י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"בושה שזה שודר"

ח"כ גולן יצא נגד תכנית המקור; העיתונאי הגיב בכאב

במסגרת תכנית 'המקור' הובאו סיפורי הצלפים שספרו על הקשיים, הדילמות, המחיר הנפשי. אחד מהם השתמש במפגיני הדגלים השחורים על מנת להסביר את הסיטואציה של זיהוי 'המסית המרכזי', יאיר גולן הח"כ בהווה וסגן הרמטכ"ל בעבר התקומם נגד ההשוואה

ח"כ גולן יצא נגד תכנית המקור; העיתונאי הגיב בכאב
הפרות סדר על גבול עזה צילום: Fadi Fahd/Flash90

אמש (שלישי) הובאו ב'חדשות 13' במסגרת תכנית 'המקור' סיפורי הצלפים ששירתו על הגדר ברצועה. במהלך התכנית ספרו הצלפים על הקשיים, הדילמות והמחיר הנפשי. אחד מהם, צלף בשם אסף השתמש במפגיני הדגלים השחורים על מנת להסביר את הסיטואציה של זיהוי 'המסית המרכזי'.

יאיר גולן הגיב לביטוי בתכנית וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "המקור שידרו אתמול כתבה על צלפים בעזה, בה נאמר על ידי צלף לשעבר ״שהמסית המרכזי״ בו צריך לירות זה כמו הדגלים השחורים: 1. בושה שזה שודר, זה לא עיתונות זו הסתה. 2. בושה שזה נאמר. 3. בושה שמישהו חשב ככה 4. בושה שזה הופך להיות לגיטימי".

עיתונאי המקור איתי רום ‏הגיב להאשמות שהטיח גולן וכתב: "אני לא יכול אפילו להתחיל להסביר כמה מאכזב הציוץ הזה".

רום הסביר: "צלפים ששירתו על הגדר מספרים בפתיחות נדירה על הקשיים, הדילמות, המחיר הנפשי - וכל מה שיש לסגן הרמטכ״ל לשעבר להגיד בנדון זה שהדימוי שאחד מהם השתמש בו כדי להסביר לציבור מה הלך שם, לא מוצא חן בעיניו. לא ראוי".

"אסף (הצלף שרואיין, א.מ.) לא התכוון להגיד שום דבר על מפגיני הדגלים השחורים, אלא הסביר בדימוי הזה שמבחינת הצבא, ״מסית מרכזי״ בעזה הוא מי שקובע את הטון בהפגנה. גם אם הדימוי לא מוצלח לדעתכם, בין זה לבין הסתה נגד הדגלים השחורים אין דבר וחצי דבר וכל מי שלא מחפש להתעסק בשטויות הבין זאת מהקונטקסט של הדברים", סיכם רום בכאב.

יאיר גולן המקור צלף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד