י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אסון מירון תשפ"א

גיסו של ההרוג: השיח בתקשורת אינו מייצג את כלל המשפחות

לאחר אישור הצעת 'יש עתיד' בוועדה המסדרת להקמת ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט, בהתנגדותם של חברי הכנסת החרדים וחבריהן לגוש נתניהו, החל קמפיין ציבורי נגד חברי הכנסת בשם המשפחות | הערב מבהיר גיסו של אחד ההרוגים כי השיח לא מייצג את כל המשפחות

גיסו של ההרוג: השיח בתקשורת אינו מייצג את כלל המשפחות
היצירה של הילד לצד אביו הרב גולדברג ז''ל צילום: באדיבות המצלם

ביום שני הצליחו חברי 'יש עתיד' להוביל בוועדה המסדרת את אישור הצעתו של חבר המפלגה ח"כ מיקי לוי להקמת ועדת חקירה ממלכתית, בראשות שופט חילוני, שתחקור את השתלשלות האסון הנורא במירון בליל ל"ג בעומר תשפ"א. באותו הדיון, סורבה הצעתו של חבר הכנסת יעקב אשר למתן פיצויים למשפחות הנפגעים. ההצעה לוועדה ממלכתית אושרה לקול התנגדותם של חברי הכנסת החרדיים ושותפיהם לגוש הימין.

עם היוודע תוצאות הוועדה, התגבר הקמפיין המתנהל מזה ימים נגד חברי הכנסת המסרבים לוועדת חקירה ממלכתית, ומבקשים כזו ציבורית, בה תהיה זיקה ורגישות לאופי ההילולא הקדושה. במהלך הדיון, תהה חבר הכנסת יעקב טסלר, אם חלילה היה מתרחש האירוע באצטדיון כדורגל, האם אז מישהו היה מעלה בדעתו להתייעץ איתו, אך דבריו לא נשמעו והביקורת על הח"כים החרדים מצד משפחות הנספים הלכה וגברה.

הערב מבהיר גיסו של ההרוג ר' אליעזר גולדברג ז"ל, ר' צבי וובר לאבי מימרן ברדיו 'קול חי' כי אין אחד שמייצג את המשפחות, ולדבריו ישנם חילוקי דעות פנימיים. את חלק זה בכלל לא מעניין, כי זה לא יחזיר את יקיריהם. הוא הדגיש כי ברור שצריך ועדה - אבל לא משנה איזו.

בדבריו אמר וובר: "אין דעה אחידה בין כל המשפחות. זכותו של כל אחד לחשוב אחרת, אבל זה שמדבר בתקשורת וגם שלח מכתב לראש הממשלה, לצערי צריך להגיד, הוא חתם בשם כל המשפחות, זה לא נכון, זה לא מדויק".

וובר הוסיף ואמר: "הוא מייצג חלק מהמשפחות זה יכול להיות אבל לא את כל המשפחות. ואנחנו באופן אישי, וגם עכשיו בדיוק עכשיו אני חוזר מפגישה עם חלק מהמשפחות, זה פורום קטן שהקימו ונפגשנו עם איזה עורך דין בקשר לכל הנושא הזה, חלק מהם פשוט לא מתעניינים זה לא קשור אלינו".

"זה לא אמור להיות קשור למשפחות עצמן כי מבחינתנו: א' זה לא הולך להחזיר לנו את הקרובים שלנו. ב' זה ממש לא קשור לעצם הדיון האם יהיה ממלכתי או ציבורי. ברור שכולם מבינים שצריך להיות כאן איזושהי וועדה איזה מישהו שיחקור, מי ואיך זה לא כך כך משנה לנו", חידד הגיס.

עוד חשף כי: "יש התקוממות מאד על הנושא הזה, שאנשים משתמשים בשם המשפחות כשהן עצמן לא מעוניינים להשתתף בנושא הזה, שבאמת לא קשור אלינו. אנחנו לא קשורים לזה. כולנו, אין אחד שמתנגד לעצם החקירה שחייבים לחקור פה וגם לחקור על העתיד מה יקרה שנה הבאה ובשנים הבאות, אבל בעצם הדבר לא קשור אלינו בכלל למשפחות, אנחנו בטח לא רוצים להתערב".

"ברור וגם מובן שאנחנו לא רוצים להתערב בנושא הפוליטי, גפני או וועדת הכספים כל הדברים האלו שאנחנו ממש ממש לא קשורים לעניין", סיכם וובר.

בפתח דבריו סיפר הגיס על רגעי האימה בליל ל"ג בעומר: "לאחר ששמענו על האסון והתחלנו לחזור לירושלים, קיבלנו טלפון מהאלמנה שהוא לא נמצא. בהתחלה לא דאגנו בגלל קריסת הקליטה. ככל שעבר הזמן יותר חששנו. כשהתקשרנו לטלפון שלו - עונה לנו יהודי אחר שמתברר שהוא מצא את הנייד מנופץ באזור האסון. הוא אמר שהוא רוצה לקיים מצוות השבת אבדה, אמרתי לו 'אנחנו מחפשים אבדה גדולה יותר', בסוף התבשרנו בבשורה המרה".

אסון מירון תשפ"א אבי מימרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד