י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רומזת לכוונותיה הפוליטיות?

איילת שקד דורשת "צעדים קיצוניים" מול הערבים

בכינוס חירום שהתקיים היום בכנסת אמרה שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד בסוגיית הנשק הבלתי חוקי כי "ההסברה נכשלה" וכי "הגיע הזמן לנקוט בצעדים קיצוניים" | מילים שכאלה אולי מעידות על כך שאכן ממשלת השינוי לא תקום

איילת שקד דורשת "צעדים קיצוניים" מול הערבים
פלסטיני עם נשק, אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בכנס חירום בכנסת, שיזם חבר הכנסת עמיחי שיקלי מ'ימינה' בשיתוף עם תנועת רגבים, אמרה שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד כי חייבים חקיקה מיוחדת על-מנת שיתאפשר לאנשי האכיפה לעבור בית, בית במגזר הערבי כדי לאסוף נשק לא חוקי.

"בממשלה הקודמת, בה היה גלעד ארדן השר לביטחון פנים, השר ניסה לטפל בבעיית הנשק 'בטוב'. המדינה השקיעה חצי מיליון שקל בהסברה ובמודעות, ואספו שלושה נשקים", אמרה שקד.

לדבריה הצעדים שנעשו עד עתה בנושא אינם מספיקים וצריך להחמיר את החקיקה בנושא: "לצערי זה יעבוד רק בכוח. איך עושים את זה? אם לא תהיה חקיקה ייחודית, אין דרך להתמודד עם זה. להיכנס ולפשוט על בתים של אנשים, זה דבר קשה במדינה דמוקרטית, אבל החקיקה של היום "פשוט לא מספיקה. צריכים לעשות מהלכים קיצוניים".

"במגזר הערבי, החזקת נשק זה גם סוג של סמל סטטוס, ולצערי הגענו לנקודה שצריך לטפל רק בכוח", הוסיפה שקד.

בכנס, בו משתתפים תושבי השכונות בערים המעורבות, ראשי רשויות וחברי כנסת, וכן ארגונים אזרחיים שפעלו במעטפת האזרחית מוצפות עדויות, נתונים וכשלים סביב האירועים החמורים וההתפרעויות הערביות האלימות ברחבי המדינה.

לאור דבריה הנחרצים של איילת שקד, ניתן אולי להסיק שהורידה לגמרי את אופציית ההצטרפות לממשלה עם יאיר לפיד ורע"מ. נזכיר כי רק אמש דרשה מפלגת רע"מ לעצור את מבצע "חוק וסדר" של משטרת ישראל, שנועד לעצור את האחראיים לפרעות שראינו בשבועות האחרונים ולהעמידם לדין.

נשק בלתי חוקי איילת שקד ערביי ישראל עמיחי שיקלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד