ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
בדגל מתקרבים לפיצוץ

קרבות בית שמש: היועמ"ש מונע קיום הרוטציה באגודת ישראל

שוב סוער בבית שמש: לפי ההסכם הקואליציוני, נציג שלומי אמונים אמור להחליף תפקידים עם נציג גור שיקבל את התפקיד היוקרתי של יו"ר ועדת תכנון ובניה. אלא שהחוק מחייב שמחזיק תיק זה חייב להיות גם סגן ראש עיר בשכר. כעת קיים חשש לצו על תנאי של ביהמ"ש נגד המינוי 

קרבות בית שמש: היועמ"ש מונע קיום הרוטציה באגודת ישראל
עיריית בית שמש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סאגת המינויים בבית שמש: ברקע הכרעת בית המשפט השלום בירושלים, סאגת יישום הרוטציה בתוך 'אגודת ישראל' בבית שמש נמשכת, כשהיועץ
המשפטי לממשלה מתערב במחלוקת ומבהיר את עמדתו נגד העברת תפקיד יו"ר ועדת התכנון והבנייה לישעיהו ארנרייך שיעזוב את תפקידו כסגן ראש העיר.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', בתוך 'אגודת ישראל' אמורים לקיים רוטציה, כך ששמעון גולדברג משלומי אמונים וישעיהו ארנרייך מהסיעה המרכזית (גור) יתחלפו בתפקידים, גולדברג צפוי לכהן כסגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך וארנרייך בתיק התכנון והבנייה הנחשב ליוקרתי.

אלא שעתירה שהוגשה עוד בתחילת הקדנציה נגד מינוי אחד הנציגים ליושב ראש ועדת התכנון, שיכהן כסגן בשכר, עומדת על שולחנה של שופטת בית המשפט השלום בירושלים, וקיים סכנה גם כי בית המשפט יורה בצו על תנאי להקפיא את מינוי היו"ר החדש.

לכך התווסף חוות דעת משפטית של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט באמצעות עו"ד מורן בראון מפרקליטות מחוז ירושלים שקובעת שהמינוי לתפקיד יושב ראש הוועדה לתכנון ללא כהונה בתפקיד הסגן אינה חוקית ועל כן היא מבקשת לקבל את העתירה ולהורות על סיום תפקידו של גולדברג או ארנרייך בדומה למקרה שהיה לאחרונה בעיר חדרה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי למרות חוות הדעת בבית שמש הוחלט להעלות את המינוי להצבעה ביום רביעי הקרוב בישיבת המליאה העירונית, זאת בניגוד לעמדתו המשפטית של יועמ"ש העירייה שמבקש לאמץ את עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט באמצעות נציגתו.

גורמים בלשכת ראש בעיר עליזה בלוך הבהירו כי היא ממתינה לפסיקת בית המשפט ועד אז היא מחויבת לממש את ההסכם שנחתם בין 'אגודת ישראל' לבינה. ב'אגודת ישראל' התכנסו בשבוע שעבר לישיבת סיעה בסיומה הוחלט כי "חברי הסיעה מחויבים לחיזוק כל התפקידים והסמכויות של חברי מועצת העיר מסיעת אגודת ישראל בהתאם להסכם הקואליציוני", כך שאין תרחיש כי התפקיד ישמר בידי גורם אחר על לפסיקת בית המשפט.

בנוסף, בישיבת המליאה בשבוע הבא צפויים חברי המועצה להצביע פעם נוספת על התקציב העירוני לאחר שהוא לא קיבל את הרוב הדרוש בפעם הקודמת בישיבת ההנהלה, כשב'דגל התורה' עדיין מתנגדים לתמוך בתקציב ומסתכנים באיום מאנשי ראש העיר כי הוא יודחו מתפקידיהם ומן הקואליציה.

בית שמש אביחי מנדלבליט עליזה בלוך אגודת ישראל דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד