י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סיכון ממשי

השליכו פסולת ברשות הרבים ונקנסו ב-200 אלף שקל

בית משפט השלום בבאר שבע הטיל קנס בסך של 200 אלף שקל על חברת אבו ענזה מתכות, על מנהל החברה, ועל עובד נוסף, בגין השלכת פסולת ביתית ברשות הרבים בעיר רהט באופן בלתי חוקי, ובשל הובלת פסולת בהיעדר רישיון

השליכו פסולת ברשות הרבים ונקנסו ב-200 אלף שקל
פסולת, אילוסטרציה צילום: המשרד להגנת הסביבה

בית משפט השלום בבאר שבע הרשיע את מנהל חברת אבו ענזה מתכות בע"מ ועובדו, בגין ריבוי עבירות של לכלוך והשלכת פסולת ברשות הרבים, וכן בגרימת ריח חזק או בלתי סביר המפריע או עלול להפריע לציבור. זאת לאחר פעילות מבצעית וחקירה פלילית שניהלה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה.

בנוסף, בית המשפט הרשיע את החברה ומנהלה גם בעבירה של עיסוק ללא רישיון עסק או היתר זמני. מנהל החברה הורשע בגין הפרת חובתו למנוע את עבירות החברה, כנושא משרה בה.

על פי כתב האישום שהגישה המשטרה הירוקה אחרי חקירה ממושכת ופעילות מבצעית, בין החודשים אוקטובר לדצמבר 2017 השליכו הנאשמים פסולת ביתית ברשות הרבים בעיר רהט באמצעות מכולות ומשאיות. הפעילות העבריינית נעשתה במסווה, לעיתים בחסות החשיכה וללא לוחיות רישוי, ובהיעדר רישיון עסק להובלת פסולת מאתר פסולת בלוד אל אתרים בדרום.

מפקחי המשטרה תפסו על חם עובד של החברה כשהוא מעביר מכולה עמוסה בפסולת מתחנת המעבר שהופעלה ממול לגבעות בר, לעבר הרחבת העיר רהט. בפסיקה נקבע כי הנאשם ביצע מעשים אלו בשעת לילה, תוך נסיעה במשאית ללא לוחית רישוי, באישור ובידיעת בעל החברה.

בנוסף, כעולה מכתב האישום שהגיש המשרד, נהגו הנאשמים וכן אחרים מטעמם להוביל באופן תדיר פסולת ביתית מאתר פסולת בלוד אל אתרי הפסולת דודאים או גני הדס, מבלי שהיו בידיהם הרישיונות וההיתרים הנדרשים על פי דין.

בית המשפט גזר על הנאשמים את העונשים הבאים: על חברת אבו ענזה מתכות בע"מ הוטל קנס בסך 120 אלף שקל; על בעל החברה, עאדל אבו ענזה, הוטל קנס בסך 60 אלף שקל; ועל מנהל החברה, אמראן מסאללם, הוטל קנס בסך 20 אלף שקל. בנוסף הוטלו על הנאשמים התחייבויות להימנע מהעבירות שבהן הורשעו למשך 3 שנים ועל בעל החברה והמנהל הוטלו מאסרים על תנאי.

השופט הבכיר ג'ורג' אמוראי מבית משפט השלום בבאר שבע פסק, כי מדובר בריבוי עבירות אשר יצרו סיכון ממשי לפגיעה באיכות הסביבה, באיכות האוויר וסיכון לזיהום הקרקע, וכן ביצירת מפגע של ריח חריף, וזאת בתוך סביבת מגורים בתחום השיפוט של העיר רהט. עוד הוסיף, כי העבירות בוצעו מתוך מניע כלכלי במסגרת עסקית ופעילות של חברה בע"מ.

פסולת קנס כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד