י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הבלם היה מושבת במשך חודש"

אסון הרכבל • באיטליה לא מתמהמהים: 3 עצורים במהלך הלילה

חקירת אסון הרכבל באיטליה: המשטרה האיטלקית לא מתמהמהת וכבר מתחילה לבצע מעצרים ובדק בית באסון הקשה שגבה את חייהם של 14 קורבנות ביניהם חמישה ישראלים | במהלך הלילה נעצרו שלושה חשודים ביניהם מנהל האתר ובעל החברה שהפעילה את הרכבל, ומהנדס בכיר

אסון הרכבל  • באיטליה לא מתמהמהים: 3 עצורים במהלך הלילה
זירת אסון הרכבל באיטליה צילום: vigili dal fuoco

לואיג'י נריני, המנהל של האתר של הרכבל נעצר במהלך הלילה יחד עם מספר אנשים נוספים, אחרי שלטענת הרשויות הם ידעו שבלם החירום כבוי, באסון נהרגו 14 נוסעים, ביניהם חמישה ישראלים, במקביל החקירה על נפילת הרכבל עדיין נמשכת.

כלי תקשורת באיטליה מדווחים על מעצרם של שלושה אנשים לאחר 3 ימים של חקירה אינטנסיבית, השלושה הועברו לבית מעצר, העצור המרכזי הוא לואיג'י נריני, בן 56 ובעל חברת "פרוביה דל מוטארונה" המנהל את האתר. בנוסף לנריני, האנשים שנעצרו בגלל תאונת הרכבל שגרמה ל-14 קורבנות הם המהנדס, ומנהל השירות. האישומים נגדם הם, הריגה, וגרימת אסון רשלני.

שלושת העצורים היו מודעים לתקלה במערכת הבלמים הבטיחותית במשך שבועות. כך הצהירה התובעת הראשית, אולימפיה בוסי.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", ביום ראשון נהרגו בתאונת רכבל באיטליה 5 ישראלים, ההרוגים הם, עמית בירן וטל פלג-בירן, זוג ישראלים הלומדים ועובדים באיטליה, התגוררו בפאביה (צפון איטליה) ובנם תום בירן בן השנתיים. בנם הנוסף איתן מאושפז בבית החולים לילדים בטורינו.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת העולמיים, האסון ארע מטרים ספורים לפני כניסת הקרון לתחנה, תוך שהעובד במקום כבר נערך לפתיחת הדלתות, רגע לפני החל הקרון לצנוח.

בנוסף דווח כי ישנם כאלו הסבורים כי חיבוקו של האב לבנו בשעת האסון הוא זה שהציל את חייו, מנגד היו כאלו שטענו כי בנפילה שכזו אף אחד לא יכול היה לחבק. עוד דווח כי איתן הורדם על מנת למנוע ממנו את הייסורים הגדולים מהם הוא סובל. בני משפחותים של ההורים הגיעו לאיטליה ושוהים ליד מיטתו.

איש העסקים לואיג'י – ג'יג'י נריני הוא הבעלים היחיד של חברת 'פרוביה דל מוטרונה' שקיבלה את הזכיינות להפעלת האתר מעיריית סטרזה, על פי הפרופיל שערכו עליו בעיתון האיטלקי 'קוריירה דלה סרה' הוא מקבל מידי שנה קרוב למאה אלף אירו, כשהמחזור העסקי עומד על 1.7 מיליון אירו, כשהחברה מדווחת על רווחים של קרוב ל-450 אלף אירו. יצויין כי האתר חתום בזכיינות אצלו עד לשנת 2028.

עוד דווח כי בדיקת התקינות האחרונה באתר, שהיה סגור בעקבות תקופת הקורונה נערכה בתחילת החודש הנוכחית, דבר שלא מנע את האסון באתר. על פי העיתון, את האתר כולו מפעילים בין 18 ל-8 בני אדם, לפי תקופות העומס, ועל קרונות הרכבל עולים מידי שנה למעלה ממאה אלף תיירים ותושבי האיזור.

רכבל משטרת איטליה ישראלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד