י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אתר 'בחדרי חרדים' סוגר שנה: סדרת פרויקטים • הפתיח: סיכום מוסיקאלי

אתר 'בחדרי חרדים' יוצא יחד איתכם, רבבות הגולשים, לסכם שנה עמוסה במיוחד, בסדרת פרויקטים • כפתיח בחרנו את השירים הגדולים של השנה • עורך מדור המוזיקה, ישראל חבר, מסכם שנה מוסיקאלית עמוסה ומסביר את בחירותיו • וגם: רשימת כל האלבומים שהופיעו בשנת תש"ע • והעיקר - שתהיה שנה טובה

אתר 'בחדרי חרדים' סוגר שנה: סדרת פרויקטים • הפתיח: סיכום מוסיקאלי





ובמקום הראשון....

יותר מ-150 אלבומים הופיעו בשנה החולפת.

האלבום הכפול 'מוסף ראש השנה' פתח את השנה וגם סוגר אותה. פתח את השנה בצאתו לראשונה לעולם לפני שנה, וסוגר את השנה בהפקה מחודשת עם תוספות.

זהו אלבום שמעטים אולי ניסו בעבר להפיק כדוגמתו: נוסח התפילה כפי שהיה שגור בפי ר' יעקב פעסטער ז"ל, בעל התפילה ב'קהל עדת ירושלים המתמידים'.

חבל שלא קמו עוד הפקות בסגנון זה, כי הלא נוסחאות רבות ולחנים שונים לכל קהילה ועדה בישראל.

לא זו אף: השנה הופק האלבום באריזה מחודשת ובתוספת קטע מוקלט בקולו של ר' יעקב פעסטער ז"ל.




ההמנון החרדי הרשמי

אין ספק שהזמר אברהם פריד היה מרכיב חשוב בהבאת ההופעות המוסיקאליות המשובחות לישראל.

את מקומו ב'מובחרים' הוא מקבל אפילו לא על הדי. וי. די. המשובח שהגיש לנו מהופעותיו בישראל, אלא דווקא על שיר אחר, שכבר היה מוכר לכולנו ולא זכה להיות משובץ באלבום ההופעה.

השיר הופץ כסינגל בודד - והפך ללהיט כמו שאברהם פריד יודע להלהיט שירים: 'כי הרבית טובות עלי' - השיר שהפך לקראת סוף השנה ללהיט המאבק על קדושת החינוך הטהור, כנראה בשל היות מלחין השיר המופלא מחסידי סלונים, החצר ששמה נקשר יותר מכל במאבק העיקש.





שנת שקט שהולידה אלבום משובח

מדובר באלבום שהדרך לעשייתו לוותה אותנו עוד לפני פרוס השנה הנוכחית ועד כמעט לסיומה, לפני שבועות ספורים - 'דרך חדשה' של חיים ישראל.

הרעיון לאלבום נולד כשחיים קיבל שנה של שקט מההווי היומיומי. שם עלו הלחנים מליבו וגם ההחלטה על שם האלבום.

רק שלאחר שהחלו העבודות על האלבום הבין חיים שכיום כדי להיות ב'טופ', צריך להשקיע יותר - והעבודות על האלבום נמשכו למעלה משנה.

היה שווה לחכות. אלבום מוצף בלהיטים קצביים ושקטים. חיים ישראל מוכיח שוב כי ליהודים יש גם מוסיקה מזרחית איכותית, המדברת גם אל מי שלא גדל עליה.




התרופה לייאוש

כשם שפרצופיהם אינם שווים, כך דעותיהן אינן שוות.

עדי רן - האיש והגיטרה, שהגיע אלינו ממעוז קשה לפיצוח העונה לשם 'שינקין', הצליח בשנים האחרונות לחדור אל רבבות לבבות מעם ישראל עם המוסיקה שלו. הפעם באלבומו 'התבוננות' כמעט כל שיר יכל לשאת את התואר 'להיט', כשמעל כולם הצליח השיר 'אני צב'.

עדי רן שר ומזכיר לנו מדברי חז"ל כי כל בריה ובריה נושאת שיר שבח והודיה לקל בורא עולם, כך גם לכל יהודי דרכו שלו בעבודת השם. עדי לא חושב שצריך לשאוף לפחות מ'צדיק גמור', אך עושה הכל (ולא רק בשיריו) לעודד מייאושם גם את אלו שטרם זכו לדרגה זו.




הפרויקט שזכה למקום בפרויקט

קטגוריה שלא נמדדת בסיכומי שנת מוסיקה היא קטגוריית ה'פרוייקט'.

במהלך השנה החולפת נחשפנו לפרויקט המדהים של עודד רייס, בו הצליח בהשקעה כבירה לשחזר את קולו של אביו משה, שהיה חזן בעל קול 'בריטון' בגרמניה. פרוייקטים נוספים הם 'חגי ישראל עם אבי בן ישראל', '6 מצוות תמידיות' ועוד ועוד.

הפרוייקט שהשאיר חותם עמוק יותר מכל, הוא הפרוייקט האישי של ר' מנחם אירנשטיין: 'יובל'. ר' מנחם אירנשטיין 'חגג' יובל שנות הלחנה ויובל שנים לבניית אחת מחורבות ירושלים. מלבד הכנסת ס"ת הוא גם חנך אלבום כפול מלחניו שהלחין לשמחות בביתו, שטרם הוכרו לציבור הרחב.




בגלל בנים תושיע אבות

דמיינתם לעצמכם סיכום שנה בלי איזכור של m b d? ועוד בשנה בה הוא הפיק אלבום כה חדשני?

הקרדיט להפקה הפעם הוא על שם בנו יידל, השוקד בימים אלו גם על אלבום אישי. כפי שכתבתי בכותרת, להיטי השנה לא ממש הוטמעו בציבור ולדעתי הסיבה היא שפע ההפקות.

השיר 'כולם אהובים' לבטח ייזכר כאחד מלהיטי השנה הזו ולא בכדי. מדובר בדיסק עמוס בכמות ובאיכות, בשותפות מלאה של אהרון רזאל. שותפותו של אהרון בהחלנה, עיבוד ושירה, היתה לא רק בהפקת האלבום, כי אם גם במופעי ההשקה בישראל ומעבר לים. שותפות אמיצה שחיברה בין קצוות שונים, שבאיחודם רק הציגו שיפורים.




הפספוס של הוועד

את הדיסק הזה ייזכרו רבים כ'פיספוס' השנה במוסיקה החסידית - וחבל.

'הוועד לנגינה יהודית', עליו חתומים הרב יוסף מאיר אלטמן, הרב אליעזר הלוי דינר, הרב יוסף בנימין ואזנר, והרב מנחם מנדל פוקס, פירסמו שורה של הוראות מה מותר ומה אסור בתעשיית המוסיקה.

הוועד הפיק את הדיסק 'המבדיל', בהשקעה אסטרונומית, עם מיטב המנגנים ובנבחרי האולפנים, תוך שימת הקפדה יתירה על הכללים שקבעו הרבנים.

המוסיקה המובחרת והתזמור המובחר צורפו להחלטה אחת נוספת שהביאה אכזבה גדולה - בבחינת 'כל המוסיף גורע'. בהפקת האלבום הלכו בוועד צעד אחד קדימה.

הקלטת האלבום נעשתה במקשה אחת כשכל הנגנים והמקהלה מוקלטים בו-זמנית, דבר שמנע את היכולת לתאם באופן מקסימלי את הגבהים והטונים המשולבים לשירה ולמוסיקה.




כשאידיש וישראליות משמשים בערבוביה

'התנועה לשחרור המיותר' של להקת אגרויסע מציאה, דיסק שהתחיל את השנה בסינגל והספיק להגיע אל מדפי החנויות עוד לפני שהסתיימה השנה.

תמהיל המורכב מפסיפס גוונים ישראלי, החל בחב"ד דרך ברסלב, וגם כאלו שאינם משתייכים לחצר או קהילה, הקוראים בשירתם תיגר על תופעות חברתיות. העובדה שהם בחרו לעצמם שם עם ניחוח אידישאי, מצטרפת לשורה ארוכה של החלטות על פיהם מתנהלת הלהקה.

על פי החלטות אלו, על אף שהלהקה מופיעה בפני רבדים שונים בציבוריות הישראלית, המוסיקה שלהם נקיה וראויה להישמע בכל בית יהודי, על אף חדשנותה העדכנית.




התעורר מהתרדמת

לאחר ש'הרדים' אותנו כמעט שלוש שנים, הוא שב ובגדול: שלומי גרטנר הביא לנו אלבום שגם הצליח לייצר כמה להיטים שסביר להניח שיישארו לאורך זמן.

שלומי גרטנר החל את דרכו המוסיקאלית כחבר בלהקה שהקים מונה רוזנבלום, והגיח עם אלבום בכורה 'נסים' - שהפך ללהיט בכללותו ובפרט השיר 'קודש היא לכם... מלכהל'ה'.

הפעם הוא הגיח באלבום שמעבר ללהיטיו הוא השקיע בכפל, ארבעה וחמישה מונים של איכות וטיב יותר משבאלבום הקודם.

באלבומו הנוכחי שלומי מצליח לשמור על סגנונו כשהוא שוזר במומחיות ועדינות חדשנות בת ימינו. את ה'גליק' מהאלבום הקודם בדמות 'מלכהל'ה' השקט, החליף הפעם ה'Happy Birthdayw'הקצבי.




הזמר עם הספרים הפתוחים

יניב בן משיח פתח את השנה כשהוא עולה שלב בפופולאריותו, ומסיים אותה בתחושות מעורבות כשספריו עומדים פתוחים לא רק בשמי שמיים מעל.

את חותמו הוא פיזר השנה בכמה סגנונות ופרוייקטים, ואף לסיום שנה הגיש את 'קונצרט סליחות' שלו.

החותם שנחקק יותר השנה מבית מדרשו של יניב הוא דווקא הלהיט 'שנינו', שהצליח גם בשנה שחונה זו להפוך ללהיט של ממש ולא רק במוסיקה החסידית. 'שנינו באהבה לבורא' הוא שיר שהצליח לחדור לליבותיהם של רבים, גם כאלו שלא יושבים להאזין למוסיקה מזרחית ביומיום.

יניב עצמו מרבה להופיע עם שיר זה, וכמעט אין הופעה בה הוא נוטל חלק שלא ישמיע את שירו זה.




בעלזא - חברת הפקות

הזוכה בתואר 'מפיקת המוסיקה הגדולה' של השנה היא ללא ספק חברת 'לחיים הפקות' של הרב יוסף משה כהנא.

לא פחות משבעה אלבומים הופקו השנה בבית מדרשו, תחת המותג 'לחיים', ועוד היד נטויה לקראת חג הסוכות הבעל"ט: בעלזא - פסח, היימישע אוצרות, לחיים טאטע, לחיים טיש 5, לחיים טיש פורים 3, ו'שומע תפילה' לימי הסליחות. רבים מאוד יקטלגו דווקא את השיר 'שימנו כחותם' מתוך האלבום הפסחי כלהיט.

ייתכן שמוסיקה זו מדברת אל קהל יעד שרוכש תקליטים ומאפשר לחברת ההפקה להמשיך ולהפיק במרץ אלבום אחר אלבום - והמרוויחים הגדולים מכך הם אנחנו, ציבור הלקוחות.




ר' משה, אנחנו כבר מתגעגעים

אמנם לא שמח בכלל, אבל ארוע שהותיר רושם כבד בתעשיית המוסיקה בשנה החולפת.

פטירתו של ר' משה גולדמן ז"ל, דמות מיתולוגית בתעשיית המוסיקה החסידית על גווניה השונים. ר' משה, שהיה מרכיב משמעותי בשלושת העשורים האחרונים בשמי המוסיקה היהודית, נפטר לאחר שנות חולי ארוכות וקשות, שגם במהלכן לא הרפה ודאג לדרבן את בנו יבלח"ט חיים יצחק, להמשיך את פועלו.

לחניו של ר' משה התפזרו בכל קהילות ישראל ואצל עשרות ומאות זמרים שר' משה נענה לבקשותיהם. סדרת 'קעמפ שלווה' וסדרה למועדי ישראל מבית מדרשו, וכן פרוייקטים רבים נוספים של אחרים שר' משה היה הרוח החיה שדחפה אותם.










הרועה צאן עם אלבום הזהב

גם זה אירוע שנרשם השנה.

בודדים האלבומים בתעשיית המוסיקה החסידית שהגיעו לכדי 'אלבום זהב'. לרשימה מצומצמת זו הצטרף השנה אודי דוידי עם אלבומו 'רוחות טובות'.

אודי דוידי, רועה צאן במובן הפשוט של המילה, החל בשנים האחרונות את דרכו בתעשיית המוסיקה, ועד מהרה הצליח להגיע אל שכבות שונות בציבוריות הישראלית מכל קצוותיה.

שיריו הגיעו להיכלי הישיבות הקדושות ומן העבר האחר הצליחו לחדור גם את שריוני המוסיקה הישראלית המבוצרת במגדל השן. אודי, בדרכו שלו, ממשיך לרעות את צאנו עם חלילו, ולמלא את ארסנל הלחנים לקראת אלבום נוסף, בתקווה שיהיה משובח כקודמיו.




שתי תופעות, אלבום אחד

הקטע הזה עוסק בשתי תופעות גם יחד.

התופעה הראשונה: קומזיצים. אם בארצות הברית התופעה היא בדמות עריכת קומזיצים לקהל הרחב כמעט מידי מוצאי שבת, בישראל היא תפסה יותר בדמות אלבומי קומזיץ של ברונר או אברהמי רוט.

התופעה השניה: המוסיקה הווקאלית, שנועדה מלכתחילה כדי למלא את החלל בימי ספירת העומר ושלושת השבועות, בהם נוהגים שלא לשמוע מוסיקה - הפכה לתעשייה של ממש, עד כי יש שיעדיפו חלק מהתוצרת הווקאלית על התוצרת האינסטרומנטאלית.

האלבום הכפול 'פארברענג' של בערי וובר משלב את שתי התופעות גם יחד. מדובר בקומזיץ שהוקלט והופק בשתי גירסאות - האחת ווקאלית והאחרת בליווי מוסיקה.




חוזר לשורשים

השורשים שלו מזרחיים, על אף שהוא עצמו גדל כישראלי לכל דבר. השנה קיבלנו את יעקב שוואקי השורשי.

לאחר כמות נכבדה של נכסי צאן ברזל שהעניק למוסיקה החסידית, הבין שוויקי שהגיע הזמן, והגיש ממש לקראת סיום השנה אלבום שכולו מזרחי.

יעקב שוואקי היה השנה הזמר היותר עסוק בתעשייה ולא נח לרגע. בין הפקה להפקה ובין ארגון חסד אחד למשנהו, הצליח שוואקי גם להגשים את החלום האישי.

גם באלבום הזה אין חדגוניות, אבל צד משותף יש לכל השירים: הם כולם מגיעים מה'מזרח' של יהדות המזרח. האם יעקב שוואקי משנה כיוון בקריירה האישית ומעתה נשמע ממנו מוסיקה מזרחית, כשאת החסידית ישאיר בריסקמן לזמר אחר תחת חסותו? זאת נוכל לדעת באלבום הבא של שוואקי.

ועד אז נעסוק בניחושים.




קלאסיקות להמונים

החזנות.

חברי הפורום 'לשמוע אל הרינה' באתר 'בחדרי חרדים' כבר אינם מתרגשים. הם רואים זאת בעיניהם קונצרט אחר קונצרט.

צעירים מתחברים יותר ויותר לקלאסיקה של המוסיקה - לחזנות. התופעה גוררת הפקות מושקעות, ביניהן השקעות בשחזור הקלטות ישנות מאוד, גם של החזן יוסל'ה רוזנבלט.

הסדרה 'עוד יוסף חי' הפיקה השנה עוד פרק, קונצרטים התקיימו לרוב, וגם אלבומי חזנות לא מעטים הופקו בשנה החולפת.

גם לקומזיצים הוזמנו חזנים, והקהל לא רק שלא נטש, אלא הפך לפעיל ושותף. איצ'ה מאיר הלפגוט לבטח לא יתלונן על כך, גם אם הוא יבלח"ט, לא יוכל להתחרות ביוסלה רוזנבלט ז"ל.





סופו מעיד על תחילתו

עוד להיט של ממש, נרשם השנה, 'בין האולם ולמזבח'.

שירו של ר' נח פלאי שנמסר לדוד גבאי, הוקלט לראשונה במסגרת ה'קומזינג' של תזמורת המנגנים, ומסיים את השנה בביצוע יפהפה של דוד גבאי עצמו באלבומו השלישי 'ארץ ישראל'.

האלבום כולו הינו אלבום מושקע ביותר, וגם הקליפ שנוצר כדי לספר לקהל הרחב על קיומו של האלבום, לווה בכמה גימיקים מעודנים.

הגשתו של דוד גבאי, המלווה ברגש המיוחד שלו, הוסיפה לשיר המיוחד כשלעצמו את הניחוח המושלם שהפך את השיר ללהיט עוד לפני שהופיע כיצירה מושלמת.

ייתכן בהחלט והרעיון לשלב את השיר בגרסת הקומזינג, היא שסייעה לשיר להכנס לרשימת להיטי השנה, הגם שהופק בגרסתו הרשמית רק ממש בסופה.




ובנימה אישית...

'בחדרי חרדים' הפך בשנה האחרונה למדיה המובילה גם בכל מה שקשור במוסיקה היהודית.

היינו הראשונים להביא בפניכם הגולשים כל שיר ואלבום שהופיע, בכל נקודה שהיא על פני הגלובוס. הקמנו עבורכם את תוכנית האינטרנט השבועית הראשונה בעולם למוסיקה יהודית - תוך מחשבה יתרה על מיזוג סגנונות מוסיקה שונים.

ה'רצפים' שלנו - מאות שירים על פני שעות ארוכות - ליוו אתכם בערב כל חג, כשגם כאן הקדשנו מחשבה רבה על תמהיל השירים שהרכיבו את הרצפים.

ממש בימים אלו שוקדים במערכת על הרחבת הפעילות בתחום ועוד נכונו הפתעות רבות, לכם הגולשים.

ולרשימת האלבומים שראו אור השנה: תודה ל'חסידיניוז'

1. DJ Raidz - קלאב טאנץ 2
2. JJ פריד – מזל וברכה
3. א גרויסע מציאה- התנועה לשחרור המיותר
4. א.ק.א. פלא – פלטניום
5. אבי בן ישראל – חגי ישראל פורים
6. אבי בן ישראל – ט"ו בשבט לילדים
7. אבי בן ישראל – ל"ג בעומר לילדים
8. אבי בן ישראל – מחכה לנס
9. אבי בן ישראל לילדי ישראל – אלול תשרי
10. אבי בן ישראל מספר ושר לילדי ישראל חנוכה
11. אבישי ואיציק אשל – סליחות
12. אברהם פריד – בהיכל התרבות
13. אברימי רוט – זיץ 2
14. אוהל – מופע אוהל 5770 תש"ע
15. אוסף - The ALIYAH Revolution
16. אוסף – מי שמאמין לא מפחד
17. אורה ושמחה – עשה למען
18. אורי גרינוולד – כי גדול מרדכי
19. אייל אבידור – פתח הבית
20. אלאור ולנר – המקהלה
21. אלדד בעל הנס- אדון הסליחות
22. אלי גרסטנר – ישיבה בויס LIVE 3
23. אלי מנדלבאום – מיקס 9
24. אלי-רן – אצבע אלוקים
25. אלעד שער – הוציאה ממסגר נפשי
26. אסף ליבוביץ – מפגש הנשמות
27. אפי רוזן – תכלית הרעיון
28. אפרים גולן- יהודי בנשמה
29. אפרים לופט – המבדיל
30. ארז לב ארי - ארגמן
31. ארי גולדוואג – שבת חברים
32. ארי טייטלבוים – אמן ואמן
33. אריה ברונר – קומזיץ 3
34. אריה ושמואל ברונר – והשב ישראל לנויהם
35. אריה קונסטלר – עליך עיננו
36. ארקדי דוכין – ספטמבר
37. ביני ברויאר – אור פניך
38. בן סנוף – המסע
39. בן ציון טוועסקי – וכונן
40. בנג'י אפשטיין – שירי הלווים
41. בני פרידמן – טעמו וראו
42. בני רוגוזניציקי – שמע קולנו
43. בנימין דנישמאן – שערי רצון
44. בערי וובער – פארברענג
45. ברוך לוין – לגעת בניגון
46. ברסלב – דעם רעבינ'ס טיש
47. ברסלב – שבת בברסלב 3
48. גילי שושן – ראשון ואחרון
49. דב – המתנה
50. דב הנדלר – רעוא דרעוין
51. דוד גבאי- ארץ ישראל
52. דוד ד'אור – שירת רבים 2
53. דוד מזרחי – רחמים פשוטים
54. דוד מרגליות – ניגוני הבעל שם טוב
55. דודו פישר – שירת הכלייזמר
56. דודי קאליש ושלמה מאייעס – הענטעלך
57. האחים דופלעט -פורים טאנץ
58. האסק - מופע האסק ה-22
59. המדרגות – עץ האוסף
60. המושב- רוקדים בעולם מסוכן
61. המכביט'ס - Voices from the Heights
62. המנגנים – קומזינג
63. המקור – עולם על צידו
64. הרב יוסף משה כהנא – לחיים טיש חנוכה
65. הרב שבתי סבתו – משירי אהודנו 2
66. זה שיר – אמן
67. זלמן גולשטיין – חב"ד נון סטופ
68. חיים ישראל – דרך חדשה
69. חנניה מזרחי – כל הנשמה
70. יהודה גלאנץ – נדודים
71. יהודה גרובייס – א' חסידישע חתונה
72. יהודה גרין – געגועים
73. יואל שווארץ – הוא בורא ומנהיג
74. יונתן שיינפלד- כולנו יחד
75. יוסי גולדשטיין ומקהלת התמימים
76. יוסלה רוזנבלט – עוד יוסף חי 3
77. יוסף דוד גוטסמן - קרליבך עם הטעמה
78. יוסף קרדונר – כיסופים לשבת
79. יחזקאל ציון –LIVE במצודה
80. יחיאל פליגמן ואברומי ג'ייקובס – כל תפילתן
81. יניב בן משיח – קונצרט הסליחות
82. יענקי דסקל – שומע תפילה
83. יעקב ורשבסקי – שווא לכם
84. יעקב חסד - The Passage
85. יעקב לעממער – וימלא משאלותינו
86. יעקב מוצן – תפילות שבת
87. יעקב שוואקי – ליבי במזרח
88. יצחק מאיר וחברים – נשמות חדשות
89. ירון ימיני- קול מבשר
90. ירמיה דמן – ערליכע ניגונים
91. ירמיהו- קחו עמכם דברים
92. ישיבת ירושלים לצעירים – נועם הנשמות
93. ישראל הצעיר – אוסף שירי ירושלים
94. לחיים הפקות – בעלזא – פסח
95. לחיים הפקות – היימישע אוצרות
96. לחיים הפקות – לחיים טאטע
97. לחיים הפקות – לחיים טיש 5
98. לחיים הפקות – לחיים טיש סוכות
99. לחיים הפקות – לחיים טיש פורים 3
100. לחיים טיש – ל"ג בעומר
101. ליפא שמלצער – מעומקא דליפא
102. לכתחילה – אירלנד זה כאן
103. לכתחילה – ליקוטים
104. לני סלומון והשלוק רוק – ללא גבולות
105. מאיר אריה הורוביץ – עד הנה עזרונו רחמיך
106. מאיר בן אמיתי – הבהיר
107. מאיר דיוויס- גשר של דורות
108. מאיר הלוי אשל – גיטרה יהודית 4
109. מאיר הלוי אשל – נשיפה יהודית
110. מוסא ברלין – זמירות וניחוחות מבית אבא
111. מידד טסה – בן של מלך
112. מיכאל עובד – לחיות את חיי
113. מיכאל שניצלער - מיין קינד, טרעף מיך
114. ממ"ד עוזיאל בית שמש – שרים תפילה
115. מנוחה 2- שמע ישראל
116. מנחם הרמן – ירושלים – הבית המתוק שלי
117. מקהלת שירה – שירה חדשה
118. מרב ברנר – אבוא ביתך
119. מרדכי בן דוד – אוסף הפלטינה
120. מרכז חסידי ויז'ניץ – מארש תשע"א
121. מרמ מיוזיק - היימישע געזאנגען
122. משה חבושה – קל כנשר
123. משה יעקב פאסטן - לעיבעדיג און לוסטיג – האפ קוזאק
124. משפחת בריל – שמע קולנו
125. משפחת חוטר – בעצם זריחה
126. משפחת טננבאום –הדרש והרעיון
127. נחמן אייזנבך – בעלזא – וזכנו לגדל בנים
128. ניגוני ר' משה טוביה גרינצוויג זצ"ל - נעימות איש חסיד
129. ניר סרי – מלא שירה כים
130. סנדי שמואלי – כי טוב
131. סערט ויז'ניץ – בסיעתא דשמייא
132. סערט ויז'ניץ – שמ'ט אויף די וועלט
133. עדי רן – התבוננות
134. עופר הלוי – צלותנא
135. עיתון בקהילה – לשורר שיר חדש
136. עיתון משפחה – כדאי רבי שמעון
137. עלילה – אצל איסק
138. עמיר בניון ויהודה מסס – מחשבות
139. עמית טרבולסי- דרך שורשים
140. פ"ד – עיניים נפתחות
141. פורים אין די חסידישע וועלט
142. פורים לוסטיג
143. פינסק קרלין – אדיר במלוכה
144. פרחי ישראל – נעשה ונצליח
145. פרחי מיאמי - Ultimate Miami
146. פרחי מיאמי DVD יבוא
147. צבי זלבסקי – שערי ארמון
148. קאונטרי יוסי – אופרת השטיבל
149. קובי אוז- מזמורי נבוכים
150. קן ברג'ס – המקום
151. קשר תרבות יהודית – שעת נעילה
152. ר' חיים בנט – חנוכה ביים רבי'ן ב
153. רוני קאשי – באש ובמים
154. רשות הדואר – אוסף ברסלב – בשמחה תמיד
155. שאולי – שמחה בליבי
156. שבת עם משפחת ורדיגר 2
157. שולי רנד – בקיסריה
158. שוע קסין – לא להתייאש
159. שי גבסו – קרוואן
160. שימי אנגל – שמעו ותחי נפשכם
161. שירה חדשה – הנרות הללו – חנוכה
162. שלום סיד - Soul Dividing
163. שלומי גרטנר – עשה עשה
164. שלומי דסקל – רילקס 2
165. שלוק רוק - שבת בLiverpool
166. שלמה ברונר – MOVE
167. שלמה רייס ז"ל – ראשון ואחרון
168. שמעון קוגל – לעולם ועד
169. שמעון קרמר – נשיר ביחד
170. ת"ת כרם ציון – נפשי תערוג
171. תזמורת ברסלב בר – לא לפחד
172. תזמורת להבה – הפרוייקט הכפול
173. תזמורת שלהבת – הנשמה לך 8
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד