כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
שותפו של עבאס

בכיר הפלג הצפוני הואשם בשורה של עבירות הסתה ועידוד לטרור

כתב אישום הוגש בגין שלוש עבירות של הסתה לאלימות, שתי עבירות של "פרסום דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה או הזדהות" ועבירה של הזדהות עם ארגון טרור נגד השייח' כמאל ח'טיב מכפר כנא, על רקע גל ההתפרעויות האלימות ברחבי הארץ בעת מבצע "שומר החומות" | במקביל, מבקשת הפרקליטות לעצור את השייח' ח'טיב עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו

בכיר הפלג הצפוני הואשם בשורה של עבירות הסתה ועידוד לטרור
כמאל חטיב, ארכיון צילום: Matanya Tausig/Flash90

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד השייח' כמאל ח'טיב מכפר כנא, ששימש כסגן יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית.

כתב האישום הוגש בגין שלוש עבירות של הסתה לאלימות, שתי עבירות של "פרסום דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה או הזדהות" ועבירה של הזדהות עם ארגון טרור בחודשים אפריל-מאי, על רקע גל ההתפרעויות האלימות ברחבי הארץ על רקע לאומני-גזעני וחלקן בעת מבצע "שומר החומות".

כתב האישום הוגש באישור היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. כשבמקביל, מבקשת הפרקליטות לעצור את השייח' ח'טיב עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

יצוין כי חטיב הוא סגן יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, יושב ראש סיעת רע"מ מנסור עבאס, כידוע מייצג את התנועה האיסלאמית בכנסת ישראל, ומכהן כסגן יו"ר הפלג הדרומי של התנועה.

כזכור, במהלך ימי מבצע 'שומר החומות' שוטרי משטרת ישראל עצרו את השייח' כאמל חטיב בכפר כנא בשיתוף השב"כ, וזאת בשל פעילות הסתה והתססה שביצע בקרב ערביי ישראל.

המעצר לווה בהתנגדות אלימה של המון תושבים שחסמו צירים, הבעירו חפצים, השליכו אבנים ואף פתחו בירי חי אל עבר השוטרים תוך כדי שהם מנסים לחסום את יציאתם.

כוחות משטרה גדולים שלקחו חלק במעצר חילצו את השוטרים יחד עם העצור ופיזרו את ההמון תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות וירי חי.

במשטרת ישראל דיווחו כי באירוע נפצעו 9 אנשים: 4 פצועים באורח קשה 1 פצוע באורח בינוני ו-4 פצועים באורח קל. בהמשך צפויים מעצרים של המתפרעים והיורים בנשק. היום כאמור הגישה המשטרה את כתב האישום נגדו.

שומר החומות הסתה שייח' הפלג הצפוני כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד