י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תלמידיו של מיכאל הכהן

נחשף: משפחה מיסיונרית נוספת בירושלים שהתחזתה לחרדית

לאחר שנחשף ב'בחדרי חרדים' זהותו של מיכאל הכהן שחי במשך שנים עם משפחתו כחרדי לכל דבר, היום נחשפת משפחה נוספת מירושלים שהתחזתה לחרדית, אך עסקה בפעילות מיסיונרית ואף בני המשפחה היו תלמידיו של המיסיונר שהתחזה לאברך מיכאל הכהן | כל הפרטים

נחשף: משפחה מיסיונרית נוספת בירושלים שהתחזתה לחרדית
חתונת המיסיונר שנחשף, הכהן היה עד צילום: באדיבות המצלם

נחשפו בני משפחה נוספת שהתחזו ליהודים שומרי תורה ומצוות, בני המשפחה הם תלמידיו של מיכאל הכהן הנודע, כוכב הסיפור שנחשף לפני מספר שבועות כאן ב'בחדרי חרדים', עכשיו מתברר כי מיכאל שלח זרועות תמנון, ובנה משפחה נוספת שהתחזתה לחרדית.

אב המשפחה הוא ט.ב. שעדיין לא התבררו כל הפרטים לגביו, אך ברשתות החברתיות ובאתרי אינטרנט שונים יש הרבה פרטים אודותיו.

לפי הפרטים שנחשפים, אב המשפחה התלבש כמו חסיד ועבר להתגורר בחלק אחר של ירושלים כאשר אנשים נעשו חשדניים כלפיו בשכונה בה התגורר. ל"בחדרי חרדים" נודע כי המשפחה לא שלחה את ילדיה למוסדות חרדיים, כפי שעשתה משפחת הכהן, אך הם למדו בבתי ספר דתיים.

שאנון נוסן מארגון 'בנינו' שעוקב אחרי פעילות מסיונרית ברשתות, אומרת ל"בחדרי חרדים", כי "אנחנו לא סיימנו את המעקב, אנחנו עדיין בודקים כמה דברים, הוא תלמיד של המשפחה הראשונה אותה חשפנו, משפחת הכהן שהתגוררה בתוככי החברה החרדית". שאנון מספרת כי מיכאל הכהן שהתחזה לרב, "חיתן" את ט.ב. בסיאטל וושינגטון ב-2012 (כפי שניתן לראות בתיעוד).

'בחדרי חרדים' שוחח עם תושבת הגבעה הצרפתית שהחיתה חברת המשפחה, היא מספרת כי היא הייתה באופן קבוע יושבת בבית קפה באזור תלפיות שם עבד המתחזה ליהודי, אשתו הייתה מגיעה לשם לפעמים והן התיידדו. יום אחד חברה סיפרה לה כי "החברה שאת מסתובבת איתה לא יהודייה והיא מסיונרית".

היא הייתה בהלם, היא מספרת כי היא החליטה לבצע מעקב ובדיקה כי לא רצתה לקבל את המידע כמובן מאליו, והיא אכן גילתה כי החברה החביבה היא מסיונרית. "בעלה סיפר בעבר כי הוא התגייר, אך לא ברור מתי ואצל מי. הוא היה עובד בבית הקפה בו הייתי סועדת, ואני מבינה שהוא בעצם היה גוי שהתנהג כיהודי דתי וכך הכשיל הרבה אנשים עם בישול עכו"ם. אני דיברתי עם הרב של חב"ד באזור ממנו בא בסיאטל, וחב"ד אמרו לי שהאיש גוי גמור".

בתיעוד וידאו משנת 2012 נראה האיש רוקד בחתונתו כשמאחוריו נראה מיכאל הכהן המיסיונר שהתחזה לחרדי. החתונה הייתה בבית כנסת של גויים משיחיים שלבושים כחרדים, ומטרתן להפיץ את משנתם בתוך הקהילות החרדיות.

העיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle חושף, כי מיכאל הכהן שהשבוע נצפה בבית שמש ללא מלבושיו החרדיים, הקים בירושלים בית מדרש מסיונרי בשם "ישיבת יערים העם", שלימד אמונה מאותו האיש. הוא העניק לתלמידים סמיכה 'משיחית', מה שהפך אותם לרבנים לפחות כלפי חוץ.

שאנון נוסן, מארגון 'בינינו', מי שעומדת מאחורי חשיפת מיסיונרים ברשתות החברתיות, אמרה ל"בחדרי חרדים" כי שני תיקים נשלחו למשרד הפנים בישראל השבוע, ובהם שמות ארבעה מיסיונרים חשודים. הם קראו לחקור כיצד הם השיגו אזרחות ישראלית.

התיק הראשון מתמקד בזוג אמריקאי שעשה עלייה בשנת 2017. שניהם היו קרובים למיכאל כהן, בני הזוג נפגשו במרכז יהודי אורתודוקסי בלינגהאם, וושינגטון, שם הנוצרי הסמוי לכאורה היה כל כך בקיא בתפילות, והיה החזן בראש השנה. הבעל כתב מאמרים בעיתון המשיחי הנוצרי האוונגליסטי, בנובמבר אשתקד.

התיק השני שהועבר לרשויות בישראל מתמקד בזוג אמריקני נוסף, הבעל אמר לקהילה יהודית בבית הכנסת בסיאטל שהוא בעל תשובה, שהתעניינותו ביהדות החלה בלוס אנג'לס.

האברך הגוי סיאטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד