י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתקרבים לפצצה גרעינית

ראש סבא"א "מודאג מאוד" מתוכנית הגרעין האיראנית

ראש סוכנות הגרעין של האו"ם מודאג מאוד מהתקדמות העשרת האורניום של איראן, ברקע השיחות שלה עם המעצמות בעולם מתוך כוונה לחדש את הסכם הגרעין שיסיר מעליה את הסנקציות | איראן טענה שתוכנית הגרעין שלה נועדה רק למטרות אזרחיות ואין לה שאיפות צבאיות בנושא, מה שמעלה חשש כי הם משקרים

ראש סבא"א "מודאג מאוד" מתוכנית הגרעין האיראנית
אילוסטרציה צילום: Pixabay

איראן העשירה אורניום ברמות ש"רק המדינות המייצרות פצצות מגיעות אליו", כך אומר לעיתון 'פייננשל טיימס', רפאל גרוסי, מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

דבריו מגיעים כאשר איראן והמעצמות בעולם מנהלות משא ומתן בווינה בכדי לפתור את חילוקי הדעות, "מדינה המעשירה בשיעור של 60 אחוז היא דבר רציני ביותר - רק מדינות המייצרות פצצות מגיעות לרמה זו", אמר גרוסי לעיתון, הוא הוסיף כי "60% זה כמעט ברמה של נשק, העשרה מסחרית היא רק שניים-שלושה אחוזים".

הוא הוסיף כי "התוכנית האיראנית גדלה והשתכללה כך שהחזרה למצב של שנת 2015 כבר אינה אפשרית. מה שאתה יכול לעשות זה לשמור על הפעילות שלהם העכשווית מתחת לפרמטרים של 2015". וציין כי רמת המחקר והפיתוח שלה בתחום הגרעין מהווה בעיה.

מנכ"ל סבא"א אמר עוד כי "מבחינה איכותית נרשמה התקדמות חשובה" וכי "מאגר האורניום של איראן גדול פי עשרה מהגבלת 300 הקילוגרמים שנקבעה לה בהסכם הגרעין".

גרוסי סיפר כי איראן טענה בפני סבא"א שתוכנית הגרעין שלה נועדה רק למטרות אזרחיות, כמו חשמל ותרופות, ואין לה שאיפות צבאיות בנושא. מה שמעלה חשש כי האיראנים משקרים, מאחר ובסוכנות הבינלאומית לא מבינים מדוע איראן צריכה להעשיר אורניום ברמה כה גבוהה אם זה רק למטרות אזרחיות.

איראן הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד