י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קרבות ש"ס

סוער בבני ברק: היו"ר התנגד למינוי חברו לסיעה ופוצץ הישיבה

קרבות בעיר התורה: לאחר חילופי הגברא בין 'דגל ל'אגודה' בעיריית בני ברק, בש"ס קיבלו מינוי לתפקיד משנה לראש העיר מטעם הסיעה, אלא שיושב ראש הסיעה המקומית הודיע בשיא הדיון על התנגדותו למינוי חברו ופוצץ את הישיבה • דרישה מדרעי להשליט סדר בסיעה • צפו בתיעוד

סוער בבני ברק: היו"ר התנגד למינוי חברו לסיעה ופוצץ הישיבה
מליאת עיריית בני ברק צילום: באדיבות המצלם

ישיבת מועצת העיר בני ברק התכנסה הערב (חמישי) במטרה לאשר מינויים בעירייה, בהם מינוי של נציג סיעת ש"ס, אלא שיו"ר מפלגת ש"ס שלף בדקה ה-90 התנגדות למינוי ופוצץ את הישיבה.

הרקע: לפני כשבועיים בחלוף שנתיים וחצי מתחילת הקדנציה, אמור היה מנחם שפירא מסיעת דגל התורה, להתפטר מתפקיד סגן ראש העיר, לטובת נציג אגודת ישראל שלמה קוסטליץ, שבתמורה למימוש הרוטציה ולפנים משורת הדין הוא קיבל תפקיד משנה לראש העיר.

מדובר בתפקיד של תואר בלבד, ללא סמכויות, שכר או אפילו לשכה משודרגת או עוזרים, שבעקבות המינוי ביקשו גם בש"ס ובאגודת ישראל למנות נציגים מטעם לתפקיד משנה לראש העיר, מי שדרש את המינוי הוא ישראל בן ששון, שטען כי המינוי של מנחם שפירא למשנה לראש העיר נעשה בניגוד להסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין הסיעות.

ראש העיר אברהם רובינשטיין נענה לדרישה והחליט למנות את חבר מועצת העיר ש"ס ישראל בן ששון וכן נציג מאגודת ישראל לתפקיד המשנה לראש העיר.

אלא שהיום עם תחילת הדיון שהוצג המינוי, יושב ראש ש"ס בבני ברק אליהו דדון, הביע התנגדות חריגה למינוי נציג מפלגתו לתפקיד וסירב לנמק את התנגדותו, מה שמעלה תהיות האם ישנה סיבה עניינית להתנגדותו, או שמא רק צרות עין.

בעקבות ההתנגדות ישיבת המועצה פוזרה והותירה זעם רב בקרב נציגי ש"ס והציבור הספרדי על התנהלותו של דדון, שבקבילות צפויים לעלות את הנושא בפני יושב ראש התנועה השר אריה דרעי בדרישה להשליט סדר בסיעה המקומית.

לסיכומו של עניין, ראש העיר החליט למנות את מנחם שפירא מ'דגל' ואת ישראל בן ששון מש"ס למשנים לראש העיר, אלא שכאמור, מינויו של האחרון נתקל בהתנגדות לא מובנת של יו"ר סיעתו אלי דדון.

עירית בני ברק עיריית בני ברק סגן ראש עיר אליהו דדון תנועת ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד