י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מכיל רצח יהודים"

"בושה!": פיצוץ בוועדה לחברה הערבית • צפו

לאחר דיון סוער בוועדה לענייני החברה הערבית בכנסת, ח"כ מנסור עבאס, יו"ר הוועדה ויו"ר רע"מ, קרא למשטרה בסיום להכיל את ההפגנות: "לתת מקום ומשקל לגישה מכילה" | חברי הכנסת מהימין זעמו ועבאס סגר את הדיון: "כל הזמן אתה רוצה להכיל? אנשים נרצחים. מבקשים גישה מרתיעה" | צפו

"בושה!": פיצוץ בוועדה לחברה הערבית • צפו
איתמר בן גביר//מנסור עבאס צילום: הדס פרוש, פלאש 90

על רקע המגעים להרכבת ממשלה, היום (חמישי) התכנסה הוועדה לענייני החברה הערבית בכנסת, ובמהלכה התקיים דיון מתוח במיוחד, זאת לאחר הפרעות בערים המעורבות בשבועות האחרונים.

תחילה, יו"ר הוועדה, חבר הכנסת מנסור עבאס, גיבה את ההתפרעויות: "לנוכח האירועים שהיו בחודש האחרון, רבבות ערבים יצאו להפגנות, והפגנות זו מחאה לגיטימית שבאה להביע סולידריות ומחאה על ההתגרות בשימוש בכוח בתוך מסגד אל-אקצא ונגד הכוונה לפנות משפחות בשייח' ג'ראח".

"העמדה ברורה - אנחנו בעד מחאות לגיטימיות ודוחים כל מעשה שהוא פגיעה ברכוש פרטי. כדי לטפל בהשלכות האירועים אנחנו רוצים לברר עם רשויות אכיפת החוק מה תמונת המצב היום", הוסיף.

לאחר מכן התפתחו מספר עימותים בן חברי הכנסת של סיעת 'הציונות הדתית', לבין חברת הכנסת לשעבר אימאן ח'טיב יאסין ומנהל מרכז מוסאווא, ג'עפר פרח, ובמהלכו תקפו הצדדים אחד את השני.

לקראת סיום הוועדה, עבאס עורר סערה, לאחר שקרא להכיל את המחאות: "לתת מקום ומשקל לגישה משקמת ומכילה לכל אזרחי המדינה. אנחנו דורשים מרשויות אכיפת החוק להמשיך ולחקור את האירועים שבו נפצעו ונהרגו אזרחים יהודים וערבים".

"כל הזמן אתה רוצה להכיל? אנשים נרצחים, אני לא מבין את זה", קרא לעברו יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן-גביר תוך כדי דבריו, והמשיך, "כל הזמן להכיל ולהכיל, די עם הלהכיל הזה! אנשים נרצחים בלוד וברמלה. יזרקו עלינו בקבוקי תבערה, ואתה תכיל?!".

"ככה אתה רוצה להיות שר? מזל שהתנגדו שתהיה חבר הממשלה. אתה ככה רוצה להכיל, אני לא מבין את זה?! ברוך ה' שהתנגדו שתהיה שר!", הוסיף.

גם חברת הכנסת אורית סטרוק תקפה את עבאס, וטענה: "אין לך רוב בבית הזה לגישה מכילה לפורעים. תתבייש. אנחנו מבקשים גישה מרתיעה".

לאחר שסיים כמה מדבריו, בעוד חברי 'הציונות הדתית' התפרצו לעברו ומחאו על דבריו, עבאס סגר את הוועדה לפני סוף הדיון, ובכך הוועדה התפוצצה.

ערביי ישראל מנסור עבאס איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד