י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ערב הלחימה בדרום

נחשפה טיוטת ההסכם בין ימינה ליש עתיד

לפני פתיחת מבצע 'שומר החומות', ראשי 'יש עתיד' ו'ימינה' ניהלו מגעים קדחתניים להקמת ממשלה | ערב לפני פרוץ הלחימה נגד חמאס - הגיעו להסכמות בשלל נושאים, ביניהם קידום הסדרה בנושא הגיור, מתווה הכותל והכשרות | בתחום המדיני נקבע: "הימנעות ממהלכים חד צדדיים"

נחשפה טיוטת ההסכם בין ימינה ליש עתיד
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע הנתק בין הצדדים כרגע, אתמול (שלישי) פורסמה טיוטת ההסכם עליה הגיעו להסכמה יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ויו"ר 'ימינה' נפתלי בנט, רגע לפני מבצע 'שומר החומות'.

על פי הטיוטה שפורסמה ב'חדשות 12', שני הצדדים, שהיו אז לקראת הרכבת ממשלה, סיכמו על מספר נשואים אשר יכולים לפרק את הקואליציה אם תקום, בניהם גם נושאי דת-ומדינה, אשר ישפיעו על האפשרות שהחרדים היו מצטרפים לממשלה.

"תקודם חקיקת חוק גיוס במתווה משרד הביטחון, כך שגיל הפטור יעמוד על 21", נכתב בנושא חוק הגיוס, ובנושאי דת-ומדינה סיכמו: "הממשלה תקדם הסדרות בנושא הגיור, מתווה הכותל ומערך הכשרות".

בנושא המדיני הצדדים הסכימו שלא להסכים: "הממשלה תפעל לביצור הביטחון הלאומי של ישראל ולשמירת ביטחונם של כלל אזרחי המדינה, זאת לצד חתירה מתמדת לשלום. בתחום המדיני יש להימנע ממהלכים חד צדדיים".

"תקודם באופן מיידי חקיקה המגבילה כהונת רה"מ לשתי קדנציות – 8 שנים מינימום", סוכם על חוקי התעשייה, אותו ניסוח שבנט הצביע נגדו השבוע בוועדה המסדרת.

תגובת ימינה: "העבירו לכם טיוטה מומצאת. בדת ומדינה הוסכם על מתווה נסים בגיור ותחרות בכשרות - שאר הפרסום מוטעה. ימינה סירבה לחוקי נתניהו, ואכן סוכם על חוק הגיוס במתווה משרד הביטחון".

שומר החומות נפתלי בנט יאיר לפיד הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד