמים קרים על נפש עייפה, ונתן כח לעמוד בתקופה הקשה הזו, כשרואים שעם ישראל נמצא עמנו באבלנו הכבד".

לחצו כאן כדי לסייע למשפחות הנתונות עדיין באבל ובצער עצום<<<

מכתב שני מאחת מאלמנות מירון

"לכבוד קופת העיר
לבקשת רבני קרן הרוגי מירון הנני לפרט את הוצאותי וחובותי:
1. דירה ב"ה יש לי, אבל אחרי פטירת בעלי התוודעתי להיקף החובות בסך 630,000 ש"ח שהוא גלגל אותם ללא ידיעתי, חלקם הלוואות בנקאיות וחלקם לאנשים פרטיים, כפי הרשימה המצ"ב.
2. עיקר הפרנסה בבית הביא בעלי הצדיק זצ"ל ---, וכרגע, איני יודעת כיצד להתקיים באופן חדשי, עם כל תשלומי השכ"ל, החשמל, הארנונה, וכו', דברים שמעולם לא טפלתי ואינני יודעת בכלל כמה העלות.
3. ב"ה אנחנו חברים בתכנית ערבים, ויש בסיס לעתיד הילדים, אך במצב היום, הייתי שמחה שיקצו סכום מסויים כתוספת כדי שיהיה בסיס בכבוד לנשואי הילדים היתומים.
לסיכום הנני צריכה עזרה במחיה החדשית, בחובות, וסכום מסויים לנשואי הילדים אחרי הבסיס שכבר קיים.
ברצוני לציין לשבח את "קופת העיר" שכבר בשבעה הגיעו אלינו הביתה עם סכום גדול להוצאות ראשוניות, ונתנו הרגשה טובה והסבירו שיעשו את כל המאמצים שכל העול הכספי ירד ממני.
בשעות הקשות והמבולבלות- היה לי קצת רוגע שידעתי ש"קופת העיר" מקימה קרן שתספיק לכל צרכי".

לחצו כאן כדי לסייע למשפחות הנתונות עדיין באבל ובצער עצום<<<

הרוגים אסון מירון תשפ"א קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!