כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
מה עובר עליו?

צפו: נסראללה נשא נאום ונראה עייף וחולה

אחרי תקופה ארוכה שלא הופיע לעיני המצלמות, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא הערב נאום מצולם וסיפר על מצבו הבריאותי, אך מצפייה בו ניתן היה להבין שמצבו גרוע בהרבה מכפי שתיאר | ימים יגידו

צפו: נסראללה נשא נאום ונראה עייף וחולה
חסן נסראללה צילום: צילומסך

כחמישה ימים לאחר סיום מבצע 'שומר החומות', מזכ"ל חיזבאללה חסן ‏נסראללה נשא הערב (שלישי) נאום לתומכיו והתנצל שלא דיבר זמן מה. הוא טען שהוא סובל משיעולים חריפים ומתקשה לנאום. כפי שניתן לראות בקטע מדבריו, הטרוריסט המבוקש בעולם, נראה לא טוב בלשון המעטה. הנאום נישא לרגל יום השנה ליציאת צה"ל מלבנון.

רועי קייס, הכתב לענייני ערבים ב'כאן 11', תיאר בתום הנאום: "ראיתי לא מעט נאומים של נסראללה בחיי. זה הנאום שבו הוא נראה הכי לא טוב בשנים האחרונות. נושם בכבדות ומשתעל כל רגע. ימים יגידו".

נסראללה אמר בדבריו כי הוא מתנצל על כך שלא הופיע מאז יום ירושלים בתקשורת, וסיפר כי הוא סובל משיעול וקשה לו לדבר. ‏פרט למצב הבריאותי, נסראללה אמר בנאומו שהמשוואה שצריך להגיע אליה היא שפגיעה בירושלים, משמעותה מלחמה אזורית: "כאשר ישראל תדע שהיא עומדת מול המשוואה הזאת, אז היא תבין שכל צעד יביא להשמדת היישות". עוד אמר כי פגיעה במקומות הקדושים לא עוצרת בגבולות עזה.

‏"העקירה בשייח' ג'ראח היא אינה התפתחות שגרתית", אמר נסראללה. לדבריו: "מדובר בצעד לעבר ייהוד ירושלים. ‎נתניהו והצוות שלו חשבו שהם יתמודדו אך ורק עם הצהרות וגינויים למעשיהם בשייח' ג'ראח, אך לא ציפו שעזה תתערב ותנקוט בפעולה ההיסטורית".

ביום ראשון האחרון הפגינו תומכי חיזבאללה בשני מוקדים סמוך לגבול ישראל. ההפגנות התקיימו מול מטולה ובאזור הר דב. המפגינים ציינו את יום השנה ה-21 ליציאת צה"ל מלבנון שחל אתמול, וכן את סיום המערכה בעזה. כמו כן על הגדר בהר דב הוצב דגל חיזבאללה.

קאסם נעים, סגנו של נסראללה טען כי חיזבאללה נתן חסות לרוב ההפגנות על הגבול בימים האחרונים: "מי שביקש מאיתנו, סייענו לו להביע את עמדתו ליד הגבול". סגנו של נסראללה אף טען בריאיון כי הוא צופה שחמאס תחזור לסוריה בקרוב ושהיחסים יחזרו לקדמותם אחרי שנעשתה כברת דרך חשובה במאמצים לאחות את הקרקע בין הצדדים.

חסן נסראללה מצב בריאותי חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד