י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גרם צער ועגמת נפש

החסידים מוחים: צילמו את האדמו"ר בקידוש

בחצר חסידות ויז'ניץ ירושלים פרסמו מחאה הבוקר בעקבות תמונות שהופצו מליל חג השבועות השני במחיצתו של הרבי הנוהג יום טוב שני. החסידים מסבירים כי ביקשו שלא לצלם והשבועונים פרסמו את התמונות. כל הפרטים

החסידים מוחים: צילמו את האדמו"ר בקידוש
האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים צילום: אברומי ברגר

מודעת מחאה לא שגרתית מתפרסמת הבוקר (חמישי) בעיתון 'המבשר' מטעם קהילת חסידות ויז'ניץ ירושלים בעקבות פרסום תמונות של האדמו"ר בעיתונות החרדית, תמונות שצולמו במוצאי החג הראשון של חג השבועות שהם יום טוב שני אצל הרבי. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האדמו"ר הגיע לישראל לחג השבועות לשהות עם חסידיו בחג השבועות בבית המדרש 'תורת חיים' ויז'ניץ ברחוב אדוניהו הכהן בירושלים שם חגג הרבי גם יום טוב שני. אחד הצלמים שמצלם לעיתוני התמונות סבב בבתי המדרש בירושלים לצלם את מעמדי נעילות החג תיעד על הדרך את הרבי מויז'ניץ ירושלים. 

הבוקר במכתב המחאה טוענים אנשי החסידות והגבאים כי הדבר גרם צער לאדמו"ר ובחסידות תלו מודעות שלא להיכנס עם מוקצה לבית המדרש. 

כעת, במכתב תחת הכותרת "מחאה נמרצת" כותבים בחסידות: "מה גדול הכאב והצער שבעיצומו של ליל התקדש יום טוב שני של חג השבועות, העיז אחד מצלמי השבועונים להיכנס לתוככי בית המדרש ברגעי קודש נשגבים, בשעת קידוש ליל החג ולפרסם בריש גלי בשבועון, ונגרם בזה ועגמת נפש לכ"ק האדמו"ר שליט"א ולכל בני קהילתנו הקדושה". 

"ובפרט שכל קירות בית המדרש הזהרנו וביקשנו לא לצלם ולא להיכנס עם מוקצה לבית המדרש מפני קדושת החג, ועל זה אנו מוחים נמרצות שלא יאמרו מדשתקי שמע מינה דניחא ליה", כותבים בחסידות. 

את מכתבם מסיימים "יעזור ה' החתומים בכאב ובצער הגבאים". 

התמונה פורסמה כאמור במגזיני התמונות בארץ ובעולם וכן בשבועונים, לטענת הצלם הוא לא ידע שהרבי שומר יום טוב שני והוא מביע את צערו על כך.

 

ויז'ניץ ירושלים מחאה חג השבועות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד