י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"הרדימו את הימין"

סמוטריץ' במתקפה: "בנט ושקד משקרים, החליטו להקים ממשלת שינוי"

בצלאל סמוטריץ' כינס הצהרה חריגה, בה טען כי ב'ימינה' כולל איילת שקד החליטו להצטרף לממשלת השינוי וניסו ל"הרדים את הימין" בימי הלחימה הסוערים | בדבריו חשף הצעה שהונחה על שולחנו מטעם 'ימינה' ותקף: "תרגיל הונאה שטרם נראה כמותו" | הדברים המלאים 

סמוטריץ' במתקפה: "בנט ושקד משקרים, החליטו להקים ממשלת שינוי"
בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כינס בצהריים הצהרה לתקשורת חריגה, בה טען כי ראשי 'ימינה' נפתלי בנט ואיילד שקד שיקרו כי לא יצטרפו לממשלת שינוי וניסו להרדים את מצביעי הימין, בזמן מבצע 'שומר החומות' ופרעות הערבים נגד יהודים, בה בעת שהם שלחו את יאיר לפיד לנהל מטעמם את המשא ומתן, מתוך כוונה שהם יצטרפו בדקה האחרונה ויבשילו את התוכנית להקמת ממשלת שינוי בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד.

"בזמן שאתם ישבתם בממ"ד תחת אלפי רקטות ששוגרו על ידי חמאס בעזה, בזמן שאתם חיבקתם חזק את ילדיכם בבית כי היה מסוכן לרדת לרחוב, בזמן שמחינו כולנו דמעה למראה בתי הכנסת שנשרפו בערים המעורבות על ידי פורעים ערבים, בזמן שמכוניות הוצתו, ודירות של יהודים נפרצו ונבזזו במהומות שלא ידענו מאז קום המדינה", פתח סמוטריץ' את דבריו, "בכל הזמן הזה נרקם תרגיל הונאה שטרם נראה כמותו. תרגיל הונאה שהתרגיל המסריח מחוויר לעומתו".

סמוטריץ' תקף את מנהיגי מפלגת 'ימינה' ואמר: "נפתלי בנט ואיילת שקד הרדימו בשבועות האחרונים את מצביעי הימין, יצרו מצג שווא לפיו ממשלת השינוי ירדה מהפרק, אך בפועל המשיכו לעמול בשקט בשקט, תחת אש, להקים ממשלת שמאל עם תומכי הטרור הערבים", לטענתו, בנט ושקד "עבדו עליכם", כלשונו, ובהם בסך הכל לטענתו, "חיכו לסיום המבצע כדי שנשכח את הפרעות של הערבים".

כך ציין סמוטריץ' כראיה כי בנט ושקד לא אמרו עד כה בקולם כי הם הורידו את האפשרות לממשלת שינוי מהשולחן כפי שדווח לפני כשבועיים; "שימו לב, לא בנט ולא שקד לא אמרו בקולם ולו פעם אחת עד כה שהם לא יקימו ממשלה עם השמאל ועם תומכי הטרור", שלטענתו, "אמש שמעתי במפורש מאנשי ימינה שהם בדרך לממשלת שמאל עם ערבים", שהוא חשף כי "הבוקר אפילו שלחו אלי שליחים והציעו הצעות מרחיקות לכת כדי שאסכים אני להיכנס איתם לממשלת שמאל, אציל אותם מעצמם, ואכשיר להם את השרץ". אך הוא דחה את ההצעה.

במסיבת העיתונאים הציג סמוטריץ' את התוכנית של נפתלי בנט כפי שנראה בעיניו, "תתכוננו", הוא הציג, "בימים הקרובים יכנס בנט מסיבת עיתונאים דרמטית ובה הוא יסביר שלאור "העובדה" שלא ניתן להקים ממשלת ימין ״אין לו ברירה״ וכדי למנוע בחירות חמישיות הוא "נאלץ" להקים ממשלת שמאל בתמיכת הערבים תומכי הטרור, ולעמוד בראשה כמובן, ואף יקרא למפלגות החרדיות ולציונות הדתית להצטרף. בנט יספר לכם שהוא הרי הוריד מהפרק את ממשלת השמאל כבר לפני שבועיים, ולמרות זאת לא הצלחנו עדיין להרכיב ממשלת ימין. אבל האמת היא שאתם ואני חשבנו שממשלת השינוי ירדה מהפרק. המפלגות השותפות ידעו אחרת ופעלו אחרת".

סמוטריץ' טען כי בנט ושקד משקרים לציבור, לדבריו, "בנט פעל ופועל למעשה כל העת כדי להכשיל הקמת ממשלת ימין. בנט סיכם עם לפיד שהוא, לפיד, ינהל בשמו את המשא ומתן וישלים את ההסכמים, ואילו הוא, בנט, יבוא ברגע האחרון, כביכול מחוסר ברירה. חברות וחברים, בנט משקר. איילת משקרת", שלטענתו, "הסיבה היחידה שבגללה לא קמה ממשלת ימין כפי שהציבור מצפה שתקום- היא החתירה שלהם להקמת ממשלת שמאל", שהוא קרא אני קורא לאיילת שקד, לניר אורבך, לעידית סילמן: "אפשר וחובה להקים ממשלת ימין, אתם תכריעו אם תהיו כתובים בהם כמי שהיו שותפים לתרגיל ההונאה הגדול ביותר שהיה כאן ושהוביל לאסון, או שתכתבו כמי שעצרו את ריצת האמוק המטורפת של בנט ותביאו להקמת ממשלת ימין". כך יו"ר 'הציונות הדתית'.

לאחר סיום הצהרתו, הודיעה ח״כ איילת שקד כי תמסור הצהרה פוליטית בשעה 17:00 בחדר סיעת ימינה בכנסת.

בצלאל סמוטריץ מפלגת ימינה ממשלת ימין איילת שקד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד