י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יפיל את ארדואן?

סערה: מאפיונר טורקי חושף סיפורים מביכים על בכירי המדינה

מאפיונר טורקי שנמלט מהמדינה חושף סיפורים מביכים במיוחד על בכירי ממשל טורקיים, הכוללים מעשים פליליים חמורים כגון רצח, שחיתות, וסחר בסמים. הוא רמז כי ארדואן ביצע מעשים שמבזים את תפקידו

סערה: מאפיונר טורקי חושף סיפורים מביכים על בכירי המדינה
ארדואן צילום: דוברות נשיא טורקיה

עבריין טורקי בכיר שנמלט לדובאי, מספר כי ארדואן ובכירי משטרו לקחו חלק במעשים פליליים חמורים, כולל רצח, שחיתות, וסחר בסמים, הוא רמז כי ארדואן ביצע מעשים שמבזים את תפקידו

האיש הוא סדט פקר, בן 49 עבריין מוכר, שמכונה בטורקיה "בוס המאפיה", וריצה עונש מאסר. בשנת 2014 הוא נכנס למפלגתו של ארדואן, אך באפריל האחרון נמלט לדובאי לאחר שנפתחה חקירה על מעשים פליליים בהם היה על פי החשד מעורב. ה'גארדיאן' הבריטי מדווח, כי שוטרים פשטו על ביתו באיסטנבול בחודש אפריל.

הוא פרסם סרטונים ברשתות החברתיות שזכו לעשרות מיליוני צפיות, וטען כי רשתות פשע מקיימות קשרים עם בכירים טורקיים, בהם הנשיא, ושר הפנים סולימאן סוילו. הוא סיפק מידע מפליל שאם הוא אמיתי, ארדואן בצרות צרורות לקראת הבחירות בשנה הבאה, מאחר וכבר עכשיו הסקרים לרעתו.

ארדואן לא הכחיש והתייחס להאשמות, אך טען כי הן היו לפני עשרות שנים, ואמר כי כולם יעמדו לדין. פקר קרא לבני הנוער במדינה "לערער על הסטטוס קוו הפוליטי" וסיפר כי הממשלה הטורקית מושחתת מן היסוד.

הוא האשים את בנו של ראש הממשלה לשעבר בהברחת חומרים אסורים מוונצואלה כחלק מרשת סחר המשתרעת בצפון קפריסין ובנמל בשליטת המשטר הסורי.

ה'גארדיאן' מדווח, כי צפוי שהפרקים הבאים בסרטונים שלו, יתייחסו לסחר בנשק בגבול עם סוריה ולשמועות כי משרד האנרגיה הטורקי קנה נפט מהמדינה האסלאמית (דאעש) בשנת 2015.

באופן טבעי, כלי תקשורת פרו ממשלתיים התעלמו מהפרסומים הללו.

טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן סחר בסמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד