ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
בשורה ירוקה

משה ליאון מציג: כך יישמרו הטבע והסביבה באיזור הבירה

עיריית ירושלים תעמיד את השמירה על הטבע והסביבה בקדמת העשייה העירונית | עמק לבן ובהמשכו נחל רפאים יוכרז גן לאומי בהתאם לחוק הגנים הלאומיים | לא יותרו פיתוח ובנייה במורדות הדסה ובסביבתה

משה ליאון מציג: כך יישמרו הטבע והסביבה באיזור הבירה
משה ליאון צילום: פלאש 90

בהודעה מיוחדת שנשא היום (חמישי) ראש העיר ירושלים, משה ליאון, ובעצה אחת עם מ"מ ראש העיר, אליעזר ראוכברגר, הודיעה העירייה על מדיניות חדשה בכל הקשור לשמירה על הטבע והסביבה והעמדתם בקדמת העשייה העירונית.

ראש העיר הודיע כי העירייה תפעל בנחישות להכרזה על עמק לבן והמעיינות שבו, ובהמשכו את נחל רפאים, כגן לאומי על פי חוק הגנים הלאומיים, דבר שיבטיח על שמירת העמק וערכיו לדורות. ראש העיר אמר כי מזה מספר חודשים, צוותים מטעמו עוסקים בקידום הסוגיה.

עוד הודיע ראש העיר ירושלים, כי הודיע לוועדה לתכנון ובנייה כי עיריית ירושלים, לא תאפשר פיתוח ובנייה במורדות הדסה ובסביבתה, פרט להרחבה טבעית של בית החולים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "זו אינה רק הצהרה אלא אמירה מהותית שבמרכזה הכרזה על מדיניות שיש בה שמירה על ירושלים ועל ערכי הטבע שלה והצבתם בקדמת הפעילות העירונית. הדבר מייצג אמונה שירושלים הגדלה ומתרחבת, למען תושביה ולמען הדורות הבאים, תדאג לשמירה על עברה, והדאגה לדורות הבאים משתקפת ותשתקף בעתיד גם בשמירה ובהגנה על הטבע ועל הסביבה".

להלן דבריו המלאים של ראש העיר בהודעתו המיוחדת: "בימים אלה אנו בונים את ירושלים למען הדורות הבאים וממשיכים את דרכם של הקודמים לנו. תנופת הבנייה והפיתוח מטילה על כולנו חובה מיוחדת להיות רגישים לערכים ולמורשת של העיר, לשימור העבר של ירושלים וליצירת מארג חיים ראוי לבניה ובנותיה לעתיד לבוא.

"היום אני רוצה להכריז, כי לצד הצורך בפיתוח ובהרחבת אפשרויות המגורים בירושלים הגדלה והמתרחבת, אנו מתחייבים לעשות כל שניתן על מנת לשמור על ערכי הטבע ולהגן על הסביבה, בירושלים ובסביבתה.

"אני מבקש להודיע היום הודעה בעניין עמק לבן והמעיינות שלו המתחברים לעמק רפאים, וכן בעניין מורדות הדסה וסביבת בית החולים.

"עמק לבן והמעיינות הנובעים בו יקבלו מאתו חיזוק משמעותי, שיבטיח את היות העמק שמור ומוגן על כל ערכי הטבע שבו, ויבטיח שפיעה של המעיינות הנובעים בו ובהמשכו, בנחל רפאים.

"כאן המקום לציין כי בחנתי את תוכניות רכס לבן, ומצאתי כי המתכננים הקדישו מחשבה מעל ומעבר למקובל ועשו רבות על מנת לשמור על המעיינות בעמק לבן.

"יחד עם זאת, דאגה זו של המתכננים, בפני עצמה, עלולה שלא להספיק. השמירה על עמק לבן ועל נחל רפאים ועל המעיינות והטרסות הטבעיות ומניעת הפגיעה בעמק כמו גם שמירה עליו לדורות, על שלל ערכיו, מצריכה פעולה חשובה ונוספת: הכרזה על העמק כגן לאומי, על פי חוק הגנים הלאומיים, על כל המשתמע מכך.

"אין אלה מילים בלבד. העירייה בראשותי, עומלת ומקדמת מזה מספר חודשים, הכרזה רשמית על עמק לבן ועל נחל רפאים בהמשכו: "גן לאומי". ההכרזה על עמק לבן ונחל רפאים כגן לאומי תקודם מול הממשלה, בדחיפות ובנחישות.

"ההודעה השניה אותה אני מבקש להודיע היום הינה בעניין 'מורדות הדסה'. מזה זמן התברר לי כי יש מי שמבקשים לתכנן בינוי ופיתוח של אדמות הדסה בסביבה הרחבה של בית החולים ובשטחים הקרובים אליו (ואף אלו שפחות קרובים).

"הודעתי לוועדה המחוזית, ואני מכריז כאן היום: עיריית ירושלים, כל עוד אני עומד בראשה, לא תאפשר פגיעה בטבע בשטחים האלה. אנחנו לא נאפשר קידום תוכניות פיתוח ובינוי כלשהן במורדות הדסה.. אנו נתיר אך ורק גידול טבעי של בית החולים לצרכיו המיידיים של בית החולים ולא שום פיתוח מעבר לכך.

"זו אינה רק הודעה פרקטית אלא הכרזה על מדיניות שיש בה שמירה על ירושלים ועל ערכי הטבע שלה והצבתם בקדמת הפעילות העירונית. הדבר מייצג אמונה עמוקה כי בירושלים כעיר גדולה, גדלה ומתרחבת, למען תושביה ולמען הדורות הבאים, הדאגה לשמירה על עברה והדאגה לדורות הבאים משתקפת ותשתקף גם בשמירה ובהגנה על הטבע ועל הסביבה".

משה ליאון הגנת הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד