י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
היועץ פותח על הבוס לשעבר

"בוריס ג'ונסון אינו כשיר להיות ראש ממשלה"

יועצו הבכיר של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, דיבר אתמול בפרלמנט ושפך אש וגופרית על ראש הממשלה | הוא האשים אותו במותם של אלפים וטען כי ג'ונסון זלזל במגיפה: "לא מפריע לי לראות גופות נערמות, אני לא רוצה להטיל סגר" | ג'ונסון מכחיש בתוקף את הטענות

"בוריס ג'ונסון אינו כשיר להיות ראש ממשלה"
בוריס ג'ונסון צילום: מתוך הטוויטר שלו

"ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אינו כשיר לתפקיד", כך אמר יועצו הבכיר לשעבר דומיניק קאמינגס לוועדה פרלמנטרית ביום רביעי.

קאמינגס שוחח עם חברי פרלמנט בווסטמינסטר בכדי לענות על שאלות כיצד הממשלה טיפלה במגפת הקורונה,
ואמר למחוקקים כי מערכת היחסים שלו עם ג'ונסון חותה "צלילה איומה".

קאמינגס תקף: "לב הבעיה היה ביסודו, ראיתי בו לא כשיר לתפקיד וניסיתי ליצור סביבו מבנה מסוים כדי לנסות לעצור את מה שלדעתי היו החלטות גרועות, ולקדם דברים אחרים כנגד רצונו, הייתה לו השקפה שהוא ראש ממשלה ואני צריך פשוט לעשות מה שהוא רוצה".

"כשהציבור היה זקוק לנו ביותר, הממשלה נכשלה", אמר היועץ לשעבר בפני חברי הוועדות הפרלמנטריות שבדקו את תפקוד הממשלה. 

הוא האשים את ג'ונסון בזלזול בסכנת הנגיף, "המחשבה הבסיסית הייתה שבפברואר ראש הממשלה ראה בזה רק סיפור מפחיד, הוא תיאר זאת כשפעת החזירים החדשה" אמר קאמינגס וסיפר, "ג'ונסון אפילו שקל להזריק לעצמו את הנגיף בשידור חי בטלוויזיה, כדי להראות שהקורונה לא מזיקה". כידוע ג'ונסון אכן חלה מאוחר יותר בקורונה בסוף מרץ 2020 ואושפז ביחידה לטיפול נמרץ.

ג'ונסון דחה ביום רביעי את הביקורת של היועץ לשעבר בתשובה לשאלת מנהיג הלייבור מהאופוזיציה, קייר סטארמר ואמר כי הוא אינו מקבל את ההאשמות הגדולות של קאמינגס.

ראש הממשלה הגיב: "אני לא חושב שמישהו יכול להאשים את הממשלה הזו שלא לקחה ברצינות את איום הנגיף, עבדנו באופן חזק כדי למזער אובדן חיים".  לדבריו, "הטיפול במגפה זו היה אחד הדברים הקשים ביותר שהמדינה הייתה צריכה לעשות במשך זמן רב מאוד, אך אף אחת מההחלטות לא הייתה קלה". הדיון היה חלק מחקירה פרלמנטרית בנושא ניהול הנגיף בבריטניה, ונערכה על ידי שתי ועדות של חברי פרלמנט בכירים: מדע, וועדות הבריאות.

חקירה ציבורית עצמאית לגבי אופן הטיפול מצד הממשלה אמורה להתחיל באביב 2022. המבקרים אמרו כי ממשלתו של ג'ונסון הורתה על סגר כשכבר היה מאוחר מדי בתחילת 2020, כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה, וכי, "לעתים קרובות הצוות של ראש הממשלה לא נשמעו לייעוץ מדעי".

בצד החיובי, המדינה הצליחה עם מהלך חיסונים, כששני שליש מהמבוגרים קיבלו עד כה לפחות מנה אחת. זה הפך את בריטניה לאחת המדינות עם מבצע החיסונים לאחת המהירות בעולם שחיסנו, יחד עם איחוד האמירויות הערביות, ישראל, בחריין וצ'ילה.

כאשר ג'ונסון מונה לראש הממשלה לאחר התפטרותה של תרזה מיי ביולי 2019, הוא בחר בקאמינגס כיועצו הראשי. הוא עצמו ספג ביקורת על כך שצפצף על הוראות הקורונה, ונסע מאות קילומטרים מביתו לחופשה קצרה. הוא ערך מסע ארוך עם מכוניות שטח יחד עם משפחתו, מאוחר יותר אמר כי הנסיעה האחרונה נועדה לבדוק את ראייתו. ג'ונסון המשיך לתמוך בו באותה תקופה, אך מבקרים רבים מצאו את ההגנה שלו לא מועילה לשלום.

בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד