י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"זו סכנת חיים"

הממ"דים בעורף: ח"כ ישראל אייכלר בשאילתה דחופה

חבר הכנסת אייכלר מחזיר לסדר היום את סוגיית המחסור בממ"דים ביישובי הדרום שבסבב הלחימה האחרון הוכחו כחיוניים להצלת חיים. "מדוע ראשי הרשויות מעכבים מיזמי תמ"א 38 שבמסגרתם התושבים יכולים להוסיף ממ"דים?

הממ"דים בעורף: ח"כ ישראל אייכלר בשאילתה דחופה
ח"כ ישראל אייכלר במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שבשבוע שעבר ביקש שר הביטחון לדחות את השאילתה הדחופה שהגיש ח"כ ישראל אייכלר בנוגע למחסור בממ"דים בדרום, השבוע אישרה הכנסת את השאילתה. "מדוע ראשי הרשויות מעכבים מיזמי תמ"א 38 שבמסגרתם התושבים יכולים להוסיף ממ"דים? שאל ח"כ אייכלר והתריע: "זו סכנת חיים"!

סגן שר הפנים יואב בן צור השיב מטעם הממשלה ואישר שאכן קיים מחסור חמור בממ"דים בשכונות רבות בארץ. כן דיווח על נתוני הבנייה במסגרת תמ"א 38 והתחדשות עירונית שאכן לא נוצלו מספיק. בנוסף לכף, אישר שפקיעת תוקף המיזם יחול באמצע שנת 2022.

ח"כ אייכלר תהה מדוע מזכירות הממשלה ביקשה לדחות את תשובת שר הביטחון לאחר למועד שאחרי הפסקת האש, וכשהסתיימה המערכה גלגלה את השאלה למשרד הפנים? בו בזמן שהאחראי לביטחון האזרחים הוא פיקוד העורף. "סגן השר אמר שראשי הרשויות רשאים לאפשר בניית ממ"דים בתמ"א 38 או בתכניות להתחדשות עירונית, אך מה לעשות והרשאית באל"ף הפכה לרשעית בעי"ן. הרשויות לא נותנות לתושבים להוסיף ממ"דים, מסיבות בירוקרטיות שונות ובכך מסכנות את חיי התושבים" הוסיף.

"מאז שמיגנו עד שבעה קילומטר, טווח הטילים התרחב כבר לארבעים ושבעים קילומטר. כחבר בוועדת משנה להגנת פיקוד העורף אני מכיר היטב את חומרת הבעיה. בשעתו הגענו יחד עם השר להגנת העורף לאשדוד אחרי שנפלו הטילים הראשונים בעיר. היו שם מבני חינוך במבנים ארעיים. אמרתי לו שאם נופל פה טיל, ה' ישמור מה שיקרה. הוא הורה מיד למשרד החינוך לבנות עשרות מבני חינוך מוגנים עד טווח של 40 ק"מ מעזה.

"מדוע פיקוד העורף לא לוקח אחריות על בניית הממ"דים החסרים"? זעק ח"כ אייכלר במליאה. והוסיף: "יש לחייב בניית ממ"דים לביטחון הציבור. הממשלה ביקשה בעבר חמישה מיליארד שקל למיגון העורף, אך כפי שציין מבקר המדינה רק שני אחוז מהתקציב אכן הוקצה".

ח"כ אוריאל בוסו ביקש להצטרף לדבריו של ח"כ אייכלר וסיפר מניסיונו האישי, ואמר: "עמדתי בראשות וועדות תכנון שנים רבות. אני רוצה להאיר נקודה: דווקא בתקופה זו שראינו את הבעייתיות במחסור בממ"דים, יש חשיבות לזרז הליכי תמ"א. הרשויות עושות דין לעצמן ולא מאפשרות את התמ"א מסיבות שונות. על משרד הפנים לאכוף על ראשי הערים לאפשר הקמת ממ"דים במסגרת תמ"א והתחדשות עירונית, או במסגרות שונות אחרות".

ישראל אייכלר אוריאל בוסו עוטף עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד