י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לילה טראומתי

בזמן האסון במירון: משפחה חרדית עברה לינץ' • צפו

בעוד במירון עסוקים היו כוחות משטרה רבה בניהול אירוע האסון הגדול בו נספו 45 בני אדם, על אותו ההר נקלעה משפחה צעירה, זוג הורים ו-2 פעוטות למארב של פורעים ערביים שניסו לעשות בהם לינץ' | המשטרה שלא תפקדה בתגובה "התלונה מוכרת"

בזמן האסון במירון: משפחה חרדית עברה לינץ' • צפו
ניסיון הלינץ' ממצלמת הרכב צילום: מתוך שידורי כאן 11

במהלך החודשים האחרונים פרץ לחיינו טרור ה'טיק-טוק' בו מתעדים עצמם נערים ערביים מתעללים ופוגעים בבעלי חזות יהודית, ומעלים את התיעוד לרשתות החברתיות, בהמשך התפתח טרור זה למבצע צבאי רחב היקף בשם 'שומר החומות' במהלכו רוב שטחי הארץ טווחו בטילים ורקטות.

תוך כדי המבצע, ובעוד הצבא מתרכז במתרחש ברצועת עזה, הפכו רחובות הערים המעורבות לזירת מלחמה. הערב (שלישי) דווח ב'כאן 11' כי ימים ספורים לפני פרוץ המבצע, כמעט והצליחו הפורעים לבצע את זממם ולבצע לינץ' במשפחה חרדית מבוהלת.

על פי הדיווח, בני זוג חרדים ושתי הפעוטות שלהם היו בדרכם אל הילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון, בדרך הם שמעו על האסון הנורא בו נספו 45 קורבנות, ועל סגירת ההר. על מנת לצאת מהאזור הם בחרו לנסוע בשבילי עפר באזור. אך הם נתקלו בקבוצת פורעים ערביים שרדפו אחריהם בסוסים ובמקלות תוך שהם מיידים עליהם אבנים.

אבי המשפחה סיפר הערב כי הוא פנה אל הפורעים בתחנונים שיש לו ילדים קטנים ברכב, ושישחררו אותו לנפשו, כשבמקביל אם המשפחה מנסה להפעיל את בני משפחתה שאינם מתגוררים בארץ, על מנת שאלו ינסו לעשות משהו ולחלץ אותם מהמארב אליו נקלעו.

במשך שעות ארוכות ניסה האב להתחנן בפני משטרת ישראל שיבואו לחלץ אותו, רק לפנות בוקר, לאחר שעות של בכי פחד וחרדה, הגיעה המשטרה וחילצה את בני המשפחה המבוהלים.

ההורים הגישו תלונה במשטרה, אך משראו כי אינם מקבלים מענה, הם פנו לעזרה בארגון חוננו. "מדובר באירוע אנטישמי, בזמן שבמירון יש אירוע גדול עסוקים פורעים אנטישמים בלתקוף יהודים ולנסות להרוג אותם" אמרו בארגון חוננו.

ב'כאן 11' ציטטו את המטרה שאומרת כי התלונה מוכרת. אך לאור הקלטות השיחות במוקד המשטרה כמו גם התיעוד מתוך רכב המשפחה המבוהלת עולה תמונה כי למרות שהתלונה מוכרת, המשטרה לא תפקדה.

משפחה חרדית ניסיון לינץ אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד