י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
משיב מלחמה

הדיקטטור מאיים להציף את אירופה ב"מהגרים וסמים" כנקמה

אלכסנדר לוקשנקו, הדיקטטור האחרון באירופה, מאיים להציף את אירופה במהגרים וסמים, כנקמה על הסנקציות שהוטלו על בלארוס | הדיקטטור מאיים להחליש את בקרת הגבולות, וכך לגרום להצפת סמים ומהגרים לאירופה

הדיקטטור מאיים להציף את אירופה ב"מהגרים וסמים" כנקמה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pixabay

הדיקטטור של בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, מאיים להציף את אירופה במהגרים ובסמים בתגובה לסנקציות המערביות לאחר שבלארוס חטפה מטוס של חברת ריאנאייר.

הרודן אמר בפרלמנט כי הוא מתכנן להחליש את פיקוח הגבולות שנועד לתפוס מבריחי סמים ואנשים לאחר שמנהיגי האיחוד האירופי החרימו המרחב האווירי של בלארוס, והטיסות לא עוברות יותר מעל המרחב האווירי של בלארוס, ואיימו על סנקציות נוספות, כמו ניתוק בלארוס מהסליקה הבינלאומית.

דבריו מגיעים אחרי שמנהיגי העולם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, גינו את לוקשנקו על יירוט מטוס אזרחי שטס מעל המרחב האווירי של בלארוס, ואילצו אותו לנחות כדי לעצור עיתונאי שמתנגד לשלטון של לוקשנקו.

מנהיגי האיחוד האירופי המליצו לאחר מכן לכל חברות התעופה להימנע מלטוס מעל המרחב האווירי של בלארוס, ואסרו לטיסות מבלארוס להיכנס אליהן, מה שעלול לגרום להפסדים של עשרות מיליוני דולרים לבלארוס.

לוקשנקו שנבחר לפני כמה חודשים בבחירות מזויפות, מתמודד עם לחץ חסר תקדים של הפגנות במשך כמה חודשים שהחלו באוגוסט 2020, יותר מ-35,000 בני אדם נעצרו מאז תחילת המחאה, ואלפים הוכו על ידי שוטרים.

הכל החל ביום ראשון האחרון, הרשויות בבלארוס אילצו מטוס של חברת ריאנאייר לנחות בבירה מינסק, תוך איום על פצצה בתוך המטוס. כשהתברר שהמטוס יורט על ידי מטוס חיל האוויר של בלארוס, התגובה של אחד הנוסעים היתה פחד.

אחד האנשים במטוס תפס את ראשו בבהלה. ברגע שהמטוס נחת, נוסעים עזבו את המטוס ונבדקו חפציהם. כוחות הביטחון ניגשו לבלוגר רומן פרוטסביץ' שרעד מפחד. הם לקחו אותו לכיוון לא ידוע, תוך שהוא אומר לסובבים אותו: "עונש מוות מחכה לי כאן".

פרוטסביץ', בלוגר ועיתונאי בלארוסי בן 26, נמצא ברשימת מעקב אחר גורמי טרור שהורכבה על ידי הוועדה לביטחון המדינה בבלארוס, המוכרת כמשטרה חשאית.

העיתונאי עזב את בלארוס לפולין בשנת 2019 מחשש למעצר. משם הוא עבד כעורך הראשי של ערוצי הטלגרם המשפיעים Nexta ו-Nexta Live, שהפכו למקור המידע העיקרי באשר להפגנות בבלארוס נגד תוצאות הבחירות, לאחר שהאינטרנט במדינה הושבת באוגוסט האחרון.

העיתונאי היה בטיסה של חברת ריאנאייר מאתונה בירת יוון לווילנה שבליטא, כשמטוס קרב יירט את דרכו של המטוס. צוות מטוס הנוסעים ביקש אישור לנחות, ועל פי הדיווחים פרוטסביץ' נעצר, לאחר שמתח ביקורת על משטרו של הנשיא אלכסנדר לוקשנקו.

דיקטטורה בלארוס אלכסנדר לוקשנקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד