י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נערכים לבשורה הקשה

הרופאים באיטליה החלו להעיר את הילד בן החמש שניצל באסון

בעוד הרשויות באיטליה ממשיכות בחקירת האסון הטראגי, עת צנח קרון רכבל מגובה רב מעל פני הים, ומצאו את מותם 14 בני אדם, בהם 5 ישראלים, צוות הרופאים בביה"ח בטורינו שבאיטליה החלו להעיר את הניצול בן ה-5 שכל משפחתו נספתה, תוך היערכות למסירת הבשורה הקשה

הרופאים באיטליה החלו להעיר את הילד בן החמש שניצל באסון
איתן בירן צילום: באדיבות המשפחה

ביום ראשון נהרגו בתאונת רכבל באיטליה 5 ישראלים, משרד החוץ פרסם אתמול (שני) בבוקר את שמות ההרוגים אחרי שזוהו והודעה נמסרה לבני משפחותיהם. ההרוגים הם, עמית בירן וטל פלג-בירן ע"ה, זוג ישראלים הלומדים ועובדים באיטליה, התגוררו בפאביה (צפון איטליה) ובנם תום בירן בן השנתיים, וכן הסבים ברברה ויצחק כהן ע"ה. בנם הנוסף איתן אושפז בבית החולים לילדים בטורינו, והערב החלו בבית החולים להעיר אותו לאחר שמצבו התייצב באורח נס, במקום נמצאים בני משפחות ההורים שנספו, כמו גם פסיכולוג שיקל על איתן בקבלת הבשורה הקשה.

בנוסף דווח היום כי בידי הרשויות החוקרות את האסון נמצא תיעוד מצלמות האבטחה של הרגעים האחרונים לפני התרסקות קרון הרכבל. על פי עיתון 'קוריירה דלה סרה', התיעוד לא פורסם בתקשורת, כיוון שהחוקרים החרימו את המצלמות האבטחה. בסרטון ניתן לשמוע את הקולות מתוך קרון הנוסעים.

חילוץ הנפגעים בזירת האסון. צילום: vigili del fuoco  

בתוך כך נמשכת החקירה ובעיתון האיטלקי 'לה-רפובליקה' דווח כי רק יממה קודם לכן נתקע הרכבל למשך כחצי שעה ולאחר מכן המשיך לפעול כרגיל. החוקרים בודקים האם בין התקלות יש קשר, והאם ניתן היה למנוע את האסון. בנוסף פורסם כי בסרטון נראה עובד המקום בא לפתוח את דלת הקרון, באותו הרגע החל הקרון לצנוח, גם פעולה זו נבחנת בידי החוקרים.

בנוסף, כלי התקשורת באיטליה שמים דגש על צילומים מהם עולה שעל הקרון היה מותקן 'מזלג', הוא נועד להיות על הקרון כשהוא אינו בשימוש על מנת להוביל את הקרון במהירות, ונועד דווקא לשחרר אותו כשהוא אינו מוסע. גם עובדות נוכחותו הלא תקינה של ה'מזלג' תהיה חלק מהחקירה.

עוד דווח כי מחר תצא טיסה מיוחדת ממילאנו ועליה ארונותיהם של בני המשפחה שנספו בתאונה, במימון חברת הביטוח 'הראל'. וכאות הצדעה לאיזי כהן, הסב שנהרג וכיהן כסמנכ"ל ומנהל אזורי במערב אירופה באל על טיסה מיוחדת זו תיקרא על שמו.

בראיון לרדיו 103fm סיפר שליח 'חדשות 12' לאיטליה, גלעד שלמור כי "השוטרים בודקים את מצבו של איתן הפצוע בן ה-5, הם ירצו בסופו של דבר לתשאל אותו... שלוש חברות צפויות לשבת בסופו של דבר על ספסל הנאשמים, ביניהן החברה שאחראית על תחזוקת הרכבל והחברה שאחראית לתפעול אתר התיירות".

בתוך כך הבוקר פרסמו כלי התקשורת 'פרופיל' על איש העסקים המפעיל את המקום, שהוא צפוי אולי לשאת באחריות על האסון הנורא בו נהרגו 14 בני אדם, 5 מתוכם כאמור ישראלים.

איש העסקים לואיג'י – ג'יג'י נריני הוא הבעלים היחיד של חברת 'פרוביה דל מוטרונה' שקיבלה את הזכיינות להפעלת האתר מעיריית סטרזה, על פי הפרופיל שערכו עליו בעיתון האיטלקי 'קוריירה דלה סרה' הוא מקבל מידי שנה קרוב למאה אלף אירו, כשהמחזור העסקי עומד על 1.7 מיליון אירו, כשהחברה מדווח על רווחים של קרוב ל-450 אלף אירו. יצויין כי האתר חתום בזכיינות אצלו עד לשנת 2028.

עוד דווח כי בדיקת התקינות האחרונה באתר, שהיה סגור בעקבות תקופת הקורונה נערכה בתחילת החודש הנוכחית, דבר שלא מנע את האסון באתר. על פי העיתון, את האתר כולו מפעילים בין 18 ל-8 בני אדם, לפי תקופות העומס, ועל קרונות הרכבל עולים מידי שנה למעלה ממאה אלף תיירים ותושבי האיזור.

בעיתון צוטט התובע ד"ר אולמפיה בוסי שאמר: "כל היפותזה תיבחן. למה חבל הגרירה נקרע, מכיוון שבלמי החירום לא פעלו, או כשל פתאומי שאירע בעקבות גורם חיצוני? אלו השאלות שעלינו לעלות עליהן, ייקח הרבה זמן להבהיר כל היבט בטרגדיה, ננסה לתת תשובה מלאה בהקדם האפשרי".

אסון הרכבל באיטליה משפחה נמחקה ילד פצוע איתן בירן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד