כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זו רק היתה "חזרה גנרלית"

"אין הפסקת אש" • מנהיג חמאס מונה את ההרוגים ומאיים באינתיפאדה

לאחר הלחימה בעזה והמכות הקשות שספג חמאס, מנהיג ארגון הטרור יחיא סינוואר קיים מסיבת עיתונאים והמשיך לשגר איומים, כשהפעם הוא טוען לעשרת אלפים מחבלי חמאס שנמצאים בשטחי ישראל ומוכנים לצאת, לדקור, לדרוס ולשרוף | "אין הסכם. יש הפסקת אש בלי תנאים וזהו"

"אין הפסקת אש" • מנהיג חמאס מונה את ההרוגים ומאיים באינתיפאדה
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, בירך את ערביי ישראל וערביי ירושלים שהוכיחו, לדבריו, ששנים של ניסיונות לעשות בהם "ישראליזציה וניסיונות לקיים דו-קיום - נפלו בבת אחת ולנצח". כך במסיבת עיתונאים שקיים הערב (רביעי) בעזה.

סינוואר בירך את מנהיג הארגון, אסמאעיל הניה, ואמר כי הוא עמד בקשר עם הנהגת הארגון בעזה בכל רגע במהלך המערכה: "ברכות לך שליווית אותנו במערכה הזאת רגע ברגע, קיבלנו ממך רק אהבה ותמיכה", אמר סינוואר.

עוד הוסיף מנהיג חמאס בעזה כי מי שאחראי לסבב האחרון הם נתניהו וגנץ שלקחו את רצונו של חמאס "רק להעביר מסר", והפכו אותו למערכה: "האמינו לי, רק רצינו לומר: די לשחק באש. נתניהו וגנץ רצו להפוך את זה למערכה שתמשך. על האויב ועל העולם לדעת שזו רק הייתה "חזרה גנרלית - תמרון קטן" שמראה מה יכול להיות אם ישראל תנסה שוב לפגוע באל-אקצא".

יחיא סינוואר איים: "אני רוצה להזהיר את האויב: אל-אקצא וירושלים הם קו אדום. אם אתם רוצים להישאר קיימים עוד זמן - התרחקו מאל-אקצא וירושלים". מנהיג חמאס יחיא סינוואר, המשיך לאיים על ישראל ואמר כי תרחיש קיים הוא כזה שבמהלכו עזה והגדה המערבית "ייצאו ויתפוצצו בכל הכח", במקביל לפעילות של ערביי ישראל: "אני בטוח שיש לנו בתוך ישראל לפחות 10,000 שהידים שכל אחד ייקח סכין לדקור בו, או רכב לדרוס בו, או בקת''ב להבעיר בו את לבבותיכם או גלון בנזין לשרוף בו יערות, אם יפגעו באל-אקצא", אמר.

באשר לתרגיל ההונאה של צה"ל, שכביכול דיווח על כניסה קרקעית, טוען סינוואר: "ניסו לפגוע בדרגה השלישית - לוחמי אליטה". לפי סינוואר בחמאס ידעו על התוכנית לגרום לחמאס להיכנס למנהרות והם הורו לכוחות שלא לרדת למנהרות ולמי שנמצא בהן למהר לצאת משם. לכן לדבריו, מטוסים אכן הפציצו את המנהרות, אך לא פגעו בלוחם אחד: "זו הייתה התוכנית הגדולה של ישראל ושל כוכבי לקבל תמונת ניצחון. זה היה כשלון גדול". טוען סינוואר שהוסיף כי לחמאס נפגע רק משגר טילים אחד או שניים.

בנושא המנהרות אמר מנהיג חמאס, שיש להם 500 ק"מ של מנהרות, מתוכם נהרסו 100 ק"מ. לפי דבריו ייקח להם רק כמה ימים לתקן את מה שנהרס.

בנוסף מנה סינוואר את הרוגי המבצע, 57 הרוגים מחמאס, 22 בזרוע הצבאית של הג'יהאד ועוד הרוג אחד מהפלגים האחרים ברצועה (אלווית נאסר סלאח א-דין). סה"כ 80 הרוגים מהזרועות הצבאיות. מבחינת הדרגות הגבוהות, כך לפי סינוואר, ישראל הרגה בין 10 ל-15.

לדבריו, אין הסכם הפסקת אש. "מה היה בהסכם? אין הסכם. יש הפסקת אש בלי תנאים וזהו".

דבריו של סינוואר הובאו בערוץ הטלגרם של 'כאן פלסטינים'

יחיא סינוואר שומר החומות ארגון חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד