ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
כל הנייעס מאחורי הקלעים

לייבל'ה: כוס היין שהתנפצה בחתונה המפורסמת

והשבוע בלייבל'ה: מחתונת דרעי ועד חתונת בעלזא, כל התמונות והדיווחים מאחורי הקלעים של האישים שהשתתפו וגם: הפייטן שכטוב ליבו ביין השמיט כוס על חוגג שנזקק לתפרים; הנייסענים שפגשו את ברדוגו בחתונה; המגיש הבכיר של החדשות שנצפה רוכש כיפה בלי סרט; והח"כ ששוחח בדברי תורה ליד מכונת הפופקורן

לייבל'ה: כוס היין שהתנפצה בחתונה המפורסמת
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה חגג את השבוע בשרשרת שמחות ארוכה שנערכו בכל מקום, העיתוי: אחרי חג השבועות עד שבעה עשר בתמוז, אז ישנן הרבה שמחות ועל כך בהמשך.

השבוע עבר על לייבל'ה בצל ההתנגדות העזה שיש בציבור החרדי ובמשפחות השכולות מאסון מירון לוועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט מערכאות שאינה דרך התורה, לייבל'ה כמובן דורש ועדת בדיקה כפי הוראות שיתנו גדולי ישראל לחברי הכנסת, לצד כמובן שינוי בהר מירון בכדי למנוע אסונות כאלו ל"ע בעתיד.

בתחילה רבים לא ידעו בכלל מה זו ועדת חקירה ממלכתית, רק כל מיני צייצנים נתנו את דעתם בעניין כאילו הם מובילי השקפה. אבל אחרי כמה ימים שהבינו את הברוך הגדול, חזרו בהם וקולם כבר לא נשמע.

ומכאן לחדשות ולחדשה מרעישה בזכוכיות. על אשר התרחש השבוע בסוף חתונת בתו של בכיר חרדי, לייבל'ה לא יכול לפרט, אבל הוא כן יכול לספר שבטוב לב החוגגים במשתה היין, מיד לאחר הפיוטים בשבע ברכות, אחד מהחוגגים שתה מעט יותר מידי וכוס זכוכית נשמטה במקרה מידו, היישר לראשו של אחד המשתתפים בשמחה, שנזקק ל"ע ל-6 תפרים בכדי לעצור את הדימום.

הנושא הפך לשיחת חמה עם מיטב התיאורים בברנז'ה החרדית.

בפאתי החתונה לא פספס לייבל'ה את רוני דהן הלוחש על אזנו של חמיו השר דרעי, רוני דהן נצפה מקבל את ברכתו של האדמו"ר רבי פנחס אבוחצירא שהגיע מבאר שבע לאווניו לשמחה הגדולה.

מי שהופקדו על היינות בחתונה היו דודו עמר איש התפוצות, נתי מור יוסף דוברו של ח"כ בוסו ויוסי שבתאי דוברו של השר דרעי. השלושה חילקו את יין שווה בשווה שכולם ישתו 'לחיים' כטוב לב המלך ביין.

מחוץ לשמחה ראה לייבל'ה את ח"כ טסלר יחד עם מוטי בבצ'יק שלקח הפוגה מארגון האישורים בחתונת גור. השניים צהלו לבואו של ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי שלקח הפוגה מהטילים על עירו.

ובשבע ברכות לבת השר דרעי נצפה רב ביה"ח שניידר הרב אשר ליבי בשיחה עם זקן חברי המועצת הגר"ש בעדני. 

שיא השיאים היה השבוע בחתונת הנכד השביעי מבעלזא שנערכה במתכונת בטוחה מאוד, תחילה בקריה הבעלזאית בירושלים ולאחר מכן בהיכל הארנה.

מי שנצפה בחופה סמוך לאדמו"ר הוא העסקן דוד נחמן שלא הוריד את היד מהברקס כל החתונה ודאג שכל השידור יועבר על הצד הטוב ביותר.

ואי אפשר היה לפספס את העסקן הבעלזאי שיעלה וינברגר מקבל את האדמו"ר בכניסה, וינברגר נלכד בעדשה מקבל את הרבי מבאיאן. "סבא שלי היה באיאנער רבי יהושע זילברשלג ז"ל".

בחתונה עצמה ראה לייבל'ה את האלופים: חיים אלדר מנהל היכל הארנה ויעקב גוטמן יחד עם קמב"ץ בית הרבי מבעלזא ארל'ה פריד, שמחים בשמחת החסידות.

בהמשך ראה לייבל'ה את סגן השר פרוש (להלן ציר בעלזא) מרים את עיניו ולא מפספס אף רגע בבמת הכבוד. גם הח"כ לשעבר מנחם לייזר מוזס שישב תמיד על מקום של ויז'ניץ ובעלזא הגיע אף הוא לשמוח עם שטריימל.

גם ראש העיר משה ליאון ויועצו הקרוב שמעון ברייטקופף עלו על הבמה וקיבלו בקבוק יין מהרבי.

בהמשך ראה לייבל'ה את העיתונאי יצחק פלדמן והעיתונאי הצעיר יוסי שטארק מסתודדים עם היועץ מנחם אייכלר בין ריקוד מצווה טאנץ למשנהו.

בחלק המוזיקלי ראה לייבל'ה את המאסטרו של בעלזא דודי קאליש בדואט חזנות עם החזן העולמי מוטי בויאר, שאף נמנה על משפחת הכלה פדר ונצפה רוקד במצווה טאנץ.

מקומם של הצלמים לא נפקד אף הוא: צלם החסידות אנשיל בעק שעבד בלי הפסקה נצפה מתעד את הרבבות.

גם הצלם נפתלי לרר הביא עדשה התופסת ממרחקים והביא גלריה מושלמת.

צלם חסידות ויז'ניץ יהושע פרוכטר חבש שטריימל בכדי לתעד את הרגעים הנעלים.

ועוד צלם שהגיע לארץ אך לא בתפקיד צלם, הוא אברומי ברגר שנצפה מאחורי האדמו"ר מויז'ניץ קאיימשא לייק שהגיע לפדיון הבן בחצר חסידות ויז'ניץ.

גם בחסידות גור לא ויתרו על הצלמים והצלם הבכיר בחתונות רבינסקי הגיע עם שלל מצלמות ענק לצד הצלם שלומי כהן שגם תיעד את השמחה.

לפני מעמד החופה, תפס לייבל'ה בתווך את מוטי בבצ'יק, העסקן חיים רבינוביץ ואיש יחסי הציבור יוסי רוזנבוים בסוד שיח בחתונה.

את עורך 'משפחה' אריה ארליך ראה לייבל'ה בין המשתתפים בחתונה. ארליך ידוע כמי שמסתופף רבות בחצר גור וגם הפעם הגיע אחרי שנת קורונה קשה לבדוק איך חזרו הגוראים לשגרה. 

בחתונה עצמה לייבל'ה קלט את מקהלת 'נרננה' מתמקמים על במת המוזיקה.

ומכאן לעוד חדשות נרחבות והפעם עופר חדד מבכירי המגישים ב'חדשות 12' נצפה רוכש כיפה ביום שישי אחרון בקניון מלחה בירושלים. לייבל'ה ישמח להבא לקחת את חדד למאה שערים ולהראות לו את מיטב החנויות שמוכרים כיפות עם סרט ובלי סרט או כיפה כמו של הגרב"מ אזרחי.

בחתונה אצל הרב שוורץ בביתר ראה לייבל'ה את ראש העיר של המקום בניצול הזמן תוך כדי השמחה מעיין בעלון הפופולארי 'מעדני אשר'. ראש העיר אף קרא דבר מעניין בעלון שמיהר לצלמו ולשתף. אז כל מי שחושב שראש העיר הסתיר את המכשיר עם העלון הרי זה טועה. 

את ח"כ יצחק פינדרוס ראה לייבל'ה מתכונן כבר לשבת בשכונת הבוכרים בירושלים, שם ליד מכונת הפופקורן הוא נצפה משוחח בלימוד עם הרב יוסף חיים אוהב ציון.

צילום: יעקב יונה - פרסום רוממה

את ח"כ יעקב אשר פגש לייבל'ה יחד עם מנכ"ל משרד האוצר במעדנייה של מוטיס ברחוב שמשון הגיבור בבני ברק. אשר שחזר מהשבע ברכות אצל דרעי, בא לטעום משו אצל מוטיס. 

ומי שלייבל'ה הצטער מאוד על לכתו, היה סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש שעזב את כיכר ספרא כפי ההסכם מלפני הבחירות. ביום הגשת המכתב ראה לייבל'ה את דייטש מגיע להתפלל בחב"ד ברחוב חנה ולאחר מכן המשיך לביזנס החדשים מאז עזב את תפקידו. 

מי שעלה בסוף שבוע שעבר לכותרות היה כוכב הרשתות ואיש תקשורת בפני עצמו מלך זילברשלג שבא בקשרי שידוכין עם השחקנית אלונה סער בתו של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער. דבר השידוך שדלף לכתבי הרכילות גרם לשמחה עצומה.

בעוד הבן סוגר שידוכים, לייבל'ה ראה את האב מרמת ויז'ניץ בחיפה החוקר הרב דוד חיים זילברלשג במסיבת חומש לנכדו בבני ברק.

ואפרופו זילברשלג חברו הטוב של מלך, מוישי ריינר החל השבוע את עבודתו בערוץ כנסת. ריינר שפרץ לרשתות כממציא הטיקטוק בחברה החרדית, הפיץ קליפ חזק מאוד לחנוכה.

בביקור במעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, ראה לייבל'ה את אליהו ארנד מקורבו של ראש הישיבה, שלאחר שנה קשה של הקורונה בה עזר וסייע לכל עם ישראל, ראה רגעים של נחת עם הגעת בנו לגיל החלאק'ה.

ראש הישיבה בירך את הילד אהרן יהודה לייב שקרוי על שם הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, שיזכה לכל הברכות וזכות אבותיו מסייעתו. לייבל'ה משגר גם הוא מזל טוב יחד עם ארגוני החסד למענכם, זק"א ישראל, המקוואות בישראל וארגונים נוספים בהם ארנד חבר. לייבל'ה מאמין שגם מערכת יתד נאמן וגוף תקשורת מפורסם נוסף ממקורבי אבי הבן שיגרו את ברכתם לשמחה הגדולה.

חתונה גדולה נערכה השבוע לבתו של אבי שטרן יו"ר 'דגל' באלעד וסגן ראש העיר. לחתונה נהרו המונים מתושבי העיר מכלל החוגים.

המסמר של האירוע היה הרופא של גדולי הרבנים באלעד ד"ר בדיר צלאח שלא יכול היה לפלס את דרכו לאחל מזל טוב לאבי הכלה מרוב פניות של תושבים ששאלו אותו מה עדיף אקמול צינון או אופטלגין?

בין לבין ראה לייבל'ה את הסגן לשעבר באלעד צוריאל קריספל יחד עם המשנה לראש עיריית בני ברק מנחם שפירא נזכרים בימים עברו.

מנכ"ל 'יתד נאמן' זליג אורלנסקי הגיע במיוחד מנתניה לעיר שלו לשעבר בכדי לנהל את האירוע זליג קיבל את הגר"ב ויסבקר ראש ישיבת בית מתתיהו.

גם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הגיע לשמוח בשמחה הגדולה, ונצפה לוחץ בחום את ידו של חבר מועצת העיר משה ברדוגו נציג המרביצי בדגל אלעד.

ממלא מקום ראש העיר יהודה בוטבול הגיע אף הוא לשמחה ולחץ בחום את ידו של שטרן. גם ראש העיר ישראל פרוש הגיע לשמחה הגדולה.

לייבל'ה גם הדרים לאשדוד בכדי להשתתף בחתונה הגדולה של מייסד בחזית פישל רוזנפלד, שם ראה את החתן עם 'ווייסע זוקן' כמנהג בית בעלזא.

החתן ניצל את הדקות האחרונות לפני החופה להעמיק בעוד סוגיה תלמודית, עד שנאלצו לקטוע אותו בכוח ממש מהגמרא.

בסידור קידושין כובד נכד האדמו"ר הרב שלום רוקח ולייבל'ה שם את ידיו על תיעוד המעמד הנשגב.

ללייבל'ה נודע כי לצד בכירי הפוליטיקאים ואנשי התקשורת שהתייצבו לאירוע, מי שנתקע בדרכים הוא תושב אשדוד ח"כ יעקב טסלר, שנאלץ להסתפק בברכה טלפונית רגע לפני המצווה טאנץ. יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שלח ברכה מצולמת.

לייבל'ה גם הגיע השבוע לכנסת שם ראה את הכתבים הפוליטיים הבכירים ביותר מיכאל שמש, יקי אדמקר וישכר זלמנוביץ' מתענגים על הכרוסאות בקומת הממשלה. הצלם אריה לייב אברמס צילם בכישרון גדול. 

את האיש שלנו בעיר חדרה בנצי נורדמן ראה לייבל'ה השבוע בכנסת יחד עם יועץ סגן השר פרוש שניאור רוזן.  

לייבל'ה גם ראה את נתי קוט מלשכת אייכלר כשהוא מבסוט לפגוש את נשיא המדינה הבא יצחק בוז'י הרצוג. קוט איחל לו בהצלחה ופנה מיד לעסוק בחתונת בעלזא.

העסקן הצעיר ממונסי מאיר ברנשטיין קפץ לחתונה בארץ, בדרכו חזרה לארה"ב עצר בחרן אשר נמצאת בטורקיה בסמוך לגבול הסורי ועירק, שם הלך להתפלל על חבר מעוכב שידוך בסמוך לבאר של יעקב אבינו וזאת ע"פ הוראה של אחד המקובלים שאמר שזה מקום מסוגל לשידוכים כפי הידוע אצל אליעזר עבד אברהם ויעקב אבינו.

והשבוע לייבל'ה עבר ליד סוכנות מאזדה וראה את איש הרכבים דודי הומינר מוסר את הג'יפון החדש והמפואר ליועץ רפי פרלשטיין. לייבל'ה מברך את רפי בנסיעה בטוחה ומהירה בפרט לאחר שהחלים מהקורונה.

את האיש והסלבס מרדכי חסידים פגש לייבל'ה בכותל שם הוא נצפה צועד לצד הרבי מויז'ניץ והחסידים שהגיעו לתפילה בכותל לרגל החתונה. חסידים לא יכול היה לערוך את התמונה שכן היא תועדה בפפארצ'י.

ואירוע מיוחד של השקת מותג 'מכובד' והפעם סניף בני ברק. לאחר ההצלחה בסניף ירושלים פתח הבעלים והמייסד ר' שוקי אונגר את הסניף בעיר הולדתו בני ברק. לקביעת המזוזות הגיע האדמו"ר מנדבורנה שבירך את שוקי בחמימות ואיחל לו הצלחה.

וקצת לחדשות בניו יורק. לייבל'ה פגש את מקהלת מלכות ומאיר אדלר ששוהה במונסי שבארה"ב לסדרת אירועים, לייבל'ה ראה אותם בהכנות לחתונה הגדולה של הערש מיכל הלר מנכ"ל מוסדות תולדות אהרן שמחתן את בנו הקטן בשעטו"מ.

ואת אותו פנחס ביכלר ממלכות פגש לייבל'ה באחת המסעדות בעיר בפגישה סודית במקום עם גדול הזמר שמילי אונגר מארה"ב ... ציפור לחשה ללייבל'ה שדברים חדשים מתבשלים בקרוב.

ומי שבכובעו השני עובד ב'שומרים' של בורו פארק הוא הנגיד הצעיר אברומי זופניק שבאמצע עבודתו תפס גוי שגנב מחנויות. הוא עצר את הגוי עד להגעת המשטרה המקומית.

ומי שנמצא בדרך לארה"ב הוא הרבי מווערצקי שיצא השבוע, הגבאי של הרבי נצפה רוכש שני מקלות בעיר בני ברק. 

במונסי נחגגה כאמור חתונת ענק ולייבל'ה מאחל מזל טוב לר' הערש מיכל הלר האיש ותולדות אהרון שחיתן אמש את בנו. לחתונה הוטסו מאיר אדלר ומקהלת מלכות ויענקלה קורנבליט. שיא הערב נרשם בשירת אני מאמין שנהיה בתקופה האחרונה חלק משירי מירון. כך זה נראה בוידאו.

ומי שקפץ השבוע לסלוניקי שביוון הוא יועץ התיירות ומנהל חו"ל מהודר דודי רובינשטיין, ללייבל'ה נודע שדודי מבשל שם לקיץ כמה דברים חמים.

לפינת מזל הטובים השבועית

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לר' יצחק אוסטרליץ מזכ"ל איגוד הסמינרים, לרגל השמחה הגדולה בביתו בשמחת נישואי בנו בשלישי שבוע הבא באולמי 'גני הדקל' בבני ברק.

ברכת מזל טוב גדולה לעיתונאי הסרוג דביר עמר מ'בשבע' ו'שביעי' והידען מס' 1 של הציונות הדתית על כל פלגיה לרגל שמחת הולדת בנו השני בשעה טובה.

יממה לפני הלידה נצפה דביר סועד על הבר במשרדים החדשים והנוצצים של אתר 'בחדרי חרדים' שם הוא תפס את הפלילי של 'בחדרי' אבי גדלוביץ' לשיחה עמוקה על מה שקורה בעולם.

ברכת מזל טוב לאיש החסד ר' אהרן יוסף קורניצר בעל מאפיית 'טיב המצות' ומחשובי חסידי ויז'ניץ לרגל שמחת נישואי בנו הערב באולמי הדודאים בבני ברק. בערב שבת חבש הרבי מויז'ניץ את השטריימל לחתן החשוב.

ברכת מזל טוב להויז בחור של הרבי ממכנובקא בעלזא הבה"ח יחזקאל ליפשיץ לרגל באו בקשרי שידוכין. ליפשיץ מלבד שהוא הויז בחור הוא גם נכד של הרבי משאץ.

ברכת מזל טוב לדוד סטאריק ההויז בחור אצל האדמו"ר מתולדות אהרן לרגל שמחת נישואיו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב למפיק האגדי הבחור החשוב יוני עוז מעסקני העיר צפת לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב למאיר הופמן מצוות מגזין 'די וואך' בלונדון לרגל שמחת נישואיו השבוע בשכונת בורו פארק בברוקלין. לשמחה הגיע האדמו"ר מסקולען שבירך את החתן.

 

 

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד