י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כל המרחם על אכזרים

אחייניתו של איסמעיל הנייה מאושפזת בישראל

בעוד דודה מטווח את ערי ישראל, אחייניתו בת ה-17 של איסמעיל הנייה ראש הלשכה המדינית של החמאס מאושפזת בבית החולים איכילוב שבתל אביב לצורך השתלת מח עצם

אחייניתו של איסמעיל הנייה מאושפזת בישראל
אסמאעיל הנייה צילום: פלאש90

בעוד ערי ישראל מופגזים ברקטות וטילים מכיוון רצועת עזה הנשלטת על ידי החמאס, אחייניתו של ראש הלשכה המדינית של החמאס איסמעיל הנייה קיבלה טיפול רפואי על ידי רופאי ישראל.

על פי הדיווח של אוהד חמו ב'חדשות 12', אחייניתו בת ה-17 של הנייה מאושפזת בבית החולים איכילוב שבתל אביב, לצורך השתלת מח עצם.

חמו ציין כי פנה אל בית החולים לקבלת תגובה, אך מבית החולים נמסר 'אין תגובה'.

זו לא הפעם הראשונה שאויביי ישראל ובני משפחותיהם מקבלים טיפול רפואי בישראל, בחודש חשוון האחרון היה זה חבר הפת"ח סאיב עריקאת שמת בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, לאחר שחלה בקורונה.

עריקאת, שהיה אחראי על ניהול המשא ומתן הפלסטיני עם ישראל בעשורים האחרונים, התגורר ביריחו וישראל נעתרה לבקשת הרשות והוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים לקבלת טיפול רפואי.

עריקאת, בן 65 במותו, היה בקבוצת סיכון, שכן מלבד גילו הוא עבר השתלת ריאה בארה"ב שנתיים לפני כן לאחר שחלה במחלת פיברוזיס ריאתי.

בתחילת 2017 נודע שהוא עתיד לעבור טיפול בבית חולים ישראלי ואף נכנס לרשימת ההמתנה להשתלת ריאה בארץ. בעקבות כך קמה מחאה ובתגובה נמסר כי הוגשה בקשה להכליל את עריקאת ברשימת ההמתנה, לפנים משורת הדין, אך משרד הבריאות דחה אותה מסיבות חוקיות. לפיכך, כמי שאינו תושב ישראל, יוכל לקבל תרומה אם לא יימצא חולה ישראלי מתאים לקבלת האיבר, ובכפוף להסכמת משפחת התורם. בסופו של דבר הוא עבר טיפול בארה"ב שם כאמור הושתלה לו ריאה.

עריקאת היה ידוע בשנאתו לישראל ובהערמת קשיים על תהליך השלום. בזמנו אמר על אהוד ברק כי יכול היה להשיג הסדר קבע בוועידה, אך "הבעיה שלו היא שהוא טוען לבעלות בלעדית על כל הידע. הצדדים מוכנים או לא מוכנים לפסגה - הוא מחליט. בסוף הוא מטיח את האשמה בפלסטינים. מבחינתי הוא האיש שריסק את תהליך השלום".

הוא אף צוטט כמי שאומר ש"הפלסטינים לא יקבלו את ישראל כמדינה יהודית" וכינה את דרישת ישראל להכיר בה כמדינה יהודית "מגוחכת" ו"מנוגדת למשפט הבינלאומי". לפני כחודש אף יוחס לו הציטוט כי "הישראלים מפיצים את הקורונה ומדביקים פלסטינים".

 

איסמעיל הנייה שומר החומות איכילוב השתלת מח עצם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד