י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בוועדת הכספים

ביטוח לאומי: זה מתווה הפיצויים לנספי מירון

מנכ"ל הביטוח הלאומי הציג היום בוועדת הכספים את מתווה הפיצויים למשפחות הרוגי אסון מירון. המתווה דומה למתווה הפיצויים למשחות הרוגי אסון ורסאי | גפני יבקש מיו"ר הוועדה המסדרת להביא את החוק של הסיוע למשפחות שעלה שם, בפטור מחובת הנחה

ביטוח לאומי: זה מתווה הפיצויים לנספי מירון
מנכ"ל ביטוח לאומי בוועדת הכספים צילום: צילום מסך

בדיון שקיים היום (שלישי) חבר הכנסת משה גפני בוועדת הכספים הוא דן זה הפעם שנייה במתווה הפיצויים של נספי מירון, פחות מארבעה שבועות אחרי האסון הכבד בו נספו 45 בני אדם במה שנחשב לאסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה.

בפתח הדיון הציג מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר מתווה לפיו יפוצו נפגעי האסון במתווה דומה לזה שהונהג באסון ורסאי, לפיו עמלה ועדה לגבש תנאים לנפגעים ואח"כ ההליך עבר ליישום בפועל, כאשר נקבעו סכומים בגין פיצוי נפגע אחד או יותר במשפחה. לפי המתווה, הסכום גדל במצב בו מדובר במספר נפגעים במשפחה.

"אם מדובר במישהו שקיפח את חייו הפיצוי עבורו היה 80 אלף ואם היה 2 במשפחה הפיצוי היה 100 אלף לכל אחד. המאה הוא כמאה שלושים כיום עם הצמדה״, אמר מנכ"ל הביטוח הלאומי, כך שכל משפחת הרוג תקבל 100 אלף שקל ומשפחות אלחדד ואנגלר שאיבדו כל אחת שניים מבני משפחתם באסון, תקבלנה כל אחת 260 אלף שקלים

יו"ר ועדת הכספים הודיע כי בכוונתו לקדם את החקיקה שהוגשה על ידי חבר הכנסת יעקב אשר כדי לאתגר את הממשלה לגבש הצעת חוק ממשלתית: "אני מתכוון לפנות לרה"מ ולבקש ממנו שהממשלה תקבל החלטה בנוגע לסיוע למשפחות, כמו במקרה של אסון ורסאי, אני מבקש שהוא ימצא את הדרך לקבל את ההחלטה בעניין הסיוע למשפחות".

עוד הודיע גפני כי הוא מבקש מיו"ר הוועדה המסדרת להביא את החוק של הסיוע למשפחות שעלה שם, בפטור מחובת הנחה. "אני יודע שזה לא יפתור את הבעיה, זה יניע את הגלגלים. יש קשר בין המדינה לאסון במירון, צריך לראות מה עושים בינתיים עם הסיוע למשפחות, זה אסון לאומי ואזרחי ממדרגה ראשונה ולא מטפלים בזה. לא נרפא מהעניין, תגידו את זה במשרדים לממונים עליכם, כל עוד אני בוועדה זה לא ירד מסדר היום עד שזה ייפתר".

אסון מירון תשפ"א משה גפני ועדת הכספים הביטוח הלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד