י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"טיהור אתני מתמשך"

נדחתה הצעת חוק לגירוש שגריר ישראל והטלת סנקציות

הפרלמנט האירי דחה ניסיון להטיל סנקציות על ישראל, ולגרש את השגריר הישראלי בשל ההסלמה האחרונה, אך גינה את ישראל בשל שליטתה בגדה המערבית

נדחתה הצעת חוק לגירוש שגריר ישראל והטלת סנקציות
שגריר ישראל מגיש את האמנה לנשיא אירלנד אילוסטרציה צילום: משרד החוץ האירי

הפרלמנט האירי הצביע ביום רביעי בלילה על הצעת חוק הקוראת לסילוק שגריר ישראל ולהטלת סנקציות על ישראל, ההצעה לא עברה ברוב גדול, עם זאת, אירלנד הפכה למדינת האיחוד האירופי הראשונה שגינתה את "סיפוחה בפועל של ישראל לגדה המערבית".

הממשלה האירית תמכה בהצעה של מפלגת 'סין פיין' הלאומנית, שדוברה לענייני חוץ הכריז בעבר כי "ישראל פועלת שלא כדין על פי החוק הבינלאומי".

ממשלת אירלנד תמכה בהצעת מפלגת 'סין פיין' בדיון ביום שלישי בלילה. שר החוץ סימון קובייני אמר במהלך הדיון בנושא כי "עלינו להיות כנים עם הנעשה בשטח ולקרוא לזה סיפוח בפועל". הוא הוסיף כי "הרפובליקה הייתה המדינה הראשונה באיחוד האירופי שקבעה זאת כעובדה, וזה יכול להיות מסר לקהילה הגלובלית".

קובייני אמר גם כי הוא מצא את זה "מטריד מאוד 'סין פיין' לא גינתה את פעולות חמאס בהריגת ילדים ואזרחים חפים מפשע בישראל". כאמור הפרלמנט דחה הצעת חוק לגירוש שגריר ישראל והטלת סנקציות מקיפות נגד ישראל, עם 86 קולות נגד ו-46 בעד.

ההצעה שנדחתה קבעה כי "יד מערכת אפרטהייד ישראלית באמצעות טיהור אתני מתמשך, דיכוי אכזרי ואלימות צבאית רצחנית, כולל ארבע תקיפות צבאיות פראיות על עזה בשנים האחרונות, ואין לזה מקום בקרב קהילת העמים הבינלאומית".

ההצעה כללה קריאה לסילוק שגריר ישראל ו"כל הצוות הדיפלומטי הישראלי וכן ליישם חבילה מקיפה של סנקציות כלכליות, פוליטיות ותרבותיות נגד מדינת ישראל, בדומה לזו שחלה על דרום אפריקה לפני שנים".

זאת לא הפעם הראשונה שחברי פרלמנט אירים מנסים לפגוע ביחסים בין ישראל לאירלנד, כל אירוע מול עזה, השגריר הישראלי מוזמן לבירורים, הפרלמנט האירי הוא אחד העוינים לישראל באירופה.

מטעם משרד החוץ נמסר בתגובה: ישראל דוחה על הסף את עמדתה המקוממת וחסרת הבסיס של אירלנד ביחס לישובים ישראליים ביהודה ושומרון, עמדה זו משקפת מדיניות חד צדדית ופשטנית בעליל, אחר ההצהרות האנטי-ישראליות הלא מקובלות שנשמעו באירלנד בתקופה שבה אזרחי ישראל היו נתונים להתקפות טרור על ידי יותר מ-4,000 רקטות ששוגרו מרצועת עזה על ידי מחבלי חמאס".

עוד נמסר ממשרד החוץ: "ההצעה שאומצה בפרלמנט האירי מהווה ניצחון לסיעות פלסטיניות קיצוניות, הצעה זו מרחיקה את אירלנד מהשאיפה לתרום ולמלא תפקיד בונה בהקשר הישראלי-פלסטיני".

אירלנד שגריר גירוש משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד