י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בני ברק של הצפון

"בני ברק של הצפון": שלב אכלוס אחרון בשכונה החרדית

מאה חמישים ושש יחידות דיור קיבלו בשבוע שעבר טופס ארבע ואכלוס שלב ג' בשכונה החדשה של בני התורה בטבריה יצא לדרך והוא ילך ויגבר ככל ששנת הלימודים הבאה עלינו לטובה תתקרב. כבר היום ישנן משפחות רבות שרשמו את ילדיהן למערכת החינוך האיכותית שהוקמה בשכונה החדשה שהולכת ותופסת את מקומה כ'בני ברק' של הצפון עם יותר מ־500 יחידות דיור

"בני ברק של הצפון": שלב אכלוס אחרון בשכונה החרדית
נוף כנרת צילום: יח"צ

בשכונת נוף כנרת טבריה מברכים בשעה טובה ומוצלחת על השלמת השלב השלישי בבניין השכונה של בני התורה ב'בני ברק של הצפון' עם קבלת טופס 4 לכל הדירות בשלב ג' של הפרויקט בו נבנו 156 יחידות דיור שהעמידו את השכונה על 520 יחידות דיור בסך הכל. מספר מכובד שללא ספק מוציא את השכונה מגדר "פרויקט" בעלמא למציאות מדהימה כשכונה החרדית הגדולה והצומחת ביותר בפריפריה

בימים אלה החל האכלוס של הדירות החדשות שיימשך לאורך הקיץ עד ימי בין הזמנים, לקראת שנת הלימודים ה'תשפ"ב שכבר עומדת בפתח. לא מעט משפחות שרכשו דירות בשכונה, כבר רשמו את ילדיהן למערכת החינוך המעולה שהוקמה במקום וכבר הפכה לשם ולתפארה בעיני רבים מתושבי טבריה החרדית.

מערכת החינוך שגדלה בקצב מסחרר, תתרחב עוד יותר בשנת הלימודים הבאה עלינו לטובה והיא כוללת גנים לבנים ולבנות, תלמוד תורה לבנים ובית יעקב לבנות. קצב האכלוס המהיר לצד הגידול הטבעי המבורך, נותנים את אותותיהם בהתרחבות מהירה של מוסדות הלימוד בשכונה.

נזכיר כי עד לפני פחות משנתיים נאלצו חלק גדול מההורים לשלוח את ילדיהם אל מחוץ לשכונה בשל המחסור בכיתות לימוד. המעורבות החיובית של הרשויות ופעילותם הנמרצת של פרנסי השכונה, עשו את שלהם ולצד פיתוח מהיר והרחבת השירותים המוניציפאליים לתושבי השכונה החדשה, הוקמו, כאמור, כיתות לימוד שנותנות מענה הן למאות המשפחות שכבר מתגוררות במקום והן לאלו שעוד תבואנה בגלי האכלוס של החודשים הקרובים.

בתוך כך נמסר כי המגמה לפיה טבריה היא עיר העתיד החרדית, הולכת ומתחזקת. סקרים ומשאלים שנערכו בעבר כבר הציבו את טבריה במקום הראשון מבין שלוש־עשרה ערי פריפריה בהן ישנו ציבור חרדי. באחרונה, עם הגידול במספר המשפחות ברוכות הילדים שפוקדות את משרדי המכירות בעיר, עושה רושם שטבריה החרדית פותחת פער על כל המקומות בפריפריה בהם אפשר למצוא התיישבות חרדית חדשה.

"הסיבה לכך", אומרים תושבים בשכונה, "היא האוכלוסייה שבוחרת להתיישב פה. יש כאן אנשים מכל החוגים שהמכנה המשותף שלהם הוא האחווה והרצון לחיות חיים של תורה הרחק משאונה של עיר אל מול נוף עוצר נשימה, מתנה משמיים כפשוטו. גם אנשים טובים. גם מקום תורה. גם אוויר נקי וגם נוף מדהים. מה עוד צריכים יהודים?"

ויש גם נימוק כלכלי: "בכסף שאנחנו משלמים שכירות על דירת מחסן בירושלים, בבני ברק ואפילו בקריית ספר, אנחנו משלמים היום עבור משכנתא לדירה משלנו חדשה ורחבת ידיים בשכונה חדשה וצעירה ובמקום שמרחיב דעתו של אדם אומר בשיחה ל'עיתון' תושב המקום.

עוד נודע כי בעקבות האכלוס והצמיחה של הקהילה החרדית בטבריה יש ביקושי שיא בחודשים האחרונים לדירות בשכונה החדשה ובטבריה בכלל. "אנחנו מזהים גל גדול של מתעניינים, גדול בהרבה מכל מה שהכרנו עד כה. ובאופן מפתיע, חלק ניכר מהמתעניינים הן משפחות של משפרי דיור". "מעבר לאכלוס שהחל כבר בימים אלה, אנחנו נערכים לקליטת משפחות רבות לקראת שנה"ל הבא עלינו לטובה. סיור בשכונה החדשה שכבר עתה מתגוררים בה מאות משפחות, עשוי להצביע על המתרחש בטבריה כולה בבחינת פרט המעיד על הכלל. טבריה, כך נראה, היא עובדה מוגמרת ופתרון מעשי ומניח את הדעת למצוקת הדיור בערים החרדיות הוותיקות.

רוצים לשמוע עוד על הפרויקט החדשני 
ניתן גם להתקשר לטלפון: 072-395-2978

שכונת נוף כנרת טבריה פריפריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד