ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
בכמה אחוזים יזכה?

אזרחי סוריה בוחרים נשיא - התוצאה ברורה

כמו ברוסיה ובמקומות נוספים, העולם לא מצפה להפתעות ולא כוסס ציפורניים לקראת מועד פרסום התוצאות בסוריה, שם בוחרים היום האזרחים את המשך כהונתו של בשאר אסאד | מה שכן יהיה מעניין לגלות, אם אחוזי התמיכה בו פחתו מהפעם הקודמת, או שמא התחזקו

אזרחי סוריה בוחרים נשיא - התוצאה ברורה
תמונות המועמדים על הקיר בקלפי צילום: סוכנות הידיעות הסורית סאנא

אין פרסים למנחש הנכון מי ינצח השבוע בבחירות שמתקיימות היום (רביעי) לנשיאות סוריה. כולם יודעים שבשאר אל אסד ינצח, השאלה רק אם ב-99.99 אחוזים, או כדי להראות לעולם כי היו בחירות אמיתיות, הוא יסתפק רק ב-90 אחוזי תמיכה.

שיא של 51 מועמדים נרשמו להתמודדות בבחירות, אך בית המשפט החוקתי העליון במדינה קבע כי רק שלושה מועמדים זכאים להתמודד לנשיאות: סגן שר לשעבר עבדאללה סלום, ומחמוד אחמד מארי, איש אופוזיציה, וכמובן בשאר אסד, ששולט במדינה מאז מות אביו בשנת 2000.

מאז יום שני, אלפי אזרחים ברחבי ערים רבות מילאו את הרחובות כדי להביע תמיכה באיש שמשפחתו שלטה ושולטת בחמשת העשורים האחרונים. התומכים פחות התייחסו לכמעט מיליון קורבנות שאסד אחראי למותם במלחמת אזרחים שעדיין מדממת.

הבחירות האחרונות - בשנת 2014 - הביאו לאסד ניצחון עם כמעט 89% מהקולות, כאשר אחוז ההצבעה עמד על יותר מ-73%. אז היו לו שני מתנגדים, כמו היום.

משקיפים בינלאומיים טענו אז כי הבחירות זויפו, וכך צפוי גם הפעם, הבחירות הללו אמורות לא להיות שונות, אמינות ומפוקחות יותר. משקיפים בין לאומיים אפילו לא טרחו להגיע הפעם לסוריה כדי לעקוב אחר תקינות יום הבחירות.

הנשיא בשאר אל-אסד ורעייתו אסמה, הצביעו הבוקר בקלפי בדומא שבפרברי הבירה דמשק.

סוריה בשאר אסד בחירות לנשיאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד