י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"גדול מכשילי ממשלת הימין"

איילת שקד שוברת שתיקה ומשיבה מתקפה לסמוטריץ'

שעתיים אחרי שספגה מתקפה חסרת תקדים מצידו של חברה לשעבר בצלאל סמוטריץ' איילת שקד שוברת שתיקה ומאשימה אותו בהכשלת ממשלת הימין והניהול קמפיין בלתי נלאה נגדה ונגד שותפה נפתלי בנט | מבין דבריה ניכר שלא הסירה את ממשלת השינוי לגמרי מהשולחן וקראה לגדעון סער להצטרף לממשלת ימין

איילת שקד שוברת שתיקה ומשיבה מתקפה לסמוטריץ'
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתגובה לדברים שאמר מוקדם יותר היום (רביעי) יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שהאשים את נפתלי בנט ואיילת שקד בכך שהמשיכו במגעים הפוליטיים תוך כדי הלחימה בעזה וחותרים להקמת ממשלת שינוי, כשלטענתו הם רימו את הציבור הימני בתרגיל הונאה, איילת שקד משיבה לסמוטריץ' במתקפה ומנצלת את ההזדמנות לקרוא שוב לגדעון סער לבוא ולהצטרף לממשלת ימין, כשלראשונה נשמע מפי בכירה ב'ימינה' כי אפשרות של ממשלת השינוי יורדת מהפרק, אך עדיין מדבריה נשמע כי זו העדיפות האחרונה.

בהצהרה לתקשורת שכינסה בחדר סיעת 'ימינה' בכנסת, אמרה חברת הכנסת שקד כי "במשך שנתיים וחצי מדינת ישראל מצויה בכאוס נוראי של בחירות, היעדר הנהגה, חולשה פנימית וקיטוב חסרי תקדים. גם אויבינו מריחים את הכאוס ומרימים ראש", לכן היא ציינה, "ימינה לקחה על עצמה את המשימה של חילוץ ישראל מהכאוס באמצעות הקמת ממשלה.
בעוד שאחרים רק מקצינים עמדות, ועולים על עצים, אנחנו פועלים בכל כוחנו לפשר ולהקים ממשלה, ועל כך אנחנו משלמים מחיר ציבורי כבד".

שקד האשימה בדבריה את בצלאל סמוטריץ', "גדול מכשילי ממשלת הימין הוא בצלאל סמוטריץ'. בעוד אנחנו פועלים להקים ממשלה, סמוטריץ' שורף את האסמים בקמפיין פוליטי בלתי נלאה. צריך לומר את האמת: בצלאל סמוטריץ' מוביל את מדינת ישראל לבחירות חמישיות, לכאוס, ולתבוסה היסטורית של מחנה הימין. סמוטריץ' כבר מבין שהוא יהיה האשם בכישלון הקמת ממשלת הימין, ולכן הוא התחיל לירות לכל הכיוונים בצורה היסטרית".

היא המשיכה ותקפה: "לפני שעתיים, עמד כאן בצלאל סמוטריץ' ושיקר לציבור בפנים, בזמן שטילים עפו על ישראל וכולנו ישבנו בממ"דים, וסמוטריץ היה עסוק בקמפיינים - נפתלי בנט יצא למערכה בתקשורת הבינלאומית", כשהיא מבהירה לראשונה בקולה כי ממשלת השינוי הוסרה בשלב הזה מהפרק, "לפני שבועיים בעיצומה של המלחמה הופסקו לחלוטין המגעים להקמת ממשלה השינוי ומאז לא היה שום מגע, ישיר או עקיף, להקמת ממשלה כזו מצד ימינה,, אמרה וציינה כי, "גם כאן סמוטריץ' שיקר במצח נחושה. בנט ואני הופכים כל אבן על מנת להקים ממשלה לאומית, בינתיים ללא הצלחה".

איילת שקד ניצלה את הבמה וקראה לגדעון סער לחבור ולהקים ממשלת ימין, "בהזדמנות זאת, אני שוב קוראת גם מכאן לגדעון סער, גלה אחריות -- הצטרף לממשלת ימין, יש נוסחאות שכולם יוכלו לחיות איתן". היא מיהרה לחזור להתקפה על סמוטריץ' באומרה: "סמוטריץ' התחייב שיש לו ח"כים נוספים שיצטרפו לממשלת ימין. גם כאן הוא שיקר. אני שואלת אותו: עברו כבר 14 יום מאז שהורדנו את ממשלת השינוי", שהיא פונה אליו בשאלה, "איפה 2 הח"כים שהבטחת?".

על הפגישה המדוברת אתמול, שסמוטריץ' טען כי קיבל בה הצעה להצטרף לממשלת השינוי במקום רע"מ, מסרה שקד את גרסתה למפגש: "אתמול, במהלך פגישה שאני יזמתי, אמרתי לו שמכיון שהוא טוען שיש לו ח״כים נוספים או מפלגות נוספות שמוכנים להצטרף לממשלת ימין, שיתכבד ויערוב להקמת ממשלה. זאת אומרת, שאם לבסוף יתברר שאין מפלגות או חברי כנסת שמצטרפים, שסמוטריץ יתחייב להשביע ממשלת 59 כפי שמציע נתניהו, ואז תוקם ממשלת ימין על בטוח.
אמרתי לו שברגע שייתן ערבות להתחייבות זאת, אנחנו חותמים. הוא ברח. סרב להתחייב, ואז יצא כאן בהצהרה שקרית לציבור".

איילת שקד בצלאל סמוטריץ ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד