כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אין לי ארץ אחרת

העיתונאי הוותיק חוזר ארצה אחרי 23 שנים

העיתונאי הוותיק גיל תמרי, אחד הפנים היותר מוכרות על מסכי ערוץ 13, ככתב הערוץ בוושינגטון, חוזר לישראל אחרי 23 שנים בגולה וישמש כעורך חדשות החוץ בערוץ | תמרי: "החלטתי לחזור לישראל ולהמשיך בה את הקריירה העיתונאית שלי. אין מקום מתאים יותר לעשות זאת מהבית שלי"

העיתונאי הוותיק חוזר ארצה אחרי 23 שנים
גיל תמרי צילום: מתוך פייסבוק

שליח חדשות 13 לארצות הברית, גיל תמרי, שזכה לכינוי "גיל תמרי וושינגטון", מסיים את שליחותו אחרי 23 שנים וחוזר ארצה. הוא ישמש כעורך חדשות החוץ בערוץ וישמש גם כפרשן בתחום, במקומו של נדב אייל, שהעביר את מרכז עבודתו לעיתון 'ידיעות אחרונות'.

גיל תמרי, בן ה-54, יליד 1967, גר בוושינגטון. התחיל את דרכו העיתונאית בגלי צה"ל בסוף שנות ה-80. בזכות רקע כלכלי כעתודאי, השתלב שם ככתב לענייני כלכלה ואחר כך כעורך ומגיש יומני החדשות של התחנה. בראשית שנות ה-90 הצטרף לערוץ 1, תחילה ככתב כלכלי ובהמשך כעורך ומגיש תכנית הבוקר. ב-1998 יצא לשליחות בוושינגטון ככתב ערוץ 1 וקול ישראל.

כאשר הוקמה חברת החדשות של 'ערוץ 10', הצטרף אליה מיומה הראשון ככתב חדשות 10 בארה"ב. בין לבין היה מיוזמי הבאת המגזין הכלכלי "פורבס" לישראל, והוצאתו במהדורה העברית. בשנים האחרונות הפך ערוץ 10 לערוץ 13 ותמרי שנוהג לסכם את כתבותיו ודיווחיו ממקום הימצאו במילים "גיל תמרי, וושינגטון", זכה לכינוי שמו בתוספת העיר ממנה דיווח.

בימי מבצע 'שומר החומות', נצפה תמרי מדווח מהאולפן בישראל וטעו לחשוב כי הוא בסך הכל הגיעה לביקור או חופשה בישראל, אך מסתבר כי הוא כאן כדי להישאר.

גיל תמרי אישר את הפרטים ומסר: "אחרי 23 שנים של כתבות בוושינגטון, שבהן הייתי עד לאירועים מפגשים ורגעים היסטוריים במקומות שכל עיתונאי רק יכול לחלום עליהם – החלטתי לחזור לישראל ולהמשיך בה את הקריירה העיתונאית שלי. אין מקום מתאים יותר לעשות זאת מהבית שלי בכמעט עשרים השנים האחרונות. זכיתי להיות אחד הכתבים הראשונים של הערוץ, סיקרתי את שיגורו של אילן רמון לחלל ואח״כ את הטרגדיה של התרסקות הקולומביה".

לדבריו, "אני נכון לאתגר הגדול והמשמעותי הבא – להיות עורך חדשות החוץ של גוף התקשורת הטוב והמקצועי בישראל. אביא את הניסיון האמריקאי שלי לתפקיד החדש, ואנסה להביא את עבודת השטח שלי כפי שמצאה את ביטויה במאות אירועים לאורך השנים בארה״ב, לזירה העולמית בכללותה".

מנכ"ל 'חדשות 13', ישראל טויטו בירך ומסר: "גיל הוא מבכירי העיתונאים בישראל, האיש שראה הכל ועשה הכל. אין לי ספק שהידע והניסיון שלו יבואו לידי ביטוי כעורך חדשות החוץ של חברת החדשות. גיל, ברוך שובך לישראל".

 

גיל תמרי ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד