י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חמש שנים לאחר החקיקה

הדו"ח חושף: ממשלת ישראל אינה עומדת ביעד של שילוב חרדים

מעקב 'בחדרי': חוק העדפה מתקנת חוקק בקול רעש גדול לפני כחמש שנים, אך בפועל אינו מיושם כלל, 'בחדרי חרדים' ממשיך לעקוב אחרי יישום החוק | דו"ח נציבות המדינה חושף את המחדל לפיו הממשלה אינה עומדת ביעד שהציבה לעצמה | מקלב: "צריך להיות יותר" | כל הפרטים 

הדו"ח חושף: ממשלת ישראל אינה עומדת ביעד של שילוב חרדים
כנסת ישראל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חמש שנים חלפו מאז חוקק החוק שיזם חבר הכנסת משה גפני שנותן העדפה מתקנת לשילוב החרדים במשרדי הממשלה ואף הגדיר יעד גיוס של 7% חרדים, דו"ח שנתי של 'נציבות בשירות המדינה' חושף כי משרדי הממשלה אינם עומדים ביעד שהציבו לעצמם. 

על פי הדו"ח שמתפרסם בימים האחרונים ונחשף כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה, נמצא כי משרדי הממשלה רחוקים מאוד מלעמוד ביעד. לפי הדו"ח, מועסקים כיום בשירות המדינה בסך הכול 1284 עובדים חרדים, שהם 1.6 אחוז מכלל העובדים בשירות המדינה. 

"ביחס למגזר החרדי אין עמידה ביעד הממשלתי שנקבע - שבעה אחוז מסך הגיוסים", מודים בנציבות המדינה בדו"ח השנתי, כך בשנה החולפת (2020) שמא בגלל הקורונה נקלטו במשרדי הממשלה 167 עובדים חרדים בלבד שהם 3.8 מכלל הנקלטים.

עוד הוצג בדו"ח כי חצי מיחידות שירות המדינה לא גייסו חרדים כלל, שלושים ושלושה אחוזים גייסו אחוז נמוך מהיעד ורק שבעה עשר אחוז מהיחידות גייסו כיעד. אגב, המערכה הממשלתית שגייסה הכי פחות עובדים חרדים זה במערכת הבריאות, עם אחוז מדאיג של 0.3 אחוז

על פי פריסה של שילוב החרדים בערים שהוצג בדו"ח, חמישה אחוזים מהצפון, שישה אחוזים מאזור חיפה, 11 ממרכז הארץ, 15 מאזור תל אביב, 57 אחוזים מירושלים, שבעה אחוזים בדרום ואחוז בודד מיהודה ושומרון

באירוע שהתקיים השבוע לעובדי משרדי הממשלה בקריית הממשלה בירושלים בו הוצג הדו"ח, אמר סגן שר התחבורה והממונה על הרשות החרדית כי היעד של הממשלה "עדיין לא מספיק", לדבריו "צריך להיות יותר".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוסיף סגן השר מקלב ובירך את נציבות שירות המדינה על הפקת הדו"ח וציין כי "עצם קיומו מעלה על סדר היום הציבורי את הצורך בהגברת הפעולות לקליטת עובדים חרדיים במשרדי הממשלה כהמשך לחוק ייצוג הולם".

לצד זאת אומר מקלב כי "הנתונים אינם מחמיאים, עדיין ישנם פערים גדולים מאוד בהרבה ממשרדי הממשלה בין היעד אותו הציגה הממשלה למה שקורה בשטח ולכן יש לפעול בנחישות". מקלב קורא "ליישם כלים שונים אשר יחייבו את משרדי הממשלה שלא מתוך רצון אלא מתוך הכרח. יש כאן השלכה על המגזר הכללי ויהיה כאן אמירה לטוב ולמוטב".

חוק העדפה מתקנת ייצוג הולם אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד