י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הכנסת הזדעזעה

עדות מצמררת: "שולפים סכין על ילד; 'יהודים כלבים'" · צפו

על רקע הפרעות בערים המעורבות בשבועות האחרונים, הרב עזרא היימן, מהגרעין התורני ביפו, סיפר על ההצקות מצד הערבים בעיר, שהתרחשו עוד לפני העימותים: "לי אמרו 'חבל שלא גמרו אתכם בשואה'" | בנוסף אמר: "זה לא נגמר במילים - הפלות של כיפה, חסימת כבישים ועוד" · צפו

עדות מצמררת: "שולפים סכין על ילד; 'יהודים כלבים'" · צפו
הרב עזרא היימן צילום: ערוץ כנסת

בתוך שאר הסיפורים על הלינצ'ים וההתקפות בערים המעורבות, הרב עזרא היימן, מאנשי הגרעין התורני ביפו, פרש היום (רביעי) בפני חברי הכנסת, עדות מטלטלת על מסכת ההצקות מצד הערבים, שמתרחשות מידי יום ביומו.

"צריך להבין מה קורה ביומיום, עוד לפני הפרעות, כמו שזורחת השמש", סיפר הרב עזרא בכנסת והמשיך, "בועטים בילדים בני 10, אלעזר וראם, תוך כדי שצועקים 'יהודים כלבים'. בועטים בבארי, וצועקים 'יהודים עופו מכאן'".

"ילד בשם מבשר שולפים עליו סכין. בחור שהולך ברחוב אומרים לו 'הדם של היהודים ישטוף את הרחוב המרכזי שם. לי אמרו 'חבל שלא גמרו אתכם בשואה'. ועוד ועוד מהסוג הזה", הוסיף.

הוא סיפר על הקללות: "'כלבים', 'יהודים החוצה', 'תראו מה נעשה לכם', 'אם תעבור פה עוד פעם אחת ישחטו אותך', 'יהודים עופו מכאן' וכולי וכולי. לא פעם ולא פעמיים, כמאה בחודשים האחרונים".

לדבריו, "זה לא נגמר בדיבורים: מכות מאחור תוך כדי שנוסעים באופניים, הפלות של כיפה ודריכה על הכיפה, חסימות של דרך ועוד ועוד. לכולם לבקשת הפרקליטות, ולמרות שזה מגוחך, היו סממנים יהודים", עקץ לקינוח.

ערביי יפו התפרעויות יפו תקיפת ילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד