ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בסיום השבעה לאסון בגבעת זאב

הרבי מקרלין: "הקב"ה מנהיג את העולם אבל זה לא מוריד מאיתנו אחריות"

שבעה לאסון בערב חג השבועות: האדמו"ר מקרלין מסר שיחה לחסידיו אודות השבר הגדול והודה לאלו שהתמסרו לעזור לפצועים. "היו הרבה אמשינובער חסידים שהתמסרו לעזור. חייבים להתחזק בתורה, להתחזק בתפילה, ובכל המצוות שקשורות לערליכקייט ויושר" | התמליל המלא

הרבי מקרלין: "הקב"ה מנהיג את העולם אבל זה לא מוריד מאיתנו אחריות"
החסידים בקרלין לפני האסון בערב החג צילום: באדיבות המצלם

האדמו"ר מקרלין סטולין מסר היום (חמישי) שיחה מוקלטת לחסידיו בתום השבעה לאסון הנורא שאירע בחג השבועות בגבעת זאב, אז נהרגו ל"ע שניים מבני החסידות ועוד עשרות נפצעו. 

'בחדרי חרדים' עם התמליל המלא מדבריו של הרבי. 

את דבריו בהקלטה פתח הרבי ואמר "א גוט יאהר. עברנו אסון נורא בו נהפך חגנו לאבל, וקשה לחזור לעצמנו מזה, איבדנו את שני האנשים, ועדיין ישנם די הרבה פצועים, ב"ה רובם כבר יצאו מבית החולים, אך עדיין ישנם כמה במצב קשה, וכאלו שעדיין צריכים לעבור ניתוחים, מהם שצריכים לעבור היום, צריכים אנו כולנו להתפלל, שה' יעזור שכולם יבריאו, ומעתה נשמע רק בשורות טובות, וכולם יוושעו בישועה".

הרבי הזכיר את דבריו בחג שעות לאחר האסון: "כפי שדיברנו בחג, הקב"ה מנהל את העולם, אבל זה אינו מסיר מאתנו את האחריות להשתדל מהיום והלאה, ובאמת להיזהר על כל צעד ושעל, וזה אינו רק בדברים אלו, אפילו כשהולכים ברחוב, חוצים כביש, נוהגים ברכב, כל הדברים שאיש עושה ויש בהם סכנה, על כל אחד מישראל מוטל אחריות בין עליו ובין על אחרים, אסור להזיק עצמו ואסור להזיק אחרים, חייבים להיזהר, לדאבון לב רואים הרבה פעמים אנשים שאינם זהירים מספיק, וחושבים שלנהוג ברכב זה סוג של חכמה, צריך להיזהר, וכן בכל דבר של 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם' כפי שדיברנו כל העת צריכים כולנו לעשות וכולנו צריכים להיזהר. להבא צריך להתחזק ולהשתפר, עלינו מוטל לעשות ככל יכולתנו, ואת השאר הרי הקב"ה מנהיג".

האזינו להקלטה של הרבי

הרבי הוסיף כי "שומעים את כל הסיפורים מכל עבר על הפצועים שלנו שהגיעו לבתי החולים איך שהם התנהגו ופעלו, גם באנושיות וגם באידישקייט, בחסידות, ב"ה שומעים דברים יפים מאד, - שיהיה להבא במצבי טובה - אבל שומעים באמת מכל עבר דברים יפים מאד, בכל הצרה שעברנו זה חיזוק פורתא שרואים שהתנהגו כך, ורבים ראו בכך קידוש ה', חייו של יהודי צריכים תמיד להיות בקידוש ה', וכפי שדיברנו כבר שיהיה שם שמים מתאהב על ידך ולפי הנשמע ב"ה היה כן, וכן צריך להיות תמיד ומעתה שיהיה רק במצבי טובה".

כאן הודה הרבי לכל המסייעים ובפרט לחסידי אמשינוב: "צריך להזכיר כאן גם את כל העסקנים, 'פשוטע אידן', באחד בתי החולים היו הרבה אמשינובער חסידים שהתמסרו מאד לעזור, יש שעזרו בחג, ויש רבים שעדיין עוזרים בכל העת, מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ, הלוואי ויהיה כן תמיד ולא רק במצבים כאלה, הלוואי ובאמת יחיו באהבה ואחווה ושלום ורעות אצל כל עם ישראל, בכל החצרות, ובכל החוגים, שבאמת באמת יאהבו האחד את השני, אם הייתה אהבת חברים אמיתית אצל עם ישראל המצב היה שונה לגמרי".

עוד אמר הרבי כי "כבר דיברנו לפני כמה שבועות, כשישאלו כל יהודי אם הוא אוהב יהודים, בודאי שהוא אוהב יהודים, אבל כשזה מגיע לפרטים, פעמים רבות עם אחד מסוכסכים, ומהשני פגועים, זה בכה וההוא בכה, ואם עוד מדובר בסכסוך ממוני, שה' ישמור איך שמריבים, אלו הם הדברים שצריכים לתקן, כל הצרות וכל הבעיות אם באמת היו משתדלים, ובוודאי אם ננהג כפי שאהרן הכהן נהג להיות רודף שלום, היה אפשר להגיע לשלום, היה אפשר להביא שיאהבו אחד השני ושיחיו בשלום, ואפילו בענייני ממון שלפעמים יותר קשה, גם אפשר להתיישב עם רב, אחד שמבין, ולהתפשר ולהסתדר, מה שאפשר לעשות בטוב ובדרכי נועם לבוא לעמק השווה, זה הרי פי כמה יותר טוב לכולנו, וזה היה מביא להרבה יותר אהבה ואחווה אצל עם ישראל, שאנו מוכרחים להגיע לכך בזמננו, עם כל הצרות שעברנו בכל זאת צריכים להתחזק, אנו חייבים להיות 'ערליכע אידן', אנו חייבים להתחזק בתורה, להתחזק
בתפילה, ובכל המצוות שקשורות לערליכקייט ויושר".

"מכל הדברים הנוראיים האלו אנו צריכים להוציא את הטוב, שבאמת נשתפר, שנשוב בתשובה ונהיה באמת 'ערליכע אידן' בכל דרכינו, בכל דרכיך דעהו, בכל מה שאנו עושים שנהיה 'ערליכע אידן' אמיתיים, לעשות את מה שצריך ולהתנהג כפי שצריך ושזה יהיה בשמחה, עם כל הקושי צריך להתחזק ולעשות בשמחה, להיות בשמחה, עבדו את ה' בשמחה. אכן עברנו כעת 'עת צרה היא ליעקב' אבל 'וממנה ייוושע' הקב"ה יעזור שנהיה באמת 'ערליכע אידן' שנתנהג כראוי, ומשמיים ירוו נחת מאתנו ולא ישמע עוד צרות בעם ישראל, ולכל ישראל יהיה טוב ורק טוב תמיד ושניוושע כבר בישועה השלימה. א גוט יאהר".

אסון קרלין קרלין סטולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד