י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הוסרה העננה מהמדינה

הרבנים הראשיים מגיבים לתיקון העוול שנעשה לראשל"צ זצ"ל

לאחר מאבק משפטי במשך למעלה מעשור, הצליח בנו של זקן הראשונים לציון הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל לבטל את ההליך הפלילי נגד אביו בפרשת הרבנים, כך פורסם הבוקר בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים' | הגר"י יוסף והגר"ד לאו הביעו את שביעות רצונם "גדלותו וצדקותו לא הוטלו בספק"

הרבנים הראשיים מגיבים לתיקון העוול שנעשה לראשל"צ זצ"ל
הרבנים הראשיים לישראל צילום: דוברות הרבנות הראשית

הבוקר (שלישי) פרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים' בפרסום ראשון כי למעלה משנה אחרי הסתלקותו של זקן הראשונים לציון הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל, העליון ביטל בפסיקה דרמטית את ההליך הפלילי נגד הראשון לציון המנוח בעניין פרשת הרבנים. במהלך שעות היום לאחר ניקוי השם וביטול ההליך הפלילי הביעו רבים את שביעות רצונם מהדבר.

הראשון לציון הגר״י יוסף אמר היום כי: "הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ״ל הקדיש את כל חייו למען עולם הרבנות ולמען עם ישראל, בעיני ובעיני רבים לא נפל בו רבב מעולם והוא זכור תמיד כמי שרומם את קרן הרבנות ואת לב העם, תיקון העיוות היום הוא רק המשך ישיר להכרה בכך".

גם הרב הראשי הגר"ד לאו התייחס לביטול ההליך ואמר: "גדלותו וצדקותו של הראש"ל הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל אשר פעל רבות ונצורות לרומם את קרנה של התורה והרבנות בעם ישראל לא הוטלו בספק מעולם גם כאשר ניסו לטפול עליו האשמות שווא כאלו או אחרות, אני מברך על כך שהמעגל נסגר בכך שהאשמות אלו בטלו ועברו מן העולם".

גם חברי כנסת שונים הביעו את שביעות רצונם מביטול ההליך. חבר הכנסת משה אבוטבול כתב: "'עדיף מאוחר.. מלעולם לא', שמחתי לשמוע שבית משפט העליון ביטל למפרע את ההליך הפלילי נגד הראשון לציון הרב אליהו בקשי דורון זצ״ל".

עוד הוסיף: "כמי שזכה לחסות בצילו וראה איך הרב הקדיש את כל חייו למען הרבנות ולמען עם ישראל, ידענו שמעולם לא נפל בו רבב! ועליו נאמר 'הוד והדר פעולו וצדקתו עומדת לעד'" סיכם.

חבר הכנסת משה ארבל הוסיף אף הוא ואמר בתגובה: "זכותו, טהרתו וזכאותו של מורינו הראש״ל הגאון הרב בקשי דורון לא זקוקה לאישור ערכאות שיפוטיות. העננה שהוסרה היום היא לא משמו הטהור של הרב זצ״ל אלא ממדינת ישראל".

עוד הוסיף: "אני מברך על ההחלטה ומתפלל שזכות הרב זצ״ל תגן בעדינו שיקויים בנו במהרה ״השיבה שופטינו כבראשונה״ אמן".

יצוין, כי מי שניהל את ההליך המשפטי לביטול ההליך הפלילי נגג הראשןן לציון זצ"ל, במשך למעלה מעשור, הוא בנו הרב משה בקשי דורון, שנלחם כארי למען שמו של הרב, אביו זצ"ל.

בשילוב ידיים יחד עם צוות משפטנים, בראשות עורך הדין ירון קוסטליץ שעמד בתחילה בראש צוות ההגנה מטעם משרד עורכי הדין יעקב וינרוט, אך לאחר שנפרד והקים משרד עצמאי הטיפול בתיק עבר יחד איתו על פי בקשת בני משפחת הרב. ויחד הובילו האישים את התיק עד לבשורת ביטול ההליך

הרבנים הראשיים לישראל הרב אליהו בקשי דורון הרב דוד לאו הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד