י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אפקט טראמפ

זו הסיבה שרשת CNN איבדה כמעט 70% מהצופים

5 חודשים לאחר שעזב דונלד טראמפ את הבית הלבן, רשתות הטלוויזיה שנלחמו בו לאורך שנות כהונתו מפסידות רייטינג | מי שספגה את המהלומה הקשה ביותר היא CNN שעמדה בחזית המאבק בטראמפ וספגה ממנו חזרה לא אחת

זו הסיבה שרשת CNN איבדה כמעט 70% מהצופים
צופים בישראל בהצהרת טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מדירוגי מחקר המדיה של חברת Neilsen שפורסם ביום שלישי עולה, כי רשת CNN שהיתה באופן מגמתי אנטי דונלד טראמפ, איבדה 67% מסך צופיה מאז עזיבת דונלד טראמפ את הבית הלבן ב-20 בינואר השנה.

בשעות הפריים טיים בין 20:00 ל-23:00, רשת CNN איבדה כ-65% מכלל הצופים מאז חילופי האישים בבית הלבן. הצופים שנעדרים הם בעיקר בגילאי 25-54, שזה הגיל הממוצע של הצופים בטלוויזיה. ובסך הכללי איבדה הרשת 71% מצופיה.

ירידת הצופים של CNN גדולה יותר מהמתחרים שלה, אך יש לציין כי כל תוכניות החדשות הגדולות בכבלים חוו ירידה. רשת MSNBC ירדה גם היא מאז ינואר, ואיבדה 49% מסך צופיה מינואר ועד מאי. הרשת איבדה 63% מצופיה בגילאי 25-54 ובשעות הפריים טיים איבדה הרשת 42% מסך הצופים שלה.

עם זאת רשת 'פוקס ניוז' שהיתה דווקא אובייקטיבית ונהגה בכבוד ובהגינות באופן הסיקור שלה את הנשיא ה-45 דונלד טראמפ, איבדה הכי פחות צופים מכל הרשתות, רק 12% מכלל הצופים שלה ו-15% מהצופים בגילאים 25-54 בין ינואר למאי.

יצוין כי רשת CNN עמדה בממוצע עם 2.5 מיליון צופים בין היום שלאחר הבחירות 4 בנובמבר 2020 - ליום ההשבעה ב-20 בינואר 2021, אולם מאז שהנשיא ג'ו ביידן הושבע, המספרים הללו צנחו באופן דרמטי.

הירידה החדה מגיעה לאחר שהנשיא ביידן הושבע, לא ברור מה גרם לירידה בצפייה, אולם יש התולים זאת בעובדה שרשת CNN היתה מהלוחמות הגדולות נגד טראמפ, ואולי זה מה שהביא לה רייטינג עצום, אך ברגע שביידן אשר הינו דמות רדומה וחסרת כריזמה - נכנסה לבית הלבן הצופים נעלמו. בנוסף, ביידן פחות דומיננטי מול התקשורת, ונותן יותר לצוותים שלו לעמוד מול מצלמות.

נתוני צפייה דונלד טראמפ CNN

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד